Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
Четвер, 02.05.2024, 12:18
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2022 » Лютий » 6 » Міністерство соціальної політики України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства (2 частина)
18:48
Міністерство соціальної політики України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства (2 частина)

Продовження - 2 частина. Початок статті дивитися тут: 1 частина

Питання 31.
Чи буде збільшуватися розмір виплати компенсації фізичним особам, які надають послуги з догляду людей з інвалідністю на непрофесійній основі відповідно до постанови КМУ від 23 вересня 2020 року N9 859. Хіба відповідний догляд - це не робота? Порівняйте динаміку останніх років щодо чисельності людей, які потребують догляду і чисельності тих, хто надає такі послуги на платній основі?
Відповідь 31.
Згідно із Законом України “Про соціальні послуги” соціальні послуги з догляду можуть надаватись фізичними особами, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній та на професійній основі.
Розмір компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до Закону без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, незалежно від кількості осіб, за якими здійснюється догляд, розраховується як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, встановленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи - надавача соціальної послуги за попередні шість місяців, що передують місяцю подання заяви про згоду надавати соціальні послуги. Середньомісячний сукупний дохід фізичної особи - надавача соціальної послуги обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу її сім’ї на кількість членів сім’ї, включених до її складу, згідно з Методикою обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 16.06.2020 № 419, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 02.07.2020 за № 611/34894.
На виконання Закону постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859 “Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі” затверджено Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Водночас розмір компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до Закону без провадження підприємницької діяльності на професійній основі, визначається з розрахунку 70 відсотків мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі за одну годину догляду за однією особою, але не більше ніж 360 годин на місяць.
Компенсація за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до Закону без провадження підприємницької діяльності на професійній основі, виплачується фізичним особам - надавачам соціальних послуг, які не перебувають у трудових відносинах, не є фізичними особами - підприємцями, не провадять незалежної професійної діяльності (наукової, літературної, артистичної, художньої, освітньої або викладацької, а також медичної, юридичної практики, у тому числі адвокатської, нотаріальної діяльності тощо), не перебувають на обліку як безробітні.
Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 06.10.2021 № 1040 “Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі”.

Питання 32.
Які плани та перспективи подальшого розвитку (або подальшого збереження) територіальних центрів? Що робиться для збереження чисельності соціальних працівників?
Відповідь 32.
Відповідно до Типового положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі - терцентр), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 № 1417, терцентр є бюджетною установою, рішення щодо утворення, ліквідацію або реорганізацію якої, приймає місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування.
Слід зазначити, що статтею 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що питання забезпечення надання соціальних послуг належить до власних (самоврядних) повноважень.
Крім того, Законом України “Про соціальні послуги” органи місцевого самоврядування віднесено до уповноважених органів системи надання соціальних послуг.
До їх повноважень, зокрема, належить здійснення заходів для виявлення вразливих груп населення та осіб / сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, забезпечення за результатами оцінювання потреб надання базових соціальних послуг особам / сім’ям відповідно до їхніх потреб, вжиття заходів з надання інших соціальних послуг таким особам і сім’ям шляхом створення мережі надавачів соціальних послуг державного/ комунального сектора.

Питання 33.
Необхідно терміново розробити та втілити в життя програми із створення в ОТГ будинків підтриманого проживання для вихідців з психоневрологічних будинків-інтернатів для їх соціалізації в суспільстві.
Відповідь 33.
В установах/закладу соціального обслуговування системи соціального захисту населення для надання соціальних послуг в умовах цілодобового проживання (перебування) може діяти, зокрема, відділення (група) підтриманого проживання, що утворюється відповідно до Типового положення про відділення (групу) підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 31.08.2017 № 1385, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.09.2017 за № 1182/31050.
Також соціальна послуга підтриманого проживання може надаватися у соціальному гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (далі - гуртожиток), є закладом для тимчасового проживання дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 15 до 18 років та осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 18 до 23 років.
Метою діяльності гуртожитку є створення умов для соціальної інтеграції зазначених дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які тимчасово проживають у гуртожитку, підготовка їх до самостійного життя.
Крім того з метою підготовки осіб з інвалідністю віком від 16 до 35 років до влаштування у сімейні форми виховання або до самостійного проживання/отримання соціальної послуги підтриманого проживання (далі - підопічні), у відділенні (групі) транзитного перебування, утвореному відповідно до Типового положення про відділення (групу) транзитного перебування, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 04.09.2017 № 1398, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25,09.2017 за № 1181/31049, таким особам надаються відповідні соціальні послуги (зокрема, транзитне підтримане проживання).
Також, соціальна послуга підтриманого проживання (транзитного підтриманого проживання) може надаватися особам з інвалідністю віком від 18 до 35 років з вадами фізичного та/або розумового розвитку та психічними розладами, які потребують стороннього догляду, побутового і медичного обслуговування, освітніх та реабілітаційних послуг, при перебуванні таких осіб у молодіжному відділенні дитячого будинку-інтернату (далі - молодіжне відділення), діяльність якого регулюється Типовим положенням про молодіжне відділення дитячого будинку-інтернату, затвердженим наказом Мінсоцполітики від 02.04.2008 № 173, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.07.2008 за № 675/15366.
З цією метою Мінсоцполітикою розпочато роботу з підготовки змін до Державного стандарту підтриманого проживання та розроблення проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Типового положення про будинок (квартиру) підтриманого проживання”, яким зокрема, передбачається створення умов для реалізації потреб та забезпечення конституційних прав і свобод осіб з інвалідністю, повнолітніх осіб з інтелектуальними та / або психічними розладами, які за станом здоров’я потребують сторонньої підтримки і допомоги, медичного патронажу, соціальних та інших послуг при самостійному проживанні, як альтернативу інституційному стаці онарно му до гляду.

Питання 34.
Чому не впроваджується обов'язковість складання ОТГ соціального паспорту, який би допоміг їм у питаннях формування пріоритетів щодо соціальних гарантій для осіб з інвалідністю жінок, чоловіків, дітей І - III групи інвалідності?
Відповідь 34.
Питання не належить до компетенції Мінсоцполітики.

Питання 35.
Згідно з постановою КМУ від 5.04.2012 №321 Порядок забезпечення ТЗР виключене питання забезпечення людей з інвалідністю які пересуваються на візках переднім електропривідом (36У250) дюймів функція електрична приставка для інвалідного візка (Напсісусіе). Цей засіб дуже важливий — він дозволяє вести більш активний незалежний спосіб життя . Прошу внести доповнення до Постанови КМУ такий засіб,
Відповідь 35.
Пунктом 35 Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, переліку таких засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2012 р. № 321 (зі змінами) визначено, що за бажанням особи з інвалідністю, діти з інвалідністю, учасники антитерористичної операції за заявою забезпечуються пристроєм з електроприводом на крісло колісне замість забезпечення кріслом колісним з електроприводом (електроскутером) в межах граничної ціни (71 000 грн), встановленої Мінсоцполітики на крісло колісне з електроприводом (електроскутер).

Питання 36.
У цьому році вносились зміни до постанови КМУ від 05.04.2012 N9 321, Проте на місцях працівники управлінь соцзахисту по різному трактують окремі положення цього Порядку, що воює призводила до затримку виплати компенсацій за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації. Яка інформаційна, координуюча, роз'яснювальна робота проводилась Мінсоцполітики та Фондом СЗІ щодо дотримання норм Порядку на місцях. Взагалі, проводяться з місцевими органами соцзахисту та з ОТГ якісь навчання або чи надаються письмові роз'яснення?
Відповідь 36.
У поточному році було проведено робочі наради з фахівцями органів соціального захисту населення, об’єднаних територіальних громад та територіальних відділень Фонду соціального захисту осіб з інвалідінстю та роз’яснено застосування нових вимог Порядку забезпечення окремих категорій громадян технічними та іншими засобами реабілітації. Роз’яснювальна робота з даного питання Мінсоцполітики ведеться постійно.

Питання 37.
Чому ті хто користується візками не можуть отримати візок "активного типу"? Будь який можна, а саме цей ні. Можна його отримати лише за умови, що ти офіційно працевлаштований, або вчишся, або маєш відповідну програму відновлення як учасник АТО. А раніше просто подавав документи і ти отримував його. Питання - у зв'язку з чим відбулися зміни, не на користь людей з інвалідністю?
Відповідь 37.
Згідно з вимогами Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, переліку таких засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2012 р. № 321 (зі змінами) лише за умови довідки з місця роботи, служби або навчання особи з інвалідністю, іншої особи (для осіб, які працюють, служать, навчаються) - можуть бути забезпечені активними кріслами колісними.
Враховуючи високу вартість активних крісел колісних та високу потребу в забезпеченні технічними та іншими засобами реабілітації держава гарантує забезпечення активними кріслами колісними лише осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, учасників антитерористичної операції, які працюють, служать, навчаються та подають довідку з місця роботи, служби, навчання.

Питання 38.
От имени группы людей со спинальной инвалидностью, прошу Вас найти возможность разблокировать выдачу органами соц.обеспечения инвалидам первой группы, использующим в качестве средства протезирования электро коляску, аккумуляторных батарей. С 01.06.2021 года была изменена схема обеспечения АКБ. До этого батареями раз в год обеспечивали поставщики электроколясок. Теперь срок службы увеличен до двух лет, человек с инвалидность должен сам приобрести за свои средства батареи (стоимостью от трёх до пяти его месячных пенсий) и подать заявление на компенсацию затрат в органы соц.обеспечения. Такая схема существенно ухудшает права людей на обеспечение АКБ. Но и эта более плохая схема не работает. Органы социального обеспечения просят пока не закупать АКБ, так как у них уже четыре месяца нет документа который определяет граничную стоимость подлежащую компенсации. И всё это время люди использующие в качестве средства протезирования электро коляску не имеют возможности использовать это ничем не заменимое техническое средство, компенсирующее тяжелые нарушения опорно - двигательного аппарата. И в результате люди с тяэюелой нозологией инвалидности лишены возможности перемещения. Прошу вас разобраться в вышеизложенной проблеме и устранить саботаж ответственных в этом вопросе чиновников.
Відповідь 38.
АКБ є важливим компонентом елктроколяски, і як будь-яка батарея будь- якого пристрою (автомобіля, телефону) потребує виконання правил експлуатації.
Потрібно розрізняти гарантійний термін і рекомендований термін експлуатації.
Гарантійний термін - це період, протягом якого виробник гарантує відсутність заводських дефектів виробу. Як правило він складає 1 рік.
А рекомендований термін експлуатації - це термін задовільної роботи виробу за умови дотримання правил експлуатації. Як правило, він може складати З роки.
Але важливою умовою є дотримання правил експлуатації батареї (наприклад, недопускання повного розрядження на тривалий період). Саме недотримання правил експлуатації, у більшості випадків і приводить до зменшення ємності батареї (навіть менше одного року експлуатації).

Питання 39.
Почему соцвыплата для людей с инвалидностью 18 + учитывается как доход семьи при расчёте всех видов помощи?
Почему соцпомощь на людей с инвалидностью I А группы с психрастройствами оформляют только на 6 м и соцвыплата напрямую зависит от доходов семьи?
Второе - почему считают доходом семьи соцвыплаты людей 18+ с инвалидностью / А гр. с психрастройствами при расчёте всех видов помощи?

Відповідь 39.
Відповідно до Порядку надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02,08.2000 № 1192 (зі змінами) надається щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею (далі - соціальна допомога).
Розмір такої допомоги розраховується як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім'ї та середньомісячним сукупним доходом сім'ї за попередні шість місяців, але не може бути більше, ніж прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць.
До складу сім’ї особи, яка звертається за призначенням зазначеної допомоги, не включаються особи, визнані особами з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, які за висновком лікарської комісії медичного закладу потребують постійного стороннього догляду і не належать до зазначених членів сім’ї, та особи, які перебувають на повному державному утриманні.
Розрахунок середньомісячного сукупного доходу сім’ї для призначення соціальної допомоги проводиться відповідно до Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 632.
При цьому, до середньомісячного сукупного доходу не включається державна соціальна допомога, для призначення якої обчислюється сукупний дохід.
Соціальна допомога призначається на шість місяців і виплачується щомісяця. У разі коли особа, яка здійснює догляд за особою з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу, є непрацюючим пенсіонером (особою з інвалідністю), їй призначається допомога на догляд на 12 місяців.
Також зазначаємо, що державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства І групи підгрупи А з надбавкою на догляд враховується лише при розрахунку державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та вищезазначеної соціальної допомоги.

Питання 40.
Почему судебные тяжбы о признании недееспособности после 18 лет деткам, которые имеют с рождения тяжёлую форму инвалидности длятся около года и теперь решение суда выдают только на 2 года?
Відповідь 40.
Відповідно до приписів законодавства у справах про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності Цивільним процесуальним кодексом України (далі - ЦПК) передбачається періодичний судовий контроль за наявністю / продовженням існування підстав для обмеження чи позбавлення особи дієздатності (принцип, визначений у рішеннях Європейського суду з прав людини “Наталія Михайленко проти України” (2013) “Станєв проти Болгарії*” (2012), “Штукатуров проти Росії” (2008), адже частиною 6 статті 300 ЦПК встановлюється максимальний строк дії судового рішення про визнання фізичної особи недієздатною у 2 роки).
Справи про визнання фізичної особи недієздатною розглядаються у порядку окремого провадження відповідно до статей 295 - 300 ЦПКУ.
Суд, за наявності достатніх даних про психічний розлад здоров’я фізичної особи, призначає для встановлення її психічного стану судово-психіатричну експертизу (ч. 1 ст. 298 ЦПКУ).
Водночас фізична особа може бути визнана судом недієздатною, якщо вона внаслідок хронічного, стійкого психічного розладу не здатна усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними (ст. 39 ЦКУ).
При цьому сама інвалідність особи внаслідок психічного розладу не є підставою для визнання її недієздатною і встановлення над нею опіки, та не кожний психічний розлад приводить до нездатності особи приймати участь у цивільних відносинах, а тільки такий його ступінь (глибина), який суттєво впиває на пам'ять, волю, інтелект хворого, що позбавляє особу можливості усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними.

Питання 41.
Безвідповідальність, халатність, некомпетентність процвітає при нарахуванні субсидії в Управлінні праці та соціального захисту населення м Коростишів. Мені в доходах вказали неправильну суму пенсії. Мої звернення, до яких були прикладені довідки з пенсійного фонду і Ощадбанку, де вказана правильна сума пенсії, взагалі не були взяті до уваги, а у письмових відповідях - лише розписаний порядок нарахування субсидії, а по суті піднятого мною питання - повне ігнорування. Минулого року взяла довідку з податкової, де вказано, що за II квартал 2020 р. я отримала соціальну виплату, код-128, в сумі 1323.85 від УПСЗН-3192715. Таку суму я не отримувала, адекватну відповідь на свої звернення також не отримала. Прохання - контролюйте роботу соціальних служб - має ж бути відповідальність. Страшно коли тебе не чують і ігнорують органи влади.
Відповідь 41.
Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами) (далі - Положення), житлові субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла, соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу.
Обов’язкова частка плати за житлово-комунальні послуги визначається для кожної сім’ї залежно від розміру середньомісячного сукупного доходу в розрахунку на одну особу. Що менші доходи, то меншим є обов’язковий відсоток платежу.
Згідно із Положенням для призначення житлових субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - структурний підрозділ з питань соціального захисту населення) подаються відомості, зокрема, про доходи осіб та сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування - Пенсійним фондом України.
Відповідно до Положення призначення житлових субсидій здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення. Контроль за правильністю призначення і виплати житлових субсидій здійснює Національна соціальна сервісна служба та її територіальні органи.

Питання 42.
Доброго дня! Мене гркавить чи буде забезпечення за державні кошти електроприставки для крісел колісних (Електроколесо) до крісел колісних людей з інвалідністю І групи. Дякую.
Відповідь 42.
Пунктом 35 Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, переліку таких засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2012 р. № 321 (зі змінами) визначено, що за бажанням особи з інвалідністю, діти з інвалідністю, учасники антитерористичної операції за заявою забезпечуються пристроєм з електроприводом на крісло колісне замість забезпечення кріслом колісним з електроприводом (електроскутером) в межах граничної ціни (71 000 грн), встановленої Мінсоцполітики на крісло колісне з електроприводом (електроскутер).
Наразі в переліку відсутні підприємства, що відповідають кваліфікаційним вимогам на виготовлення, постачання, ремонт та технічне обслуговування технічних та інших засобів реабілітації та проводять забезпечення такими виробами.

Питання 43.
Добрьій день! Первое - когда полноценно заработает здравница Славкурорт?
Відповідь 43.
Щодо функціонування санаторію “Слов’янський” (Донецька обл.) потрібно зазначити, що Мінсоцполітики також стурбовано ситуацією щодо функціонування зазначеного закладу, який в свою чергу надавав в повний обсяг санаторно-курортних та реабілітаційних послуг особам з інвалідністю з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку та відповідно пристосований до потреб осіб з обмеженою руховою діяльністю.
Зазначений заклад не відноситься до сфери управління Мінсоцполітики, а належить до Приватного акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України “Укрпрофоздоровниця”, засновником якого є Федерація профспілок України, тому питання функціонування закладу не може розглядатися Міністерством.

Питання 44.
Чи можливе у рамках відповідної держпрограми ”Соціальне таксі” фінансування з місцевими бюджетами на першому етапі придбання транспорту та обладнання, з повним фінансуванням з бюджету місцевих громад в подальшому?
Відповідь 44.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 № 189 “Деякі питання використання коштів, передбачених у державному бюджеті для придбання транспортних засобів спеціалізованого призначення для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату, та інших маломобільних груп населення” (зі змінами) не передбачено співфінансування за рахунок коштів місцевого та державного бюджетів.
Згідно з пунктом 204 статті 91 Бюджетного кодексу України видатки місцевих бюджетів можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, у тому числі і на передбачені законодавством пільги, що надаються особам з інвалідністю.
Крім того, статтею 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачається, що до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів самоврядування у сфері соціального захисту населення належить повноваження щодо встановлення за рахунок власних коштів і благодійних надходжень додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту населення.

Питання 45.
Чи виніс Конституційний Суд України рішення щодо перерахунку пенсій державним службовцям, які вийшли на пенсію до 2015 року, за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини?
Відповідь 45.
Конституційним Судом України не винесено рішення щодо перерахунку пенсій держслужбовцям за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Денісовою Л. Л.
Водночас повідомляємо, що Верховною Радою України 09,09.2021 прийнято за основу проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення пенсійного законодавства” (реєстр. № 4668 від 28,01.2021), яким пропонується, зокрема, з 01.01.2022 проводити щорічну індексацію пенсій державним службовцям та іншим категоріям пенсіонерів на загальних умовах.

Питання 46.
Чи можливе створення державної програми “Мережа підтримки родин людей з інвалідністю протягом всього життя”?
Відповідь 46.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.04.2021 № 285-р затверджено Національний план дій з реалізації Конвенції про права осіб з інвалідністю на період до 2025 року (далі — Національний план дій), визначені яким заходи і завдання спрямовано, зокрема, на поліпшення життєдіяльності осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю.
Національний план дій містить 48 завдань і 160 заходів, зокрема, за такими напрямами: рівність і недискримінація; доступність; право на життя; ситуація ризику та надзвичайні гуманітарні ситуації; рівність перед законом; доступ до правосуддя; свобода та особиста недоторканність; самостійний спосіб життя й залучення до місцевої спільноти; свобода висловлення думки та переконань і доступ до інформації; освіта; здоров’я; абілітація та реабілітація; праця та зайнятість; достатній життєвий рівень та соціальний захист; участь у політичному та суспільному житті; участь у культурному житті; проведення дозвілля й відпочинку та заняття спортом.
Реалізацію завдань і заходів, визначених Національним планом дій, забезпечують, зокрема, міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 366-р схвалено Національну стратегію із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, метою якої є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги нарівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.08.2021 № 883-р затверджено план заходів на 2021 і 2022 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.

Питання 47.
Чи ініціюється Міністерством розгляд питання переходу від недієздатності (соціальної смерті) до відновлення соціальних прав і переходу до підтриманого прийняття рішень?
Відповідь 47.
Модель “підтриманого прийняття рішень” для осіб з інтелектуальними та психічними порушеннями ще не набула широкого розповсюдження у світі. Лише в окремих країнах реалізуються подібні проекти, які свідчать про існування різних форм і способів допомоги особам зі стійкими психічними та інтелектуальними порушеннями. Наприклад, залежно від можливостей людини самостійно реалізовувати свою дієздатність, можна виокремити такі види підтримки в прийнятті рішень:
1)підтримка у прийнятті рішень через представництво інтересів, що реалізується шляхом укладення угоди про представництво інтересів;
2)заміщення у прийнятті рішень шляхом встановлення опіки над особою. 
На сьогодні Мінсоцполітики удосконалюється система надання соціальних послуг, орієнтована на комплексну підтримку осіб з інвалідністю, у тому числі напрацьовуються механізми надання різноманітних соціальних послуг для осіб зі стійкими психічними та інтелектуальними порушеннями на рівні громади. Затверджено більше 20 стандартів державних соціальних послуг, серед яких: Державний стандарт соціальної послуги представництва інтересів та Державний стандарт соціальної послуги підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю. В контексті зазначеного механізм підтримки у прийнятті рішень особами з психічними та інтелектуальними порушеннями може бути реалізований шляхом надання їм відповідних соціальних послуг.
Крім цього, Мінсоцполітики з метою відновлення соціальних прав недієздатних осіб проводить роботу щодо внесення змін у національне законодавство, а саме, розроблено 2 законопроекти, якими пропонується:
1)надати право недієздатним особам з інвалідністю самостійно визначати свої потреби, які опікун повинен враховувати, здійснюючи управління майном такої особи, що сприятиме виконанню Україною міжнародних зобов’язань, передбачених Конвенцією про права осіб з інвалідністю у частині прийняття рішень такими особами (законопроект № 5098);
2)передбачити право недієздатних осіб на самостійне звернення до суду із заявою про звільнення опікуна від виконання його обов’язків (законопроект внесено на розгляд Уряду).
Варто звернути увагу на те що, особи з інвалідністю, цивільна дієздатність яких обмежена, згідно з національним законодавством, не обмежуються у реалізації виборчих прав, мають право на звернення, одруження, можуть бути засновниками або членами громадських об’єднань та самостійно несуть відповідальність тощо.
Також зазначаємо, що статтею 78 Цивільного кодексу України передбачено право дієздатної фізичної особа, яка за станом здоров’я не може самостійно здійснювати свої права та виконувати обов’язки, самостійно обрати собі помічника. Механізм його призначення максимально спрощений: органом опіки та піклування здійснюється лише реєстрація імені помічника за заявою особи, яка потребує допомоги. Помічник має право одержувати пенсію, аліменти, заробітну плату, поштову кореспонденцію, що належать фізичній особі, яка потребує допомоги, вчиняти дрібні побутові правочини в інтересах особи, яка потребує допомоги. Помічник представляє особу в органах влади та організаціях, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення.

Питання 48.
Коли буде затверджений Держстандарт соцпослуги “Тимчасовий відпочинок для осіб, які здійснюють догляд за особами з інвалідністю” та “Асистент матері особи з інвалідністю, що потребує постійної сторонньої допомоги”?
Відповідь 48.
Відповідно до Класифікатора соціальних послуг, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 23.06.2020 № 429, до переліку соціальних послуг відносяться такі послуги, як: 
-тимчасовий відпочинок для батьків або осіб, які їх замінюють, що здійснюють догляд за дітьми з інвалідністю (забезпечення тимчасового догляду та виховання дитини з інвалідністю за місцем її проживання або перебування в сім'ї патронатного вихователя, в закладі на період відсутності батьків або осіб, які їх замінюють, що здійснюють догляд за дітьми з інвалідністю);
-тимчасовий відпочинок для осіб, що здійснюють догляд за особами з інвалідністю, особами, які мають невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування (забезпечення тимчасового догляду осіб, які мають невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування, паліативного догляду, осіб з інвалідністю, на період відсутності осіб, що здійснюють догляд за ними);
-персональний асистент (допомога та догляд, фізичний супровід для забезпечення самостійності та інтеграції у суспільство; сприяння реалізації прав у сферах соціального захисту, зайнятості, охорони здоров'я, освіти і науки, доступність інфраструктури та інші).
Державний стандарт соціальної послуги тимчасового відпочинку для батьків або осіб, які їх замінюють, що здійснюють догляд за дітьми з інвалідністю, затверджений наказом Мінсоцполітики від 19.01.2021 № 13, зареєстрований в Мінюсті від 20.04.2021 за № 534/36156.
Наразі Мінсоцполітики проводиться робота щодо розробки державних стандартів соціальних послуг тимчасовий відпочинок для осіб, що здійснюють догляд за особами з інвалідністю, особами, які мають невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування, та персональний асистент.

Питання 49.
Чи почне діяти і коли почне діяти в Україні принцип “Кошти за особою з інвалідністю” відповідно до Індивідуальної програми реабілітації (ІПР) та визначених потреб за МКФ?
Відповідь 49.
Діючий на сьогодні механізм забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації було запроваджено з 2012 року для надання ефективної адресної допомоги таким особам.
Чим передбачено, що особа з інвалідністю самостійно обирає технічний та інший засіб реабілітації (модель та виробника) для забезпечення своїх індивідуальних потреб, функціональних можливостей та з урахуванням медичних показань.
На сьогодні особи з інвалідністю забезпечуються засобами реабілітації за індивідуальною заявкою, а держава надає грошову допомогу на придбання цих засобів, перераховуючи кошти підприємствам, які виконали заявки осіб з інвалідністю.
Що стосується визначених потреб за МКФ, то на виконання Плану заходів із впровадження в Україні Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я та Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків (далі - МКФ) між ВООЗ та МОЗ підписано угоду від 12.04.2021 про передачу прав на переклад, публікацію та некомерційне використання МКФ в Україні. 19.10,2021 ВООЗ погодив офіційний переклад МКФ українською мовою та розміщення української версії на офіційних електронних джерелах ВООЗ. Наразі готуються документи для затвердження МКФ як національного класифікатора України для використання в електронній системі охорони здоров'я України, а також використання в системі оцінки функціонування та визначення потреб у реабілітації та соціальній підтримці, встановленні інвалідності.

Питання 50.
1.Чому для дітей з інвалідністю та осіб, що їх супроводжують, пільговий проїзд обмежений та діє лише з 15 жовтня по 15 травня? Чому не повний рік?
2. У мене ІІІ група по зору і раніше я користувався 50% знижкою з 1 жовтня по 15 травня, а тепер, коли утворили ОТГ, то вони вирішили, що пільги будуть лише для І групи інвалідності. Наскільки такі рішення законні?
Чому автобусні перевізники самостійно відміняють пільговий проїзд для людей з інвалідністю з дитинства І групи в осінньо-зимовий період? Адже, згідно із законом з 1 жовтня до 15 травня ми маємо право на 50% знижку. Мені відмовляли вже неодноразово за останній місяць. Хто мені може допомогти? 
Доброе утроІ Вопрос: когда будет восстановлен бесплатный пригородный проезд для людей с инвалидностью? 354 постановление действует по сей день, но наши права на полностью бесплатный проезд ущемляются. Мы что, самая богатая льготная категория?
Должны быть внесены изменения в ЗУ “Про соц. защиту людей с инвалидностью”, ст. 38-1. Где пропишется бесплатный пригородный проезд на круглый год. Что бы не было правовых коллизий. Спасибо!
Чому пільговий проїзд для осіб з інвалідністю скасовується з 1 травня до 15 жовтня?

Відповідь 50.
Відповідно до статті 38і Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” (зі змінами) від 21.03.1991 № 875-ХІІ особи з інвалідністю І та II груп, діти з інвалідністю та особи, які супроводжують особу з інвалідністю 1 групи або дітей з інвалідністю (не більше, ніж одна особа, яка супроводжує особу з інвалідністю І групи або дитину з інвалідністю), мають право на безоплатний проїзд у пасажирському міському транспорті (крім таксі).
Особи з інвалідністю, діти з інвалідністю та особи, які супроводжують осіб з інвалідністю І групи або дітей з інвалідністю (не більше, ніж одна особа, яка супроводжує особу з інвалідністю або дитину з інвалідністю), мають право на 50-відсоткову знижку вартості проїзду на внутрішніх лініях (маршрутах) повітряного, залізничного, річкового та автомобільного транспорту в період з 1 жовтня по 15 травня.
Окрім цього, постановою Кабінету Міністрів України від 16.08.1994 № 555 “Про поширення чинності постанови Кабінету Міністрів України від 17 травня 1993 р. № 354” передбачено право осіб з інвалідністю на безоплатний проїзд міським пасажирським транспортом загального користування (крім метрополітену і таксі) та на приміських маршрутах.
При цьому, відповідно до статі 91 Бюджетного кодексу України компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян фінансуються за рахунок місцевих бюджетів.
Тому питання забезпечення пільгових перевезень має розглядатися органами місцевого самоврядування, які мають передбачати кошти в місцевих бюджетах на зазначені цілі, а також визначати порядок їх використання і контролювати цільове спрямування відповідних коштів.
Законом України “Про автомобільний транспорт” від 05.04.2001 № 2344-111 (далі - Закон № 2344) визначено, що пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються правом на безоплатний проїзд, забезпечують автомобільні перевізники, які перевозять пасажирів автобусними маршрутами загального користування.
Автомобільному перевізнику, який перевозить пасажирів автобусними маршрутами загального користування, заборонено відмовлятися від пільгового перевезення, крім випадків, передбачених законом.
Види та обсяг пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації таким перевізникам збитків від пільгових перевезень.
Відповідно до Закону № 2344 обласні державні адміністрації формують у приміському та міжміському сполученні мережу автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі території області, а органи місцевого самоврядування - мережу міських автобусних маршрутів загального користування. Зазначені органи влади здійснюють контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території.
Статтею 60 Закону № 2344 передбачено відповідальність перевізника за безпідставну відмову від пільгового перевезення у вигляді адміністративно- господарського штрафу в розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Розглядати справи про накладення адміністративно-господарських штрафів за порушення, зазначені у цій статті, мають право посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, - Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека).

Питання 51.
Коли буде достойна пенсія для осіб з інвалідністю І групи? 2 200 грн не вистачає навіть на необхідні медикаменти.
Відповідь 51.
В Україні діє солідарна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах рівноправності застрахованих осіб щодо отримання пенсійних виплат і виконання обов’язків стосовно сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, диференціації розмірів пенсій залежно від тривалості страхового стажу та розміру заробітної плати (доходу).
Відповідно до статті 6 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003    № 1058-IV (далі – Закон № 1058) непрацездатні громадяни крім пенсійних виплат із системи пенсійного забезпечення мають право отримувати доплати, надбавки та підвищення до зазначених виплат, додаткову пенсію в порядку та за рахунок коштів, визначених законодавством.
У разі якщо сукупність зазначених виплат разом з пенсійними виплатами із системи пенсійного забезпечення та іншими доходами не досягають розміру прожиткового мінімуму, визначеного законом для непрацездатних громадян, такі громадяни мають право на отримання державної соціальної допомоги в порядку, розмірах та за рахунок коштів, визначених законом.
Міністерством опрацьовуються можливі варіанти збільшення розміру пенсійного забезпечення громадян з урахуванням фінансових можливостей Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України.

Питання 52.
Будь-ласка, зверніть увагу на пенсії у розмірі 2 200 гри, як людина, яка потребує стороннього догляду може прожити на такі гроші?
Відповідь 52.
В Україні діє солідарна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах рівноправності застрахованих осіб щодо отримання пенсійних виплат і виконання обов’язків стосовно сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, диференціації розмірів пенсій залежно від тривалості страхового стажу та розміру заробітної плати (доходу).
Урядом з урахуванням фінансових можливостей держави здійснюються заходи з підтримки найбільш вразливих верств населення, зокрема шляхом збільшення рівня пенсійного забезпечення осіб похилого віку.
Встановлено (з 1 січня 2020 року) щомісячну державну соціальну допомогу на догляд одиноким пенсіонерам, яким виповнилося 80 і більше років та які потребують постійного стороннього догляду, в розмірі 40 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (на сьогодні - 741,6 гривня).
З 1 січня 2021 року продовжено виплату запровадженої в 2020 році доплати в розмірі до 500 гривень та встановлено мінімальний розмір пенсійної виплати 2 600 грн пенсіонерам старше 80 річного віку за наявності страхового стажу 20 і 25 років відповідно у жінок і чоловіків; з І березня забезпечено: щорічну індексацію пенсій на 11 відсотків;
мінімальну пенсійну виплату на рівні 2 200 грн особам, які мають тривалий страховий стаж (30 /35 відповідно для жінок і чоловіків); з 1 липня:
встановлено мінімальну пенсійну виплату на рівні 2 200 грн особам з інвалідністю І групи незалежно від тривалості страхового стажу;
підвищено мінімальний розмір пенсії за віком за наявності страхового стажу 30 / 35 років відповідно у жінок І чоловіків, розміри надбавок і підвищень до пенсії у зв’язку зі збільшенням з 01.07.2021 розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність:, з 1 жовтня:
встановлено щомісячну доплату до пенсії до 400 грн та мінімальну пенсійну виплату на рівні 2 500 грн для 75 річних пенсіонерів за наявності страхового стажу 20 / 25 років відповідно у жінок і чоловіків; з 1 грудня підвищено:
мінімальний розмір пенсії за віком за наявності страхового стажу 30 /35 років відповідно у жінок І чоловіків (до 1 934 гри), розміри надбавок і підвищень до пенсії у зв’язку зі збільшенням з 01.12.2021 розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;
мінімальний розмір пенсії для осіб, які досягли віку 65 років за наявності ЗО / 35 років страхового стажу відповідно для жінок і чоловіків (2 600 грн) (який встановлено в розмірі 40 відсотків розміру мінімальної заробітної плати) у зв’язку зі збільшенням з 01.12.2021 розміру мінімальної заробітної плати.
У зв’язку із підвищенням у наступних роках основного державного стандарту - прожиткового мінімуму, підвищуватимуться мінімальний розмір пенсії, розмір надбавок, підвищень до пенсії, збільшуватиметься щомісячна допомога на догляд одиноким пенсіонерам старше 80 років, які потребують стороннього догляду.
Крім того у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України “Про заходи щодо упорядкування системи розрахунків розмірів прожиткового мінімуму, соціальних виплат, грошових платежів і стягнень та плати за надання адміністративних послуг (адміністративного збору)” (реєстр. №5045 від 08.02.2021), внесений на розгляд Кабінетом Міністрів України.
Прийняття законопроекту забезпечить, зокрема, запровадження сучасної методології розрахунків прожиткового мінімуму, створення передумов для його підвищення до фактичного рівня та, відповідно, збільшення розміру пенсії.
Міністерством опрацьовуються можливі варіанти збільшення розміру пенсійного забезпечення громадян з урахуванням фінансових можливостей Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України.

Питання 53.
Чому у нас більше не діє Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю (№ 309 від 27 березня 2019 р.) Чому і коли її відмінили?
Відповідь 53.
Наразі постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю” від 27 березня 2019 року № 309 є чинною.

Питання 54.
Чи буде збільшення фінансування на реалізацію постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 № 309?
Відповідь 54.
Відповідно до проекту Державного бюджету на 2022 рік у поточному році за відповідним напрямком передбачено видатки у розмірі 155 млн гривень.

Питання 55.
Коли в Україні буде пільгове (безкоштовне) розмитнення авто для людей з інвалідністю, які перебувають у черзі на отримання авто? Закон про гуманітарне авто для простих людей з інвалідністю не підходить із-за ряду обстежень.
Відповідь 55.
З метою врегулювання питання запровадження пільги щодо надання особам з інвалідністю, законним представникам осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які перебувають на обліку для забезпечення автомобілем, дозволу на ввезення автомобілів на митну територію України без сплати обов’язкових митних податків та зборів Мінсоцполітики протягом 2016 - 2017 років було розроблено проекти законів України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо впровадження додаткових пільг інвалідам у частині забезпечення їх автомобілями”, „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо впровадження    додаткових пільг інвалідам у частині    забезпечення їх автомобілями” та „Про внесення змін до Митного кодексу України щодо впровадження додаткових пільг інвалідам у частині забезпечення їх автомобілями”, але на жаль заінтересованими центральними органами виконавчої влади та громадськістю у процесі погодження цих проектів актів запропоновані Мінсоцполітики зміни не було підтримано. У зв’язку з цим, Мінсоцполітики звернулося до Кабінету Міністрів України з інформацією про неможливість подання законопроектів на розгляд Уряду у зв’язку з відсутністю підтримки заінтересованих центральних органів виконавчої влади та громадськості.

Питання 56.
Необхідне забезпечення дітей з порушенням слуху путівками на реабілітацію (включаючи проведення реабілітаційних заходів профільними фахівцями).
Відповідь 56.
Забезпечення реабілітаційними заходами осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю регулюється Порядком надання окремим категоріям осіб послуг із комплексної реабілітації (абілітації), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 80 (зі змінами) та Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 р. № 309.
Для забезпечення дитини реабілітаційними послугами один з її батьків чи її законний представник за місцем реєстрації або фактичним місцем проживання повинен звернутися до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або до адміністраторів центру надання адміністративних послуг.

Питання 57.
Когда пересмотрят размеры компенсации на оплату средств реабилитагцш для детей с инвалидностью? Эти суммы на пересматривались с 2017 года! В этом году заказали ребёнку с инвалидностью коляску. Фонд соцзащиты компенсировал от общей стоимости 26000 гривен. Согласно договора с производственным объединением «Антей» нам нужно доплатить ещё 13000,00 гривен. Разве это нормально? Раз в шесть лет давать коляску и ацё доплачивать за неё.
Відповідь 57.
Механізм безоплатного забезпечення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації та виплати компенсації визначено Порядком забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.2012 № 321 (далі - Порядок).
Відповідно до Порядку забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших осіб технічними та іншими засобами реабілітації і виплата компенсації здійснюються у межах відповідних бюджетних призначень, передбачених Мінсоцполітики у державному бюджеті на відповідний рік та у межах граничних цін встановлених Міністерством.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 “Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)” Мінсоцполітики здійснює регулювання цін на технічні та інші засоби реабілітації.
Граничні ціни на технічні та інші засоби реабілітації для осіб з інвалідністю, в тому числі для осіб, інвалідність яких настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 06.08.2019 № 1208 у редакції наказу Мінсоцполітики від 03.11.2021 № 621 “Про внесення змін до Граничних цін на технічні та інші засоби реабілітації для осіб з інвалідністю, в тому числі для осіб, інвалідність яких настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення” (далі - Наказ № 621).
Забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших осіб технічними та іншими засобами реабілітації здійснюється за граничними цінами, затвердженими Наказом № 621.
З метою актуалізації граничних цін на технічні та інші засоби реабілітації, у 2022 році Мінсоцполітики буде розглянуто в установленому порядку питання щодо внесення відповідних змін до Наказу № 621.

Питання 58.
Пані Маршю, скажіть, будь ласка, чи можливо внести зміни в законодавство, щоб люди з інвалідністю І-IІ групи мали пільги на проїзд цілий рік, а не лише з 1 жовтня по 15 травня? Я вважаю, що це дискримінація осіб з інвалідністю.
Відповідь 58.
Питання надання пільгового проїзду особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю врегульовано Законом України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” (далі — Закон) та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до Закону особи з інвалідністю І та II груп, діти з інвалідністю та особи, які супроводжують осіб з інвалідністю І групи або дітей з інвалідністю (не більше ніж одна особа, яка супроводжує особу з інвалідністю І групи або дитину з інвалідністю), мають право на безоплатний проїзд у пасажирському міському транспорті (крім таксі).
Особи з інвалідністю, діти з інвалідністю та особи, які супроводжують осіб з інвалідністю 1 групи або дітей з інвалідністю (не більше однієї особи, яка супроводжує особу з інвалідністю або дитину з інвалідністю), мають право на 50-відсоткову знижку вартості проїзду на внутрішніх лініях (маршрутах) повітряного, залізничного, річкового та автомобільного транспорту в період з 1 жовтня по 15 травня.

Питання 59.
Почему нет монетизации для реабилитации детей с инвалидностью с нарушениями опорно-двигательного аппарата по программе “Турбота”? Не все дети ездят на эту реабилитацию в Скадовск, так выдайте семьям деньги, в чем проблема?
Почему по программе “Турбота” получают выплаты только дети с инвалидностью до 18 лет? А почему не получают инвалиды детства II и III группы ?
Когда будет выполняться закон о льготном предоставлении жилья в первую очередь и на нижних этажах для инвалидов ДЦП, коляска?

Відповідь 59.
Не відноситься до компетенції Мінсоцполітики.

Питання 60.
Чому якщо в сім’ї 2-3 дітей осіб з інвалідністю має право на достроковий вихід на пенсію лише один із батьків?
Відповідь 60.
Відповідно до підпункту 3 частини першої статті 115 Закону № 1058 право на призначення дострокової пенсії за віком мають матері осіб з інвалідністю з дитинства, які виховали їх до шестирічного віку, - після досягнення 50 років та за наявності страхового стажу не менше 15 років. При цьому до числа осіб з інвалідністю з дитинства належать також діти з інвалідністю віком до 16 років.
За вибором матері або в разі її відсутності, якщо виховання п’ятьох або більше дітей чи дитини з інвалідністю здійснювалося батьком, йому призначається дострокова пенсія за віком після досягнення 55 років та за наявності страхового стажу не менше 20 років.

Питання 61.
Чому реабілітацію по постанові N309 проходять тільки діти з інвалідністю до 18 років ? А де повинні проходить інваліди з дитинства після 18 років?
Відповідь 61.
Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю, затвердженим постановою КМУ від 27.03.2019 р. №309 визначається механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою “Реабілітація дітей з інвалідністю”.
Відповідно до Закону України “Про громадянство України” від 18 січня 2001 року № 2235-ІН дитина, це особа віком до 18 років.
Одночасно зазначаємо, що забезпечення реабілітаційними заходами осіб з інвалідністю також регулюється Порядком надання окремим категоріям осіб послуг із комплексної реабілітації (абілітації), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 80 (зі змінами).
Для забезпечення дитини реабілітаційними послугами один з її батьків чи її законний представник за місцем реєстрації або фактичним місцем проживання подає заяву до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або до адміністраторів центру надання адміністративних послуг.

Питання 62.
Коли буде виконуватися закон про виділення автомобілів для дітей з ДЦП, які перебувають на черзі з 5 років?
Відповідь 62.
Мінсоцполітики щороку при формуванні проекту Державного бюджету України звертається до Мінфіну стосовно передбачення у загальному фонді державного бюджету видатків на забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями.
Протягом останніх восьми років кошти з державного бюджету на зазначені цілі не виділялися.
Разом з тим Мінсоцполітики надало Мінфіну бюджетні запити на 2022 рік, зокрема, за бюджетною програмою КПКВК 2507030 “Заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації осіб з інвалідністю”. Так, за напрямом “Забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями” цієї бюджетної програми потребу у видатках на 2022 рік для забезпечення автомобілями осіб з інвалідністю було визначено в сумі 3 407 000 тис. гривень.
У Законі України “Про Державний бюджет України на 2022 рік” коштів на забезпечення цієї потреби не передбачено.

Наступна частина 3

Категорія: Консультація | Переглядів: 290 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Лютий 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**