Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
Четвер, 02.05.2024, 10:21
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2022 » Лютий » 7 » Міністерство соціальної політики України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства (3 частина)
18:56
Міністерство соціальної політики України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства (3 частина)

Продовження - 3 частина. Початок статті дивитися тут: 2 частина

Питання 63.
Питання по постанові № 1040. Навіщо при працевлаштуванні на професійній основі по догляду за своєю дитиною знімати з батьків інші пільги? Такі як, надбавка по догляду за дитиною з інвалідністю, статус малозабезпечених, багатодітна сім'я, тощо.
Відповідь 63.
Питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду врегульовано Законом України “Про соціальні послуги” від 17.01.2019 № 2671-УІІ1 та постановою Кабінету Міністрів України від 06.10.2021 № 1040 “Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі”, якою затверджено Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі (далі - Порядок № 1040).
Порядком № 1040 встановлено механізм призначення і виплати компенсації за догляд, що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, пройшла підготовку та перепідготовку з основ догляду (далі - фізична особа) особам, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися (далі - соціальні послуги з догляду на професійній основі).
Пунктом 3 Порядку визначено виключні випадки за яких компенсація за догляд Ііе призначається, у тому числі у разі отримання виплати на догляд відповідно до Законів України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю” (крім осіб з інвалідністю з дитинства І групи).
Особи, які отримують соціальні послуги або виплати, визначені в підпункті 1 пункту 3, або особи, за яких фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі, отримують виплати, зазначені в підпунктах 2 і З пункту 3 Порядку, за їх бажанням замість соціальних послуг чи виплат можуть отримувати соціальні послуги з догляду від фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду на професійній основі, відповідно до Порядку.
Мінсоцполітики направлено до обласних, Київської міської державних адміністрацій інформаційний лист щодо застосування норм Порядку № 1040.

Питання 64.
Дайте роз'яснення для батьків по постанові N9 1040. Як один з батьків може працевпаштуватись на професійній основі соціальним робітником по догляду за своєю дитиною без проходження спеціального навчання, адже батьки вже є професійними доглядачами дитини та мають усі потрібні навички для цієї роботи?
Відповідь 64.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 430 затверджено Порядок підготовки та перепідготовки фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності (далі - Порядок ЛЇ! 430). Наказом Мінсоцполітики від 15.03.2021 № 131, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.04.2021 за № 550/36172, затверджено Типову програму навчання фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності (далі - типова програма).
Порядок № 430 визначає процедуру підготовки та перепідготовки (далі - навчання) фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду окремим категоріям громадян відповідно до Закону України “Про соціальні послуги” без здійснення підприємницької діяльності (далі - фізичні особи).
Навчання фізичних осіб основ догляду здійснюється відповідними організаціями за типовою програмою для подальшого надання соціальних послуг з догляду вдома особам, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися (далі - послуги з догляду), які є, зокрема, дітьми з інвалідністю.
Навчання здійснюється за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб, інших джерел, не заборонених законодавством.
Після проходження навчання та / або складення іспиту в організації, яка здійснює навчання фізичних осіб, фізичні особи отримують довідку.
Фізичні особи, які мають документ про медичну освіту, вважаються такими, що пройшли навчання і можуть надавати соціальні послуги з догляду. Такі особи додатково подають копію документа про медичну освіту.
Надавати послуги з догляду без проходження навчання, але склавши в організації, яка здійснює навчання фізичних осіб, іспит з основ догляду, може, зокрема фізична особа, яка є одним із батьків, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, що не працюють, одинокою матір’ю (одиноким батьком) незалежно від факту роботи, навчання, служби, фактично здійснює догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років і якій призначено надбавку на догляд за такою дитиною.

Питання 65.
Чому у 2021 році виділили недостатньо коштів для фінансування постанови № 309, внаслідок чого багато дітей у пільговій черзі не змогли використати послугу, яка конче важлива для здоров'я та реабілітації?
Відповідь 65.
Законом України “Про Державний бюджет України на 2021 рік” Мінсоцполітики за КПКВК 2507100 було передбачено видатки в сумі 130 022,6 тис. гривень.
За інформацією структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі - органи соціального захисту населення), з урахуванням кількості поданих батьками дітей з інвалідністю чи їхніми законними представниками заяв, до кінця 2021 року потреба в додатковому фінансуванні для забезпечення реабілітаційними послугами дітей з інвалідністю становила 35 238,5 тис. гривень.
З метою забезпечення зазначеної додаткової потреби прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.10.2021 № 1310-р “Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики на 2021 рік”, відповідно до якого у 2021 році було збільшено видатки за бюджетною програмою КПКВК 2507100 на суму 35 238,5 тис. гривень.
Додаткові бюджетні призначення для забезпечення дітей з інвалідністю реабілітаційними послугами в установленому порядку розподілено між органами соціального захисту населення, відповідно до поданих ними пропозицій, та спрямовано 12.1 1.2021 на вищезазначені цілі.
Законом України “Про Державний бюджет України на 2022 рік” Мінсоцполітики за КПКВК 2507100 передбачено видатки в сумі 155 022,6 тис. гривень.

Питання 66.
Чому в осіб з інвалідності є лише один вибір при досягненні пенсійного віку: пенсія по інвалідності або пенсія за віком?
Відповідь 66.
В Україні діє солідарна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах рівноправності застрахованих осіб щодо отримання пенсійних виплат і виконання обов’язків стосовно сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, диференціації розмірів пенсій залежно від тривалості страхового стажу та розміру заробітної плати (доходу).
Пенсія це щомісячна пенсійна виплата в солідарній системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, яку отримує застрахована особа в разі досягнення нею передбаченого Законом № 1058 пенсійного віку чи визнання її особою з інвалідністю, або отримують члени її сім’ї у випадках, визначених Законом № 1058.
Статтею 10 Закону № 1058 визначено, що особа, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв’язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором.

Питання 67.
Обов’язково необхідно залучати представників громадських об’єднань осіб з інвалідністю у якості консультантів та практиків до роботи центрів раннього втручання. Як це зробити?
Просимо організувати на базі одного з геріатричних закладів групу для жестомовиих осіб похилого віку із залученням до роботи персоналу, який володіє жестовою мовою.

Відповідь 67.
Питання впровадження послуги раннього втручання є надзвичайно актуальним оскільки раннє виявлення проблем здоров’я дитини, вчасне і оперативне надання допомоги дитині та її сім’ї, безпосередньо впливає на зниження інвалідизації та розвиток інклюзивного середовища в Україні.
Урядом схвалено Концепцію створення та розвитку системи раннього втручання (розпорядження КМУ від 26.05.2021 № 517), яка визначає напрями і основні завдання запровадження цієї системи.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 1117 затверджено розроблений Мінсоцполітики план заходів щодо реалізації Концепції створення та розвитку системи раннього втручання (далі - План заходів).
Пунктом 11 Плану заходів встановлено обласним, Київській міській держадміністраціям здійснювати співпрацю з громадськими об’єднаннями, благодійними та релігійними організаціями, що надають послугу раннього втручання (зокрема, залучення їх до планування такої послуги), здійснення громадського контролю за якістю та ефективністю надання ними такої послуги.
Водночас Мінсоцполітики співпрацює з громадськими об’єднаннями та благодійними організаціями. Водночас спільно з громадською організацією “Клуб підтримки вагітності та материнства “Лада” здійснюється співпраця щодо моделювання комплексної підтримки батьків після пологів та забезпечено роботу гарячої лінії (0800500313), якою здійснюється підтримка батьків із зазначених питань.

Питання 68.
Після перенесених захворювань на коронавірусну хворобу всі потребують тривалої реабілітації. Для осіб з інвалідністю по слуху санаторно-курортне лікування ускладнене інформаційними бар ’єрами. Необхідна організація санаторного лікування групи людей з порушеннями слуху із забезпеченням перекладача жестової мови.
Відповідь 68.
Порушене питання ймовірно потребує правового врегулювання Міністерства охорони здоров’я спільно з Мінсоцполітики.
Наявність послуг з перекладу на жестову мову в закладах охорони здоров’я є обов’язковою вимогою для отримання медичної ліцензії.

Питання 69.
Я є особою з інвалідністю І групи та згідно рекомендацій індивідуальної програми реабілітації забезпечуюсь ортопедичним взуттям.
Відповідь 69.
Згідно п. З0 постанови Кабінету Міністрів України N9 321 від 05.04.2012 особа з інвалідністю забезпечується двома парами ортопедичного взуття на два роки (тобто треба розуміти - молена отримувати одну пару в один рік, а іншу пару - на наступний рік, а разом виходить дві пари на два роки).
Прошу роз'яснити, чи можу я отримувати одну пару ортопедичного взуття в рік, а другу пару в наступний рік, бо мені зручно користуватися не двома парами на два роки, а саме однією парою в один рік, а іншою, другою парою, в наступний рік, загалом все одно-ж виходить дві пари на два роки?
Механізм безкоштовного забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших осіб технічними та іншими засобами реабілітації визначено Порядком забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.2012 № 321 (зі змінами) (далі - Порядок).
Відповідно до Порядку особа з інвалідністю та учасник антитерористичної операції забезпечуються двома парами ортопедичного взуття на два роки.
Забезпечення необхідними виробами здійснюється на підставі відповідного медичного висновку, зокрема Індивідуальної програми реабілітації.
Пунктом 14 Положення про індивідуальну програму реабілітації особи з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.20207 (зі змінами) передбачено, що медико-соціальні експертні комісії переглядають реабілітаційні заходи, передбачені індивідуальною програмою не рідше ніж один раз на два роки.
За бажанням особи з інвалідністю, вона може отримати одну пару взуття, а з часом іце одну. При цьому її Індивідуальна програма реабілітації, якою визначено потребу у таких виробах, має бути діючою.

Питання 70.
У великих містах для місцевих жителів - осіб з інвалідністю вводяться соціальні картки проїзду, такі як “Карта киянина” (м.Київ), “Файна картка” (м.Тернопіль), “Е-Ґікеї” (м.Харків) та інші. Але, цим порушуються права осіб з інвалідністю, які працюють у цьому місті, а проживають у приміській зоні. Зокрема, це порушення статті 38-1 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб) з інвалідністю в Україні”, де чітко вказано, що звуження змісту та обсягу права осіб з інвалідністю на пільговий проїзд транспортом не допускається. Внаслідок соціальних карток проїзду виникає соціальна несправедливість між особами з інвалідністю і це гостро відчувається між тими, хто проживає в містах та області. В зв'язку з грім, ГО “Українське товариство глухих” просить вас розробити діючий механізм з відшкодування проїзду для осіб з інвалідністю.
Відповідь 70.
Питання відноситься до компетенції органів місцевої влади.

Питання 71.
В УТОГ на обліку 35802 осіб, осіб з інвалідністю по слуху 35 тис,, а перекладачів жестової мови 135 осіб, це в середньому на одного перекладача припадає близько 260 глухих, не кажучи вже про віддаленість глухих від перекладача жестової мови. У зв’язку з тим, що надання послуг перекладу жестовою мовою вкрай важливе, особливо в період пандемії, просимо стабільного фінансування та і не титуційної підтримки.
Під час створення безбар’єрного простору та безперешкодного доступу осіб з інвалідністю по слуху до будівель і приміщень УТОГ звертає увагу на те, що:
- через відсутність адресних та інформаційних покажчиків, а також відсутність їх підсвічування в темну годину, глухі часто не можуть знайти потрібну будівлю, особливо коли заклад розміщується в глибині двору або на віддалені від популярного маршруту. Важливим також є інформаційні покажчики всередині приміщення із зазначенням, де розташовані актуальні кабінети;
- відсутність безоплатного швидкісного інтернету через вай-фай перешкоджає особам з інвалідністю по слуху підключитись до системи відеозв’язку з перекладачем жестової мови, що створює певні незручності;
- упровадження в державних та соціальних установах систем відеозв’язку з перекладачем жестової мови “Сервіс УТОГ” дає можливість вільного безперешкодного спілкування глухих людей з працівниками закладу;
- умовою безбар’єрного простору також є правильне ставлення працівників до осіб з інвалідністю, етика поведінки тощо.

Відповідь 71.
На сьогодні Українським товариством глухих (далі - УТОГ) забезпечується ведення Реєстру перекладачів жестової мови. У реєстрі зазначаються відомості про перекладачів жестової мови, які пройшли атестацію в УТОГ на рівень володіння жестовою мовою.
З актуальною інформацією про перекладачів жестової мови можна ознайомитися на офіційному сайті УТОГ у розділі “Реєстр перекладачів” за посиланням https://utog.org/perekladachi/reestr-perekladachiv.
Також УТОГ анонсував розроблений мобільний додаток, який доступний для завантаження в Google Play Market, і також є безкоштовним для осіб з порушенням слуху.
Варто також зазначити, що з березня 2021 року запроваджено роботу пілотного проекту “Почуй мене”, який реалізовує державна установа “Урядовий контактний центр” за номером телефону гарячої лінії 1539.
Метою проекту “Почуй мене” є полегшення особам з порушенням слуху комунікації з органами державної влади, де є можливість скористатися послугою сурдоперекладача під час дистанційного звернення через гарячу лінію.

Питання 72.
Що робиться міністерством в плані надання соціальних послуг регіональними організаціями Українського товариства глухих? Є програми чи проекти?
Відповідь 72.
Статтею 16 Законом України “Про соціальні послуги” (далі - Закон) визначено, що переклад жестовою мовою відноситься до базових соціальних послуг.
Відповідно до статті 17 Закону соціальні послуги надаються надавачами соціальних послуг державного, комунального, недержавного секторів незалежно від джерел фінансування відповідно до державних стандартів соціальних послуг. Державні стандарти соціальних послуг та порядок їх розроблення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.
Наказ Мінсоцполітики від 06.05.2021 № 220 “Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги перекладу жестовою мовою”, зареєстрований в Мін’юсті 18.06.2021 за № 819/36441 визначає зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги перекладу жестовою мовою, показники її якості для надавачів соціальних послуг усіх форм власності, які надають цю послугу та який застосовується для організації надання соціальної послуги (у тому числі з використанням знакових систем та словесною мовою) під час відвідування особами з порушенням слуху та мовлення адміністративних органів, соціальних, медичних, освітніх та інших установ і закладів, при купівлі товарів, робіт і послуг.
Варто також зазначити, що з березня 2021 року запроваджено роботу пілотного проекту “Почуй мене”, який реалізовує державна установа “Урядовий контактний центр” за номером телефону гарячої лінії 1539.
Метою проекту “Почуй мене” є полегшення особам з порушенням слуху комунікації з органами державної влади, де є можливість скористатися послугою сурдоперекладача під час дистанційного звернення через гарячу лінію.
Додатково зазначаємо, що з метою створення безперешкодного доступу в установах, організаціях та закладах України для осіб з порушенням слуху, ВГОІ “Українське товариство глухих”, непромислова сфера якого фінансується за рахунок коштів державного бюджету, запроваджено роботу програми “Сервіс У ТОГ” (https://service.utog.org/app) - системи відеозв’язку з перекладачем жестової мови, яка є доступною для використання як особам з порушенням слуху так і працівникам установ, організацій та закладів, що працює з багатьма програмами та додатками з функцією відеозв’язку, які встановлені на персональному комп’ютері, смартфоні або планшеті.
Система відеозв’язку з перекладачем жестової мови “Сервіс УТОГ” реалізована віртуально в альфа-версії через веб-компонент та сервер УТОГ через зовнішні, встановлені у абонента додатки Viber та WhatsApp.
Використання системи “Сервіс УТОГ” є безкоштовним як для осіб з порушенням слуху, так і для установ, організацій та закладів, під час їх комунікації з особами, які мають порушення слуху.
Цей мобільний додаток доступний для завантаження в Google Play Market.

Питання 73.
З метою завантаження роботою 1166 осіб з інвалідністю, які працюють на підприємствах УТОС, їх соціального захисту та трудової реабілітації просимо вас посприяти у вирішенні питання забезпечення підприємств УТОГ держава за замовленням.
Відповідь 73.
Законодавством європейських країн, яким регулюється сфера державних закупівель, передбачено застосування зарезервованих контрактів.
Статтею 20 Директиви 2014/24/ЄС Європарламенту та Ради Європейського Союзу від 26 лютого 2014 року врегульоване питання зарезервованих контрактів. Зокрема держави-члени можуть зарезервувати право брати участь у процедурах державних закупівель для спеціальних підприємств, які наймають людей з інвалідністю, та суб’єктів господарювання, головною метою яких є соціальна і професійна інтеграція осіб з інвалідністю та малозабезпечених осіб, або вони можуть забезпечувати виконання таких контрактів у контексті захищених програм зайнятості, за умови, що принаймні 30% працівників цих підприємств, суб’єктів господарювання або програм складають люди з інвалідністю або робітники з малозабезпечених верств населення.
До сфери діяльності Міністерства економіки належать питання формування та реалізації державної політики у сфері праці та зайнятості населення, а також державних та публічних закупівель.

Питання 74.
Коли розблокують рахунки Житомирської області і коли можна поїхати по 309 постанові?
Відповідь 74.
Видатки загального фонду щодо надання реабілітаційних послуг для дітей з інвалідністю не відноситься до захищених видатків бюджету, визначених статтею 55 Бюджетного Кодексу України.
Видатки бюджетних установ, щодо яких прийнято рішення про накладення на них арешту, дозволяється здійснювати в частині видатків, які статтею 55 Кодексу визначено як захищені, у разі зазначення про це у судовому рішенні.

Питання 75.
Зважаючи на курс держави на створення безбар'єрного простору в Україні, не розумію, чому політика сприяння працевлаштуванню людей з інвалідністю та їх соціальному супроводу на робочих місцях не будується навколо державної служби зайнятості, наприклад, чому є центри перекваліфікації і державної служби І центри комплексної реабілітації прямого підпорядкування міністерству? Для якісних зрушень у цій сфері чи не доцільно цю послугу по професійному навчанню/перенавчанню зосередити у одного виконавця? У такому випадку дійсно не буде виокремлення окремих категорій громадян, адже всі рівні, і у такий спосіб досягається певний елемент безбар ’єрності.
Відповідь 75.
Станом на 01.07.2021 року загальна кількість осіб з інвалідністю віком від 18 років складає понад 2,5 млн. осіб, з яких фактично працює близько 818,5 тис. осіб або 32,5 %. При цьому загальна кількість осіб з інвалідністю працездатного віку складає понад 2,3 млн осіб, з них фактично працює близько 600 тис. осіб або 26% (тобто майже 1,7 млн осіб з інвалідністю фактично є непрацевлаштованими).
Досвід країн, в яких успішно діє система квотування робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, доводить, що головним чинником має бути в першу чергу стимулюючий підхід для роботодавців, зокрема, запровадження гнучких механізмів із виконання відповідної квоти, дерегуляції процесів тощо.
У зв'язку з цим Мінсоцполітики за участю експертного середовища ініційовано комплексні зміни до законодавства, а саме розроблено проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо створення сприятливих умов для працевлаштування осіб з інвалідністю”, схвалений Урядом та внесений на розгляд парламенту України (зареєстровано 07.04.2021 за № 5344).
Законопроект розміщено на офіційному сайті Верховної Ради України.
Законопроектом передбачено знесення змін до Законів України “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні”, “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, “Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні” та “Про державну службу”.
Проектом закону передбачається впровадити:
-альтернативний варіант виконання встановленого чинним законодавством нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю;
-диференційований підхід щодо працевлаштування осіб з важкою формою інвалідності;
-електронну форму під час здійснення реєстрації роботодавців у територіальних відділеннях Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю та подання ними до цих відділень звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю;
-поняття „цільові фінансові санкції” замість „адміністративно-господарські санкції”, що створює рівні умови для усіх роботодавців, у тому числі органів державної і місцевої влади, в частині відповідальності за порушення законодавства у сфері працевлаштування осіб з інвалідністю;
інші заходи щодо реалізації ефективних механізмів з працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі стимулювання роботодавців з метою створення робочих місць, а також підвищення рівня відповідальності у разі невиконання встановленої квоти.
Також, в даному законопроекті акцентується питання на необхідності застосування в усіх сферах суспільного життя (не лише у трудовій) принципу універсального дизайну, у тому числі розумного пристосування, адже, як доведено на практиці, неможливо практично досягти ефективних результатів щодо підвищення рівня зайнятості осіб з інвалідністю. У зв’язку з цим передбачається внесення відповідних змін до Закону України “Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні”.
Крім того, законопроектом приділяється увага питанню можливостям особам з інвалідністю, зокрема з порушенням зору та іншими порушеннями, бути працевлаштованими на посадах державної служби, оскільки норми чинного Закону України “Про державну службу” практично цього не дають через відсутність на рівні Закону відповідних умов. У зв’язку з цим законопроектом передбачається врегулювати на рівні Закону норму про те, що для осіб з інвалідністю, які бажають взяти участь у конкурсі на зайняття посад державної служби, але за станом здоров’я не мають змоги проходити окремі етапи конкурсної процедури, проводиться спеціальний конкурс у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Принагідно інформуємо, що відповідно до висновку Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів України зазначений законопроект відповідає зобов’язаннями України у сфері європейської інтеграції, передбаченими Розділом V Глави 21 “Співробітництво у галузі зайнятості, соціальної політики та рівних можливостей” Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони. Законопроект згідно із зазначеним висновком узгоджується з цілями “Директиви Ради 2000/78/ЄС від 27.11.2000 про встановлення загальної системи рівного ставлення у сфері зайнятості та професійної діяльності”.
Довідково інформуємо, що з метою осучаснення правил, що стосуються сфери зайнятості осіб з інвалідністю, Мінсоцполітики нещодавно затвердило оновлену форму звітності для роботодавців щодо працевлаштування ними осіб з інвалідністю, до якої додані нові показники стосовно тендерного аспекту (стать, вік), належності до сільського/міського населення. Наявність в оновленій формі звітності додаткових і необхідних показників щодо фактичної зайнятості осіб з інвалідністю дає підстави для ширшого розуміння проблематики у цій галузі, що в результаті створює підґрунтя для формування правильної державної політики в даному напрямі діяльності.

Питання 76.
Чому міністерство підтримало систему та комплексну роботу з людьми з інвалідністю на одномоментні втілення новітніх ідей (так званих конкурсів).
Відповідь 76.
Як зазначено у Національній стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021 - 2026 роки, затвердженій Указом Президента України від 27.09.2021 № 487/2021 (далі - Стратегія), на виконання рішень Президента України та Кабінету Міністрів України, починаючи з 2007 року, відбувається становлення окремого напряму державної політики, спрямованого на створення сприятливих умов для розвитку громадянського суспільства. Реалізація Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016 - 2020 роки дала змогу, зокрема:
-удосконалити процедури проведення конкурсів для державної підтримки проектів Інститутів громадянського суспільства та розпочати роботу над упровадженням електронних процедур у цій сфері;
-запровадити конкурсний механізм виділення коштів для державної підтримки громадських об'єднань ветеранів та осіб з інвалідністю.
Метою реалізації Стратегії є, у тому числі, створення сприятливих умов для формування та діяльності інститутів громадянського суспільства.
Так, згідно з підпунктом 1 пункту 3 зазначеного Указу Президента завдання щодо активізації роботи зі створення сприятливих умов для розвитку громадянського суспільства на регіональному та місцевому поставлено перед обласними, Київською міською державними адміністраціями.
Крім цього, Стратегія базується, зокрема, на принципі рівності можливостей - органи державної влади, органи місцевого самоврядування створюють рівні можливості для реалізації громадянських прав незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.
На сьогодні Міністерством соціальної політики розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України “Про запровадження інституційної підтримки громадських об’єднань осіб з інвалідністю”, яким передбачається запровадити механізм отримання громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю, у тому числі Українським товариством глухих та Українським товариством сліпих, фінансової підтримки на конкурсній основі для посилення їхньої інституційної спроможності у сфері забезпечення прав осіб з інвалідністю та їх соціального захисту, стабільної статутної діяльності та інституційного розвитку громадського об’єднання.

Питання 77.
Як можна скористатись соціальною послугою соціального супроводу при працевлаштуванні особи з інвалідністю ?
Відповідь 77.
Статтею 21 Закону України “Про соціальні послуги” визначено, що рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів приймає структурний підрозділ з питань соціального захисту населення уповноважених органів системи надання соціальних послуг, передбачених пунктами 2, 3 частини першої статті 11 Закону, протягом 10 робочих днів з дати отримання заяви, звернення, повідомлення про надання соціальних послуг за результатами оцінювання потреб особи і сім’ї у соціальних послугах.
Відповідно до пункту 31 Порядку надання соціальних послуг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 587 (зі змінами) (далі - Порядок), орган соціального захисту населення аналізує отримані документи, уточнює необхідну інформацію, в тому числі шляхом перевірки даних щодо отримувачів державної допомоги, пільг тощо, наявних в інформаційних системах, та не пізніше ніж протягом наступного робочого дня визначає на давана або залучає соціального менеджера/ фахівця із соціальної роботи для оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах (крім випадків, коли акт за результатами оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах подано органу соціального захисту населення відповідно до пункту 8 цього Порядку),
Після отримання інформації за результатами запиту чи шляхом доступу до даних державних електронних інформаційних ресурсів орган соціального захисту населення протягом десяти робочих днів з дня одержання заяви відповідно до отриманих документів (даних) та з урахуванням результатів оцінювання потреб особи/ сім’ї у соціальних послугах приймає рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів, що видається за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
Згідно з частиною першою статті 17 Закону вищезазначені послуги надаються надавачами соціальних послуг державного, комунального, недержавного секторів незалежно від джерел фінансування відповідно до державних стандартів соціальних послуг, зокрема, соціальна послуг соціального супроводу при працевлаштуванні та на робочому місці відповідно до державного стандарту соціальної послуги соціального супроводу при працевлаштуванні та на робочому місці, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 21,09.2016 № 1044, зареєстрованого в Мін’юсті 17.10.2016 за № 1359/29489.
Відповідно Державного стандарту соціальної послуги соціального супроводу при працевлаштуванні та на робочому місці, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики 21.09.2016 № 1044, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 жовтня 2016 року за № 1359/29489 визначається зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги соціального супроводу при працевлаштуванні та на робочому місці, показники її якості.

Питання 78.
Відповідно до п.41 Порядку забезпечення інвалідів автомобілями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.07.2006 N2 999, за бажанням інвалідів структурні підрозділи соціального захисту населення можуть забезпечувати їх автомобілями, ввезеними в Україну і визнаними в установленому порядку гуманітарною допомогою, без права продажу, дарування, передачі (в тому числі за довіреністю) іншій особі.
Фактично дуже часто особи з інвалідністю за власні кошти придбавають автомобілі без оплати за розмитнення. Важливо прийняти законодавчий акт та внести в Порядок забезпечення інвалідів автомобілями, затверджений постановою КМУ від 19.07.2006 N9 999, можливість придбавати без оплати за розмитнення особам з інвалідністю, які є на обліку, на отримання автомобіля з ручним керуванням.

Відповідь 78.
З метою врегулювання питання запровадження пільги щодо надання особам з інвалідністю, законним представникам осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які перебувають на обліку для забезпечення автомобілем, дозволу на ввезення автомобілів на митну територію України без сплати обов’язкових митних податків та зборів Мінсоцполітики протягом 2016-2017 років було розроблено проекти законів України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо впровадження додаткових пільг інвалідам у частині забезпечення їх автомобілями”, “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо впровадження додаткових пільг інвалідам у частині забезпечення їх автомобілями” та “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо впровадження додаткових пільг інвалідам у частині забезпечення їх автомобілями”, але на жаль заінтересованими центральними органами виконавчої влади та громадськістю у процесі погодження цих проектів актів запропоновані Мінсоцполітики зміни не було підтримано. У зв’язку з цим, Мінсоцполітики звернулося до Кабінету Міністрів України з інформацією про неможливість подання законопроектів на розгляд Уряду у зв’язку з відсутністю підтримки заінтересованих центральних органів виконавчої влади та громадськості.

Питання 79.
Закон “Про соціальні послуги ” прийнято та підзаконні нормативні акти до них. їх реалізація та закупівля соціальних послуг - обов'язок та повноваження місцевих органів влади. Чи є якийсь моніторинг, статистика з боку Мінсоцполітики, як на місцях реалізується цей закон? На практиці, громади м. Києва соціальні послуги не закуповуються. Проведення таких закупівель у попередні періоди методом тендерного замовлення дискредитувало себе. Необхідно ініціювати обговорення реально робочих механізмів фінансування соціальних послуг.
Відповідь 79.
Відповідно до Положення про Національну соціальну сервісну службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2020 № 783 “Деякі питання Національної соціальної сервісної служби України”, основним завданням Нацсоцслужби є, реалізація державної політики у сфері соціального захисту населення з питань, зокрема, надання соціальних послуг та провадження соціальної роботи;
-реалізація державної політики у сфері здійснення державного контролю, зокрема, за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки (державна допомога, пільги, житлові субсидії та інші виплати, що здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, соціальні послуги) Відповідно до визначених завдань Нацсоцслужба з питань соціальної роботи і надання соціальних послуг:
-аналізує та узагальнює питання щодо потреби населення в соціальних послугах, готує пропозиції щодо розвитку системи надання соціальних послуг; координує заходи з виявлення сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, надання їм соціальних послуг, забезпечення соціального супроводу таких сімей з дітьми;
-координує заходи щодо соціальної профілактики складних життєвих обставин; сприяє здійсненню заходів щодо пошуку кандидатів у прийомні батьки, батьки- вихователі, патронатні вихователі, їх первинного відбору, організації навчання для таких кандидатів;
-аналізує регіональні та місцеві програми в частині задоволення потреб осіб/сімей у соціальних послугах;
-проводить моніторинг та оцінювання якості надання соціальних послуг, оприлюднює їх результати;
-готує для місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування пропозиції щодо покращення соціальної роботи та надання соціальних послуг за результатами, зокрема, аналізу звітності виконання регіональних і місцевих програм, оцінювання якості надання соціальних послуг;
-забезпечує координацію діяльності місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, суб’єктів, що надають соціальні послуги, з питань організації надання соціальних послуг сім’ям/особам, які перебувають у складних життєвих обставинах (сім’ям з дітьми, особам похилого віку, особам з інвалідністю, бездомним особам і безпритульним дітям, а також особам, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, звільнені від подальшого відбування зазначених видів покарання (далі - звільнені особи), дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, іншим соціально вразливим верствам населення); координує діяльність регіональних центрів соціальних служб; організовує та координує підвищення професійної компетентності/кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
-проводить збір, аналіз та поширення відповідно до законодавства інформації про надання соціальних послуг, успішний національний та міжнародний досвід надання соціальних послуг, організовує його впровадження; проводить аналіз діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги; забезпечує інформування населення про соціальні послуги, їх зміст, порядок надання;
-здійснює контроль за дотриманням державних стандартів надання соціальних послуг.
Так, за оперативними даними Нацсоцелужби на 2021 рік у м.Києві передбачено у місцевому бюджеті 125 046 тис. грн на закупівлю соціальних послуг, зокрема, денний догляд, догляд вдома дітей з інвалідністю, стаціонарний догляд, соціальна адаптація.

Питання 80.
У мене дитина з цукровим діабетом першого типу, соціальну допомогу, яку отримуємо, не вистачає на закупку необхідних діабетичних гаджетів, щоб контролювати хворобу. Я вже не буду розповідати про специфіку харчування дітей з цукровим діабетом. Коли підвищать ці мізерні пенсії для дітей?
Відповідь 80.
Умови призначення та порядок виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю (далі - державна соціальна допомога) визначено Законом України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю” від 16.11.2000 № 2109-ІІІ (далі - Закон № 2109).
Закон № 2109 гарантує особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю право на матеріальне забезпечення за рахунок коштів державного бюджету і соціальну захищеність шляхом надання державної соціальної допомоги, що визначається у відсотках прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, залежно від груп інвалідності та категорій осіб з інвалідністю.
При цьому державна соціальна допомога, зокрема, дітям з інвалідністю, встановлюється в розмірі, не меншому за розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій” від 03.10.2017 №2148- VIII).
Діючим Законом передбачено, що до державної соціальної допомоги може бути призначено надбавку на догляд одному з батьків, усиновлювачів, опікуну, піклувальнику, які не працюють, не навчаються в закладах професійної (професійно-технічної), фахової перед вищої, вищої освіти (крім заочної форми здобуття освіти), не проходять військову службу, не займають виборну посаду і фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років.
Розміри державної соціальної допомоги протягом відповідного року збільшуються відповідно до підвищення розмірів прожиткового мінімуму.
Відповідно, розмір державної соціальної допомоги з урахуванням надбавки на догляд, зокрема дітям з інвалідністю, на 01.01.2022 становить від 2 403,80 грн до 5957,70 гривень.
Соціальна підтримка осіб, які потребують соціального захисту, в тому числі осіб з інвалідністю з дитинства та дітей з інвалідністю, забезпечується не лише шляхом призначення державної соціальної допомоги, а також шляхом надання соціальних послуг (догляд вдома, супровід осіб з інвалідністю), житлових субсидій, компенсацій і пільг, тощо.
Потрібно зазначити, що збільшення розмірів державної соціальної допомоги залежить від фінансово-економічної ситуації в країні і відбувається з урахуванням реальних можливостей держави щодо своєчасного та у повному обсязі фінансування уже прийнятих рішень щодо соціального захисту населення.
З метою підвищення соціального захисту осіб з інвалідністю з дитинства та дітей з інвалідністю прийнято Закон України „Про внесення змін до статті З Закону України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю” від 02.09.2021 № 851 -IX, яким з 01.01.2021 підвищено розмір надбавки на догляд, зокрема, за дитиною з інвалідністю підгрупи А - зі 100 до 150 % прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку. Із 01.01.2022 таку надбавку підвищено ще на 50 відсотків.
Порядком обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632, передбачено, що при обчисленні середньомісячного сукупного доходу сім’ї для призначення усіх видів державної соціальної допомоги та житлових субсидій, які надаються залежно від сукупного доходу сім’ї, не включається, зокрема, державна соціальна допомога, яка виплачується з надбавкою на догляд за дитиною з інвалідністю підгрупи А.
Водночас інформуємо, що Мінсоцполітики опрацьовує деякі питання соціального захисту дітей з інвалідністю, зокрема, щодо не врахування до середньомісячного сукупного доходу сім’ї надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років, при наданні окремих видів державної соціальної допомоги.

Питання 81.
Добрий день! Мене цікавить таке питання. Яким чином розподіляються кошти на дітей з інвалідністю? А саме, 309 постанова (проходження реабілітації за кошти державного бюджету) та отримання засобів особистої гігієни (намперси) за державні кошти. Бо в цьому році моя донька, дитина з інвалідністю 8 років (підгрупа А), з цих позицій нічого не отримала. Чому така несправедливість??? Хтось постійно отримує, а комусь нічого. Відповідь у ЦСЗИ - немає фінансування. Буду вдячна за відповідь.
Відповідь 81.
Відповідно до абзацу першого пункту 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 № 309 (зі змінами) (далі — Порядок № 309), Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю за погодженням із Мінсоцполітики розподіляє бюджетні кошти, що спрямовуються на надання реабілітаційних послуг дітям з інвалідністю, між органами соціального захисту населення, які розподіляють бюджетні кошти між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м.Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад пропорційно чисельності дітей з інвалідністю, які перебувають у них на обліку та потребують реабілітаційних послуг відповідно до індивідуальних програм реабілітації.
Відповідно до пункту 7 Порядку № 309 першочергово реабілітаційними послугами забезпечуються відповідно до поданих заяв діти з інвалідністю, які не були забезпечені ними в попередньому бюджетному році внаслідок відсутності бюджетних коштів або у зв’язку з довготривалою хворобою дитини.

Питання 82.
Цікавить таке питання: Чому до переліку ТЗР (постанова КМУ 321) не включені засоби альтернативної комунікації зокрема айтрекери (пристрої для зчитування погляду)? Вони є вкрай необхідними для спілкування та навчання осіб з інвалідністю, особливо з тяжкими порушеннями розвитку! Інклюзивне навчання для дітей з множинними порушеннями розвитку взагалі можливе лише за використання засобів альтернативної комунікації, особливо айтрекерів! Мобільні телефони включені до Переліку, чому ж айтрекери ні?! Для людей, що не можуть використовувати мову як засіб спілкування та обмежені в рухомості, використання айтрекерів - чи не єдиний спосіб комунікації, достойний спосіб, і(е можливість бути зрозумілим оточуючими! Вони повинні хоча б частково компенсуватися!
Відповідь 82.
Оскільки цей засіб є відносно новим та відсутнім у центрах реабілітації, питання закупівлі таких виробів потребує вивчення.

Питання 83.
Наразі проходячи реабілітацію по 309 с дитиною, виникло питання - який орган державних установ контролює ціни послуг? їх хоть раз перевіряли на формування гци? Чи всі пущені на самовплив ? Зараз всі заклади реабілітації орієнтуються на. підгрупи А, котрим виділяються 25 тис. А що робити тим, котрим виділили 16 тис.? Ми зможемо пройти тільки частину процедур але дитині потрібен весь комплекс, а не його частина. Дуже хочеться, щоб хоча б в державних реаб.Центрах перевіряли формування цін. Та при 16 тис. Можливо було проходить весь курс. А при 25 тис. — 2 курса. Дякую, якщо візьмете до у ваги.
Відповідь 83.
Відповідно до Порядку використання коштів, передбачений у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 309 вартість реабілітаційних послуг для кожної дитини визначається реабілітаційною установою відповідно до індивідуальної програми реабілітації.
Гранична вартість реабілітаційних послуг на рік для однієї дитини, яка відповідно до індивідуальної програми реабілітації за більшістю основних категорій життєдіяльності має обмеження І та II ступеня, не може перевищувати 16 тис. гривень, III ступеня - 25 тис. гривень.
Гранична вартість реабілітаційних послуг на рік для однієї дитини-сироти, дитини, позбавлено батьківського піклування, яка відповідно до індивідуальної програми реабілітації за більшістю основних категорій життєдіяльності має обмеження І, II, III ступеня, збільшується на 50 відсотків для кожного ступеня.
Реабілітаційними послугами в межах їх граничної вартості одна дитина може бути забезпечена декілька разів протягом бюджетного року.
Реабілітаційні послуги можуть надаватися у стаціонарі та амбулаторно.
Вартість витрат реабілітаційної установи на реабілітаційні послуги для однієї дитини становить не менше ніж 60 відсотків граничної вартості реабілітаційних послуг для однієї такої дитини.
Одночасно зазначаємо відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43 Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Питання 84.
Ми інваліди ІІ групи Білоцерківського УВП УТОС просимо вас збільшити пенсії по другій групі - вони мають малі розміри.
Відповідь 84.
В Україні діє солідарна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах рівноправності застрахованих осіб щодо отримання пенсійних виплат і виконання обов’язків стосовно сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, диференціації розмірів пенсій залежно від тривалості страхового стажу та розміру заробітної плати (доходу).
Відповідно до статті 6 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003    № 1058-IV (далі – Закон № 1058) непрацездатні громадяни крім пенсійних виплат із системи пенсійного забезпечення мають право отримувати доплати, надбавки та підвищення до зазначених виплат, додаткову пенсію в порядку та за рахунок коштів, визначених законодавством.
У разі якщо сукупність зазначених виплат разом з пенсійними виплатами із системи пенсійного забезпечення та іншими доходами не досягають розміру прожиткового мінімуму, визначеного законом для непрацездатних громадян, такі громадяни мають право на отримання державної соціальної допомоги в порядку, розмірах та за рахунок коштів, визначених законом.
Міністерством опрацьовуються можливі варіанти збільшення розміру пенсійного забезпечення громадян з урахуванням фінансових можливостей Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України.

Питання 85.
Добрий день, у постанові КМУ N9 587 від 01.06.2020 внесені зміни до переліку документів, додали, що надається довідка про стан здоров'я отримувача послуг та декларація про доходи. Людині потрібна послуга консультування, а до неї прийдуть, зроблять акт, вона має здати декларацію про доходи і надати довідку про стан здоров'я. Заформалізований підхід дуже ускладнив процес отримання соціальних послуг.
Друге запитання: базові соціальні послуги мають надаватися безкоштовно на кшталт медичних гарантій, бо українці сплатили за них своїми податками і заслужили на безкоштовну підтримку, коли потрапили в СЖО.

Відповідь 85.
На виконання Закону України ,”Про соціальні послуги” (далі - Закон) прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 587, якою затверджено Порядок організації надання соціальних послуг (далі - Порядок № 587). Порядком № 587 визначено механізм виявлення осіб / сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах або мають найвищий ризик потрапляння в такі обставини, та організації надання їм соціальних послуг відповідно до індивідуальних потреб.
Відповідно до статті 18 Закону соціальні послуги надаються шляхом ведення випадку, іцо включає такі етапи:
1)аналіз заяви / звернення про надання соціальних послуг, повідомлення про осіб / сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах або в ситуаціях, що загрожують життю чи здоров’ю особи;
2)оцінювання потреб особи / сім’ї у соціальних послугах;
3)прийняття рішення про надання соціальних послуг з урахуванням індивідуальних потреб особи / сім’ї;
4)розроблення індивідуального плану надання соціальних послуг;
5)укладення договору про надання соціальних послуг;
6)виконання договору про надання соціальних послуг та індивідуального плану надання соціальних послуг;
7)здійснення моніторингу надання соціальних послуг та оцінювання їх я кості.
При цьому ведення випадку не застосовується у разі надання соціальних послуг одноразово, екстрено (кризово).
Рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг екстрено (кризово) приймається невідкладно, не пізніше однієї доби з моменту одержання відповідної заяви, звернення, повідомлення (стаття 21 Закону України “Про соціальні послуги”),

Питання 86.
Доброго дня, скажіть, будь ласка, коли буде фінансування по постанові 309 у в повному обсязі? Я мама дитини з інвалідністю, підгрупа А, не можу отримати фінансування на проходження реабілітації уже три роки.
Відповідь 86.
Законом України “Про Державний бюджет України на 2021 рік” Мінсоцполітики за КПКВК 2507100 було передбачено видатки в сумі 1 30 022.6 тис. гривень.
За інформацією структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі - органи соціального захисту населення), з урахуванням кількості поданих батьками дітей з інвалідністю чи їхніми законними представниками заяв, до кінця 2021 року потреба в додатковому фінансуванні для забезпечення реабілітаційними послугами дітей з інвалідністю становила 35 238,5 тис. гривень.
З метою забезпечення зазначеної додаткової потреби прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.10.2021 №1310-р “Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству соціальної політики на 2021 рік”, відповідно до якого у 2021 році було збільшено видатки за бюджетною програмою КПКВК 2507100 на суму 35 238,5 тис. гривень.
Додаткові бюджетні призначення для забезпечення дітей з інвалідністю реабілітаційними послугами в установленому порядку розподілено між органами соціального захисту населення, відповідно до поданих ними пропозицій, та спрямовано 12.1 1.2021 на вищезазначені цілі.
Законом України “Про Державний бюджет України на 2022 рік” Мінсоцполітики за КПКВК 2507100 передбачено видатки в сумі 155 022,6 тис. гривень.

Питання 87.
Добрый день. У меня вопрос, когда будут разъяснения для УСЗН Хортицкого района г. Запорожья по поводу постановления 1040 от 06.10.21? И почему только мед. образование включено в список без экзаменационных, а я, Янковская Анна Ивановна, мама ребенка с инвалидностью, являюсь магистром соц. работы и магистр биомедэлектроники, зачем мне проходить какие-то курсы, имея два высших образования и уже предоставляя своему ребенку квалификацированную помощь ? С ув. Анна Янковская.
Відповідь 87.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 430 затверджено Порядок підготовки та перепідготовки фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності (далі - Порядок №430). Наказом Мінсоцполітики від 15.03.2021 № 131, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.04.2021 за № 550/36172, затверджено Типову програму навчання фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності (далі - типова програма).
Порядок № 430 визначає процедуру підготовки та перепідготовки (далі - навчання) фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду окремим категоріям громадян відповідно до Закону України “Про соціальні послуги” без здійснення підприємницької діяльності.
Навчання фізичних осіб основ догляду здійснюється відповідними організаціями за типовою програмою для подальшого надання соціальних послуг з догляду вдома особам, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, які є, зокрема, дітьми з інвалідністю.
Проходження навчання здійснюється за направленням уповноваженого органу, виданого на підставі заяви фізичної особи в довільній формі про включення до переліку фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі та доданих документів, визначених пунктом 6 Порядку № 430, за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб, інших джерел, не заборонених законодавством.
Після проходження навчання та / або складення іспиту в організації, яка здійснює навчання фізичних осіб, фізичні особи отримують довідку.
Фізичні особи, які мають документ про медичну освіту, вважаються такими, що пройшли навчання і можуть надавати соціальні послуги з догляду. Такі особи додатково подають копію документа про медичну освіту.
Надавати послуги з догляду без проходження навчання, але склавши в організації, яка здійснює навчання фізичних осіб, іспит з основ догляду, може, зокрема фізична особа, яка є одним із батьків, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, що не працюють, одинокою матір’ю (одиноким батьком) незалежно від факту роботи, навчання, служби, фактично здійснює догляд за дитиною з інвалідністю віком до І 8 років і якій призначено надбавку на догляд за такою дитиною.

Наступна частина 4

Категорія: Консультація | Переглядів: 268 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Лютий 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**