Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
Субота, 27.04.2024, 08:06
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2020 » Лютий » 6 » Питання-відповіді по питаннях електронної системи охорони здоров’я (1 частина)
15:07
Питання-відповіді по питаннях електронної системи охорони здоров’я (1 частина)

ПЕРВИНКА
1. Що таке електронна система eHealth?
eHealth — електронна система охорони здоров’я, що забезпечує обмін медичною інформацією та реалізацію програми медичних гарантій.
Система eHealth складається з:
- Центральної бази даних — ЦБД (адміністратор ДП "Електронне здоров’я");
- Медичних інформаційних систем — МІС (системи, які дають змогу автоматизувати роботу медзакладів з ЦБД).
ЦБД зберігає: реєстр медичних та аптечних закладів; реєстр працівників медичних та аптечних закладів; реєстр пацієнтів та обраних ними за деклараціями лікарів; медичні дані пацієнтів у вигляді прийомів, діагностичних звітів і виписок зі стаціонару.

2. Чому брати участь в реформі зручніше з Helsi?
Helsi — це зручна електронна система, в якій:
- є всі необхідні для співпраці з НСЗУ модулі;
- додатково: електронні реєстратура, медкарта, кабінет лікаря тощо;
- простий та зрозумілий інтерфейс;
- професійна служба підтримки;
- допомагають в підключенні клініки, співробітників та пацієнтів;
- обробка даних здійснюється в хмарному середовищі;
- можна працювати на смартфонах.

Вартість системи — одна з найнижчих на ринку України.
Щодо підключення звертайтеся за номерами телефонів:
044 580–10–90
068 580–10–90
066 580–10–90
073 580–10–90

3. Якими нормативно-правовими документами регламентується впровадження реформи?
- Закон "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення";
- Порядок надання первинної медичної допомоги, наказ МОЗ №504 від 19.03.2018;
- Порядок вибору лікаря з надання первинної медичної допомоги, наказ МОЗ №503 від 19.03.2018;
- Порядок функціонування електронної системи охорони здоров'я, постанова КМУ №411 від 25.04.2018;
- Регламент функціонування компонентів електронної системи обміну медичною інформацією, необхідних для запуску нової моделі фінансування на первинному рівні надання медичної допомоги, наказ ДП "Електронне здоров'я";
- Порядок реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році, постанова КМУ №65 від 05.02.2020;
- Порядок укладення, зміни та припинення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, постанова КМУ №410 від 25.04.2018;
- Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання первинної медичної допомоги населенню, Постанова КМУ №283 від 28.03.2018;
- Постанова КМУ "Про утворення Національної служби здоров'я України" №1101 від 27.12.2017;
- Закон про зміни в бюджет щодо медреформи;
- Положення про Національну службу здоров'я України, постанова КМУ №1101 від 27.12.2017;
Про утворення Державного підприємства "Електронне здоров'я", наказ МОЗ №1597 від 14.12.2017;
- Наказ МОЗ №1060 від 07.09.2017 "Про тестування компонентів електронної системи обміну медичною інформацією, необхідних для запуску нової моделі фінансування на первинному рівні надання медичної допомоги" - посилання зі змінами внесеними Наказом № 461;
- Закон Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості;
- Концепція реформи фінансування системи охорони здоров'я, розпорядження КМУ №1013-р від 30.11.2016;
- План заходів з реалізації Концепції реформи фінансування системи охорони здоров'я на період до 2020 року, розпорядження КМУ № 821-р від 15.11.2017.

4. Що таке НСЗУ? Які її обов'язки?
Національна служба здоров’я України (НСЗУ) — єдиний національний замовник медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій.
НСЗУ укладає договори із закладами охорони здоров'я та закуповує у них послуги з медичного обслуговування населення; контролює дотримання умов договорів та робить прямі виплати закладам за надані послуги.
Кошти, якими вона оперує від імені держави для оплати медичних послуг, зберігаються на казначейських рахунках.
Діяльність НСЗУ спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров'я. Вона здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні підрозділи — міжрегіональні департаменти.

5. Де зберігаються персональні дані пацієнтів?
Персональні дані пацієнтів зберігаються:
- в електронному вигляді у Центральній базі даних Електронної системи охорони здоров'я (ЦБД ЕСОЗ) – це один всеукраїнський реєстр всіх даних пацієнтів;
- в паперовому вигляді в медичному закладі, де пацієнт підписав декларацію з лікарем.

6. Як впроваджується реформа у сільській місцевості?
У селі, на відміну від міста, сімейного лікаря обирає місцева громада. 
Для того, щоб лікар вирішив працювати в сільській місцевості, йому створюють гідні умови життя та праці - достойна заробітна плата, житло з водопостачанням і опаленням, службовий транспорт та необхідне медичне обладнання. Важливим також є доступ до мережі Інтернет, щоб забезпечити можливість швидкого зв'язку як з пацієнтами, так і з лікарями спеціалізованої допомоги.
Якщо в селі проживає невелика кількість людей, один сімейний лікар може обслуговувати декілька населених пунктів, які розташовані поряд. У цьому випадку він отримує підтримку декількох місцевих громад.

7. Що необхідно лікарю, якщо він прийняв рішення працювати як ФОП?
Лікар, який вирішив стати ФОП, має:
1. Оформити себе як юридичну особу;
2. Знайти приміщення для прийому пацієнтів;
3. Знайти медсестру, адміністратора, реєстратора;
4. Знайти пацієнтів, які з ним підпишуть декларацію та забезпечити належні умови;
5. Обрати собі МІС для співпраці з НСЗУ;
6. Зареєструватися в ЕСОЗ та укласти договір з НСЗУ.

8. Чи може приватна клініка брати участь у реформі і чи зобов’ язані приватні клініки надавати допомогу безкоштовно, якщо підписали декларацію із пацієнтом?
Так, приватні клініки можуть брати участь у реформі й надають медичні послуги з гарантованого державою пакету безоплатно.

9. Як проводиться навчання комп’ютерної грамотності медичного персоналу?
Держава не забезпечує навчання комп’ютерної грамотності медичного персоналу.
Компанія Helsi при впровадженні системи в закладі за потреби може надати послуги з навчання комп'ютерної грамотності.
Після проходження навчання персонал проходить тестування та отримує сертифікат. Цей курс розроблений відповідно до потреб медичних закладів, дає вміння та навички комп'ютерної грамотності в необхідному для працівників закладу обсязі.

10. Як організувати процес внесення інформації про пацієнта в комп'ютер?
Вносити інформацію про пацієнта в систему та підписувати декларацію може лікар або уповноважена особа — працівник реєстратури чи медсестра. Важливо, щоб користувач мав свій власний КЕП працівника закладу для підтвердження дій в системі.
В закладі для внесення інформації в систему потрібно мати комп'ютер та принтер, щоб роздрукувати декларацію для пацієнта.

11. Як забезпечити заміну лікарю у відпустці?
Загалом, цей процес має забезпечити керівництво медичного закладу. Заклад, який надає первинну медичну допомогу, повинен забезпечити пацієнтів іншим лікарем (тимчасово), якщо обраний постійний лікар хворіє, перебуває у відпустці або відсутній з інших причин.
Крім цього, лікарі можуть домовлятися між собою щодо заміщення свого колеги.
А лікар під час підписання декларації з пацієнтом погоджує, що у разі його відсутності пацієнта прийме інший (черговий) лікар.

12. Що робити з ургентними пацієнтами?
Прийом ургентних пацієнтів є обов'язковим. В системі Helsi є можливість встановити в графіку роботи лікаря години для прийому ургентних пацієнтів (на цей час може записати тільки лікар).
Організація процесу прийому ургентних пацієнтів – відповідальність керівництва медичного закладу. Можливе створення посади чергового лікаря, щоб кожного тижня один черговий лікар проводив прийом ургентних пацієнтів.

13. Яка процедура, якщо пацієнт захоче змінити сімейного лікаря?
Зміна лікаря відбувається автоматично шляхом переукладання декларації. Нова декларація анулює декларацію про вибір попереднього.
Коли пацієнт підписує декларацію з іншим лікарем, відповідні кошти надходять в заклад, де працює новий лікар і більше не перераховуються туди, де пацієнта обслуговували раніше.

14. Як обрати систему для роботи з eHealth?
Подивитись, які існують системи для роботи з eHealth, можна на сайті https://ehealth.gov.ua/pervynna-medychna-dopomoga/
Обираючи систему, пам’ятайте, що є рішення, які потребують купівлі програмного забезпечення та установки серверів у медичні заклади.
Є системи іншого характеру, наприклад Helsi, яка базується на принципі хмарного рішення, не потребує закупівлі мережевого обладнання та встановлення серверів. Вона може працювати на наявних у закладі комп'ютерах.

15. Що означає принцип "гроші йдуть за пацієнтом"?
Це новий механізм оплати медичних послуг. Медичний заклад укладає договір з НСЗУ і гроші за пацієнтів ідуть прямо в медичний заклад. Громадянин може вільно обрати лікаря, з яким підпише декларацію на обслуговування. Кількість коштів, які НСЗУ перераховує в заклад, залежить від кількості укладених декларацій між лікарем первинної ланки та пацієнтом.
Частину цієї суми керівник використовує на утримання закладу і адміністративні витрати, частину - на зарплату лікаря.

16. Що таке Капітаційна ставка
Капітація – модель державного фінансування, що дозволяє нараховувати кошти за конкретну кількість пацієнтів, що обслуговує медичній заклад.
Капітаційна ставка – це тариф на обслуговування одного пацієнта, він залежить від віку пацієнта. Всього визначено п’ять коефіцієнтів для п’яти вікових груп.

17. Як нараховується сума за обслуговування пацієнта?
Відповідно до статті 22 ЗУ “Про Державний бюджет України на 2020 рік” та Постанови КМУ від 27.11.2019, № 1119 державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році реалізує Національна служба здоров’я.
Тариф за надання медичних послуг, пов’язаних з ПМД, встановлюється як капітаційна ставка за обслуговування одного пацієнта, який подав декларацію, протягом календарного року та становить 600,48 гривні на рік.
До тарифу застосовуються (шляхом множення) такі коригувальні коефіцієнти залежно від вікової групи пацієнта:
- від 0 до 5 років — 2,465;
- від 6 до 17 років — 1,356;
- від 18 до 39 років — 0,616;
- від 40 до 64 років — 0,739;
- понад 65 років — 1,232.

18. Як буде нараховуватись заробітна плата лікаря?
Остаточно лікар домовляється із головним лікарем про суму своєї заробітної плати, тепер він може впливати на її збільшення.
Орієнтовний розрахунок заробітної плати лікаря.
Капітаційна ставка * кількість декларацій / кількість місяців = цомісячна виплата від НСЗУ
600 х 1800 / 12 = 90 000 грн/ на 1 місяць.

Ці гроші приходять у медичний заклад. Заклад, отримавши кошти, має:
- оплатити комунальні послуги;
- забезпечити весь немедичний персонал (вахтери, охоронці, бухгалтерія, економісти, статисти, кадровики тощо);
- забезпечити амортизацію приміщення;
- оплатити послуги користування МІС;
- оплатити роботу медичних сестер;
- оплатити податки.

19. Яка процедура закупівлі та розподілу вакцин для щеплення
Вакцини для щеплення не входять в медичну реформу. Вакцини продовжують закупатись та розподілятись по окремим програмам, як це і було раніше.

20. Фінансове забезпечення невідкладної допомоги?
Невідкладна (екстрена) допомога, як і раніше, забезпечується кожному громадянину незалежно від наявності декларації з лікарем відповідно до Закону України "Про екстрену медичну допомогу".

21. Що таке КЕП?
Кваліфікований електронний підпис (КЕП) – це вид електронного підпису, який зберігається на електронному носії або в хмарному сховищі.
Він призначений для використання фізичними та юридичними особами - суб'єктами електронного документообігу:
- для ідентифікації підписувача;
- для підтвердження цілісності даних в електронній формі;
- для забезпечення виконання особою зобов'язань, які вона взяла на себе, підписавши документ.
Послуги з надання КЕП в Україні впроваджуються надавачами електронних довірчих послуг.
Ознайомитися з реєстром надавачів можна за посиланням https://czo.gov.ua/ca-registry.

22. Кому із співробітників потрібно отримати КЕП?
КЕП необхідно мати всім співробітникам закладів, які будуть вносити дані в електронну систему охорони здоров’я для підтвердження своїх дій в системі та відправки даних в ЦБД ЕСОЗ.

23. Для чого необхідний КЕП в рамках реформи МОЗ?
КЕП необхідний:
- Керівнику медичного закладу для реєстрації закладу в eHealth та укладення договору з НСЗУ;
- Уповноваженій особі для внесення декларацій в eHealth;
- Лікарю первинної ланки для підписання декларацій, створення електронних рецептів, роботи з електронними направленнями, епізодами та взаємодіями;
- Лікарю вторинної ланки для роботи з електронними направленнями, консультаційними висновками, діагностичними звітами, формування виписки пацієнта зі стаціонару та інших взаємодій.

24. Які КЕП можна використовувати?
Для взаємодії з eHealth потрібно отримувати КЕП юридичної особи, в якому міститься дані підписувача та дані закладу, в якому він працює.
Перевірити КЕП можна за посиланням https://czo.gov.ua/verify.

25. Де і як отримати КЕП?
Найбільш популярним рішенням поміж доступних на ринку є USB-пристрої (Токен), що мають форму флешки. Разом з цим, вже сьогодні в Україні існує альтернативне та більш доступне рішення – це депозитарій особистих ключів, який дозволяє зберігати КЕП в «хмарному» захищеному середовищі без використання фізичного носія.
Звертаємо Вашу увагу, що використання КЕП, отриманого на незахищеному носії (звичайна флешка або збережений файл КЕПу на комп’ютері), відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» та п.2 Наказу Міністерства юстиції України та Адміністрації Держспецзв’язку від 18.11.2019 № 3563/5/610, можливе виключно до 06.11.2020. Вже починаючи з 07.11.2020 використовувати КЕП можна буде тільки з захищених носіїв: токен чи зберігання в депозитарії (захищене хмарне сховище).
DepositSign – перший та єдиний в Україні депозитарій особистих ключів.
Для працівників медичних закладів, що з нами співпрацюють, команда HELSI у партнерстві з DepositSign готова надати можливість ексклюзивних умов отримання КЕП, безпосередньо в медичному закладі без відриву лікарів від робочого процесу.
Зверніть увагу, що однією з основних відмінностей використання КЕП від DepositSign є можливість зберігати його в «хмарному» середовищі без використання фізичного ТОКЕНУ, ключ співробітника неможливо десь забути, скопіювати або втратити, що в свою чергу підвищує комфорт роботи лікаря, оскільки він завжди має доступ до свого КЕП в електронному кабінеті МІС HELSI.
За деталями звертайтесь за телефоном +38 093 432-50-70

26. Які документи необхідні для отримання КЕП?
Під час звернення до надавача електронних довірчих послуг з собою обов'язково мати документ, що засвідчує особу.
Перелік інших документів, необхідних для отримання електронної довірчої послуги, можна переглянути на офіційному сайті надавача послуг. Реєстр надавачів за посиланням https://czo.gov.ua/ca-registry

27. Як зареєструвати медичний заклад в електронній системі eHealth?
Керівник медичного закладу може приєднатися до реформи за 15 хвилин, зареєструвавши клініку за посиланням reform.helsi.me.
Що необхідно для реєстрації:
- Доступ до мережі Інтернет з комп’ютера або ноутбука;
- Інформація про медичний заклад (ЄДРПОУ, КВЕДи, юридична адреса та контакти);
- Дані керівника закладу (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адреса електронної пошти);
- Ліцензії та акредитація (достатньо ввести дані тільки про одну ліцензію: на медичну практику);
- КЕП керівника медичного закладу (Ви його використовуєте для подання податкових звітів).
Детальна інструкція з реєстрації за посиланням.

28.Хто зі співробітників має працювати з програмою?
З програмою працюють:
- керівник закладу;
- уповноважена особа для внесення декларацій у систему;
- лікарі для роботи з деклараціями, електронними рецептами та направленнями, епізодами лікування;
- працівник відділу кадрів (за потреби).
У системі є чотири ролі співробітника: керівник, відділ кадрів, реєстратор, лікар.
Роль керівника може виконувати тільки сам керівник медичного закладу.
У ролі відділу кадрів може бути: працівник відділу кадрів, статист або інша особа, уповноважена обробляти персональні дані лікарів.
У ролі реєстратора виступає уповноважена особа, що має право вносити декларації у систему.
У ролі лікаря — тільки сам лікар (сімейний лікар, терапевт, педіатр).

29. Що керівник може робити в програмі?
Керівнику медичного закладу після реєстрації доступний функціонал:
- створення, редагування та деактивації підрозділів закладу;
- внесення, редагування, звільнення лікарів;
- укладення договору з НСЗУ;
- перегляд усіх декларацій, створених у підрозділі, та перегляд статусу декларацій;
- доступ до статистики за медичним закладом (кількість підрозділів, лікарів, укладених декларацій, виписаних та погашених направлень; інформація щодо прийомів та діагностичних звітів, створених та відправлених в ЦБД).

30. Хто вносить в програму лікарів?
Вносити в програму лікарів може працівник відділу кадрів або керівник за потреби.

31. Як перенести дані лікарів з іншої програми?
Є можливість завантажити дані з програми "Медичні кадри", для цього необхідно:
- створити звіт у програмі "Медичні кадри";
- зберегти файл у форматі xls, xlsx;
- увійти до Особистого кабінету;
- перейти до вкладки «Співробітники – Заявки – Чернетки»;
- завантажити файл;
- імпортувати дані лікарів у чернетки профілю.

32. Як підключитися лікарю до програми?
Керівник або уповноважена особа з роллю в системі "відділ кадрів" спочатку вносить підрозділ, в якому працює лікар. Після цього створює заявку на підключення співробітника. Лікарю необхідно прийняти запрошення, що надійшло на особисту електронну пошту.
Для цього необхідно:
- переглянути вміст власної електронної пошти;
- відкрити листа від Електронної системи охорони здоров’я eHealth;
- перейти за посиланням у листі (термін дії посилання 30 діб);
- у вікні, що відкриється, внести пароль двічі;
- надати згоду на обробку своїх персональних даних;
- прийняти запрошення.
Якщо лікар виконав всі дії правильно, на пошту прийде лист-підтвердження реєстрації. Надалі для входу у свій кабінет на сайті https://reform.helsi.me/ лікар має використовувати цю електронну пошту та створений пароль.

33. До кого звертатись, якщо виникли проблеми у роботі з програмою?
Якщо виникли складнощі в роботі з програмою, телефонуйте до служби підтримки:
044 580-10-90
073 580-10-90
066 580-10-90
068 580-10-90
Ми працюємо з Пн-Пт з 8-00 до 18-00, Сб з 9-00 до 16-00.
Або залиште запит на сайті http://helsi.help (цілодобово). Відповідь буде надана в робочий час.
Під час збою в роботі мережі інтернет зверніться до вашого системного адміністратора чи провайдера мережі інтернет.

34. Як створити декларацію?
Процес укладання декларацій для вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, регламентується Наказом МОЗ від 19.03.2018 р. №503. Для створення декларації уповноважена особа має:
- увійти до особистого кабінету;
- заповнити форму декларації;
- роздрукувати форму (для цього в закладі потрібно мати принтер);
- дати на перевірку пацієнту.
Якщо всі дані внесено правильно та пацієнт підписує декларацію, то декларація підписується КЕП та вноситься до системи.

35. Як перенести дані пацієнтів з іншої програми?
Для внесення даних пацієнтів, що зберігаються в інших інформаційних системах, необхідно попередньо отримати згоди пацієнтів на такі дії. Технічна реалізація такого перенесення залежить від особливостей збереження даних і вирішується в індивідуальному порядку.

36. Що в програмі може робити лікар?
Лікар має можливість:
- укладати декларації з пацієнтами;
- переглядати декларації, укладені з ним;
- виписувати електронні рецепти та направлення;
- працювати з епізодами пацієнтів;
- переглядати діагностичні звіти;
- переглядати неопрацьовані взаємодії та розірвані декларації (своїх пацієнтів).

37. Що в програмі може робити медсестра/реєстратор?
Медсестра/ медичний реєстратор може виступати у ролі уповноваженої особи. Їй доступні дії з укладання та обмеженого перегляду декларацій, укладених у медзакладі.

38. Що буде входити в обов’язки сімейного лікаря/терапевта/педіатра?
Згідно з Порядком надання первинної медичної допомоги, затвердженим наказом МОЗ від 19.03.2018 № 504, сімейні лікарі, терапевти та педіатри надають пацієнтам наступні послуги:
- Спостереження за станом здоров’я, визначення діагнозів, лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів;
- Ведення пацієнтів з хронічними захворюваннями;
- Направлення до спеціалістів вторинної чи третинної допомоги;
- Надання невідкладної допомоги при гострому розладі фізичного чи психічного здоров’я, якщо не потрібно екстреної, спеціалізованої або високоспеціалізованої допомоги;
- Виявлення факторів ризиків для здоров’я;
- Спостереження за здоровою дитиною, неускладненою вагітністю та надання окремих послуг паліативної допомоги;
- Призначення лікарських засобів та медичних виробів;
- Оформлення та видача довідок, листків непрацездатності, направлень для проходження медико-соціальної експертизи, лікарських свідоцтв про смерть.

39. В яких випадках сімейний лікар/терапевт/педіатр повинен перенаправляти пацієнта до вузькопрофільних спеціалістів?
Сімейний лікар/терапевт/педіатр направляє пацієнта до вузького спеціаліста, якщо виникає необхідність більш детального обстеження, уточнення діагнозу та консультації такого спеціаліста.

40. Чи регламентується кількість звернень пацієнта до лікаря в межах коштів, які виділила держава?
Кількість звернень пацієнта до свого сімейного лікаря (терапевта, педіатра) не обмежена. Кошти, які "йдуть за пацієнтом", лікар отримує незалежно від кількості прийомів.

41. Чи зобов'язаний лікар приїжджати на виклик додому?
Сімейний лікар на власний розсуд приймає рішення про надання окремих послуг за місцем проживання/ перебування пацієнта. За потреби лікар може надати консультацію засобами телекомунікацій. При підписанні декларації лікар має проінформувати пацієнта про це. Вік пацієнта, віддаленість його місця перебування від місця прийому сімейного лікаря чи відсутність у пацієнта коштів на проїзд не можуть бути єдиними підставами для виїзду лікаря.
Якщо у пацієнта невідкладний випадок, тоді він може викликати швидку, якщо ні — пацієнт добирається до місця самостійно.

42. Чи може лікар відмовитись від обслуговування пацієнта?
ЗОЗ має право відмовити пацієнту в підписанні декларації лише з двох причин:
1. Заклад ще не підключений до електронної системи охорони здоров’я.
2. Всі лікарі медичного закладу набрали максимальну кількість пацієнтів.
У випадку, якщо задекларований пацієнт не виконує медичних приписів або правил внутрішнього розпорядку надавача ПМД, лікар може відмовитися від подальшого ведення пацієнта за умови, що це не загрожуватиме життю пацієнта та здоров’ю населення.

43. Як буде відбуватися заміна лікаря під час відпустки/лікарняного/іншої причини відсутності?
Цей процес організує керівництво медичного закладу. Заклад, який надає первинну медичну допомогу, повинен забезпечити пацієнтів іншим лікарем (тимчасово), якщо обраний постійний лікар хворіє, перебуває у відпустці або відсутній з інших причин. Одним з можливих варіантів є введення посади чергового лікаря на постійній основі.
Крім цього, лікарі можуть домовлятися між собою щодо заміщення свого колеги. А лікар під час підписання декларації з пацієнтом має погодити, що у разі його відсутності пацієнта прийме інший (черговий) лікар.

44. Чи має юридичне право лікар для консультацій пацієнтів по телефону?
Сімейний лікар, який обслуговує пацієнта протягом тривалого часу, може надавати йому консультації засобами телекомунікаційного зв'язку, враховуючи особливості стану здоров’я пацієнта.

45. Які дії пацієнта при тимчасовій зміні місця проживання?
У випадку, якщо пацієнт тимчасово знаходиться в іншому місті та захворів, він може скористатись послугами невідкладної допомоги – звернутися до найближчого закладу з надання ПМД. Підписувати декларацію для одноразового звернення потреби немає.
Якщо у пацієнта виникає необхідність на певний період змінити місце проживання (наприклад, на період літньої відпустки), пацієнт може заново укласти декларацію з лікарем за новим місцем проживання. Йому достатньо звернутись до закладу з надання ПМД з документами та укласти нову декларацію. При цьому автоматично буде розірвана попередня декларація та новий лікар буде отримувати кошти за обслуговування пацієнта.

46. Якщо лікар звільняється чи переходить на роботу в інший заклад, що буде з деклараціями пацієнтів?
Заклад, у якому пацієнт підписав декларацію, зобов’язаний завчасно повідомити його про звільнення лікаря. Далі рішення за пацієнтом – чи підписати декларацію з іншим лікарем у цьому закладі, чи продовжити обслуговуватись у попереднього лікаря, проте в іншому місці. Для пошуку лікаря можна скористатися інформацією про місця надання ПМД на сайті НСЗУ https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/pmd-map.

47. Як зареєструвати заклад EHEALTH?
Керівник медичного закладу може приєднатися до реформи за 15 хвилин, зареєструвавши клініку на сайті reform.helsi.me.
Що необхідно для реєстрації:
- Доступ до мережі Інтернет з комп’ютера або ноутбука;
- Інформація про медичний заклад (ЄДРПОУ, КВЕДи, юридична адреса та контакти);
- Дані керівника закладу (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адреса електронної пошти);
- Ліцензії та акредитація (достатньо ввести дані тільки про одну ліцензію: на медичну практику);
- КЕП керівника медичного закладу (Ви його використовуєте для подання податкових звітів).
Детальна інструкція із реєстрації за посиланням.

48. Як обрати систему для реєстрації?
Керівник закладу самостійно обирає МІС, з якою він буде співпрацювати для участі в реформі МОЗ.
Helsi — це зручна електронна система, в якій:
- є всі необхідні для співпраці з НСЗУ модулі;
- додатково: електронні реєстратура, медкарта, кабінет лікаря тощо;
- простий та зрозумілий інтерфейс;
- професійна служба підтримки;
- допомагають в підключенні клініки, співробітників та пацієнтів;
- обробка даних здійснюється в хмарному середовищі;
- можна працювати на смартфонах.

49. Як перевірити, чи зареєстровано заклад?
Зайдіть на сайт https://reform.helsi.me/, натисніть УВІЙТИ, вкажіть електронну адресу, яку ви вказували під час реєстрації та на яку вам прийшло запрошення від Електронної системи охорони здоров'я eHealth. Далі введіть створений вами пароль та підтвердіть вхід в систему. Якщо заклад зареєстровано, то в результаті ви маєте зайти в особистий кабінет керівника закладу.

50. Як працює програма "Доступні ліки" (реімбурсація)?
Урядова програма реімбурсації (або "Доступні ліки") запустилася в Україні з 1 квітня 2017 року. З 1 квітня 2019 року передана у ведення НСЗУ. За цією програмою пацієнти мають змогу отримувати ліки безкоштовно або з незначною доплатою.
Для того, щоб отримати ліки за програмою реімбурсації, пацієнт має звернутись до лікаря, з яким він уклав декларацію та отримати електронний рецепт на ліки. За потреби пацієнт може зателефонувати до лікаря та попросити виписати рецепт без відвідування лікаря. Головне, щоб пацієнт отримав смс з номером рецепту та кодом підтвердження. З цим смс пацієнт прямує до будь-якої аптеки, яка бере участь в програмі "Доступні ліки", називає номер та код підтвердження провізору. Пацієнт може отримати ліки повністю безплатно або з доплатою (він сам обирає, яку саме торгову марку ліків купувати).
Ця програма поширюється на 3 категорії захворювань:
- серцево-судинні захворювання;
- діабет ІІ типу;
- бронхіальну астму.

51. Чому ці категорії?
Саме вони найбільше впливають на показники смертності/ суттєво знижують якість життя пацієнта та ефективно лікуються на амбулаторному рівні.
Реєстр лікарських засобів, які підлягають відшкодуванню, за посиланням https://moz.gov.ua/uploads/5/25565-scan_reestru.pdf.

52. Що таке Програма медичних гарантій? Як вона працює?
Програма медичних гарантій (ПМГ) — перелік медичних послуг, які держава гарантує пацієнту безоплатно. ЗОЗ для того, щоб отримувати від НСЗУ кошти за надані конкретним пацієнтам послуги, має укласти договір з НСЗУ. Договір укладається на пакети медичних послуг. Пакет медичних послуг — це медичні послуги, до яких застосовується єдиний опис щодо специфікації послуг і до надання яких встановлюються єдині умови.
Будь-який ЗОЗ, незалежно від його назви, рівня надання медичної допомоги та спеціалізації, який відповідає вимогам до надання послуг в межах ПМГ, може укласти договір з НСЗУ.
Пацієнт, аби отримати доступ до безоплатних послуг, повинен мати направлення від лікаря первинки (для цього спочатку потрібно укласти декларацію з сімейним лікарем, терапевтом чи педіатром) або лікуючого лікаря. Направлення не потрібне до гінеколога, психіатра, стоматолога, нарколога та фтизіатра. Екстрена медична допомога надається безоплатно кожному незалежно від наявності декларації.
Відтепер критерій вибору місця надання послуги — наявність медичного обладнання, якість надання послуги та комфорт, а не місце реєстрації пацієнта. НСЗУ платить тому медичному закладу, якого обирає пацієнт.

53. Що таке госпітальний округ?
Госпітальний округ – це сукупність закладів охорони здоров’я (далі - ЗОЗ) та ФОП, які мають ліцензію на медичну практику, що забезпечують медичне обслуговування населення відповідної території. Він створюється з метою забезпечення територіальної доступності якісної медичної допомоги населенню.
Госпітальний округ складається з опорних ЗОЗ та інших, у тому числі багатопрофільних дитячих лікарень, перинатальних центрів, спеціалізованих центрів та ЗОЗ, які надають медичну допомогу при онкологічних, інфекційних захворюваннях, туберкульозі та інших соціально значущих хворобах.
Опорні – це багатопрофільні ЗОЗ, державні або комунальні, які відповідають або можуть бути підвищені до рівня багатопрофільної лікарні інтенсивного лікування першого або другого рівня.
Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування першого рівня повинна забезпечувати надання медичної допомоги не менш як 120 тисяч осіб.
Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування другого рівня повинна забезпечувати надання медичної допомоги не менш як 200 тисяч осіб.
Перелік опорних закладів охорони здоров’я затверджується Кабінетом Міністрів України.

54. Як відбувається введення нових міжнародних протоколів лікування?
28 квітня 2017 набув чинності Наказ МОЗ України № 1422 від 29 грудня 2016 р., який дозволяє українським лікарям використовувати у своїй роботі міжнародні клінічні протоколи. Тепер українські лікарі можуть використовувати найактуальніші методи діагностики та лікування.
Тобто український лікар не мусить користуватись застарілими стандартами. Український спеціаліст має змогу працювати за тими ж інструкціями, що і провідний лікар німецької, ізраїльської чи американської клініки.
З переліком джерел клінічних настанов, які використовуються в якості доказової бази в Україні, можна ознайомитись за посиланням.

55. Що таке Національний перелік і як він працює?
Національний перелік (далі – Нацперелік) – перелік основних лікарських засобів. Держава гарантує лікування цими основними препаратами, чия ефективність, безпека і терапевтична дія доведена у світі. У Нацперелік включені ліки від:
- пріоритетних для України захворювань та станів;
- захворювань, щодо яких держава встановила соціальні гарантії.
Нацперелік визначає, які ліки мають бути закуплені та надані пацієнту у першу чергу, однак не обмежує закупівлі й інших зареєстрованих в Україні лікарських засобів.
Нацперелік формує Експертний комітет з відбору та використання основних лікарських засобів – постійно діючий дорадчий орган при МОЗ України. До нього входять представники держустанов, громадських організацій, наукових інституцій. Членів Експертного комітету відібрано на конкурсній основі, за умови відсутності конфлікту інтересів. Нацперелік переглядається (розширюється) щорічно.
Основа Нацпереліку – це Базовий перелік основних лікарських засобів Всесвітньої організації охорони здоров’я.
Якщо ви пацієнт і хочете перевірити, чи входять ліки в Нацперелік, завантажте на свій смартфон безкоштовний додаток ЛікиКонтроль. Отримати ліки з Нацпереліку в лікарні має право кожен пацієнт. Якщо в лікарні ви не отримали безоплатні ліки, що входять в Нацперелік, ви можете звернутися зі скаргою до головного лікаря закладу і керівництва відповідного департаменту охорони здоров'я, додавши перелік лікарських засобів, у яких було відмовлено, та копію призначення лікаря.

Наступна частина 2

Категорія: Судова медицина | Переглядів: 1694 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Лютий 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**