Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
Четвер, 02.05.2024, 21:13
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2020 » Жовтень » 2 » Судовий розгляд адміністративної справи про зупинення роботи будівлі (школи) (оновлення)
16:05
Судовий розгляд адміністративної справи про зупинення роботи будівлі (школи) (оновлення)

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
(адміністративна справа №380/1194/20)

РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 березня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючої судді Потабенко В.А.,
за участю секретаря судового засідання Приймака С.І.,
представника позивача - Герасимчука Ю.Ю., згідно довіреності,
представника відповідача - не прибув, -
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" про зупинення роботи будівлі, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (надалі - ГУ ДСНС України у Львівській області, позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" (далі - КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" , відповідач) з вимогою зупинити роботу будівлі комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" за адресою: 79010, м.Львів, вул.Личаківська, 35, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Ухвалою від 11.02.2020 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.
При обґрунтуванні позовних вимог позивач зазначає, що в ході проведення позапланового заходу на об`єкті відповідача було виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, Кодексу цивільного захисту України, Правил техногенної безпеки та низки інших нормативних актів. Зазначив, що значна кількість з виявлених порушень пропонувалася відповідачу до виконання попереднім приписом про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 52 від 13.03.2019, однак станом на 14.01.2020 такі не були усунуті. Наголосив, що порушення законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що були виявлені у всій будівлі відповідача, створює загрозу для життя і здоров`я працівників та інших людей, що можуть там перебувати.
Крім того, щодо вказаних порушень було складено протоколи про адміністративні правопорушення та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення.
Враховуючи вказане, а також те, що при роботі закладу не вперше виявлені грубі та численні недотримання вимог пожежної та техногенної безпеки, на думку позивача наявні підстави для зупинення роботи вказаної будівлі.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. №12019). У відзиві зазначалося про те, що КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" усунув усі порушення. На підтвердження вказаного долучив до відзиву відповідні докази (договори про виконання робіт, про проведення навчання з питань пожежної безпеки, про надання послуг, тощо). Враховуючи наведене, просив у задоволенні позову відмовити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не прибув. 20.03.2020 подав клопотання (вх. №15434) про відкладення судового засідання з метою запобігання виникненню та поширенню гострих респіраторних захворювань та коронавірусу COVID - 19, беручи до уваги постанову Кабінету Міністрів України "Про запобігання поширенню на території України корона вірусу COVID-19" від 11.03.2020.
Суд, враховуючи присутність представника позивача, наявність достатньої кількості доказів у справі, а також скорочені строки розгляду вказаної справи, дійшов висновку відмовити у задоволенні клопотання відповідача та проводити розгляд справи у відсутності його представника.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надавши їм юридичну оцінку, суд встановив таке.
КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" знаходиться за адресою: 79010, м.Львів, вул.Личаківська, 35, код ЄДРПОУ 23887425.
Відповідно до наказу ГУ ДСНС України у Львівській області № 337 від 11.12.2019 "Про проведення позапланової перевірки" відповідача включено до переліку підприємств, щодо яких заплановано проведення позапланових перевірок додержання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей відповідно до графіку (а.с.24).
11.12.2019 начальником Личаківського РВ м.Львова ГУ ДСНС України у Львівській області видано посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" , розташованого за адресою: 79010, м.Львів, вул.Личаківська, 35 (а.с.26).
У період з 09.01.2020 по 14.01.2020 проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресою: 79010, м.Львів, вул.Личаківська, 35. Перевірка проводилася у присутності директора КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ).
За результатами перевірки складено акт від 14.01.2020 № 10 (а.с.9-14).
Згідно вказаного акта перевірки, позаплановою перевіркою встановлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, Кодексу цивільного захисту України, Правил техногенної безпеки та низки інших нормативних актів, а саме:
1) шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;
2) існуючі пожежні щити на території не укомплектовані засобами пожежогасіння, до комплекту яких повинні входити: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт.;
3) з`єднання, відгалуження та окінцювання всіх жил проводів та кабелів не виконано за допомогою зварювання, паяння, опресування або затискачів;
4) дерев`янні елементи горищних покриттів (крокви, лати) та сценічні коробки не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
5) дозволяється експлуатація глухих грат на вікнах приміщень, де перебувають люди;
6) сигнал від контрольно - приймального приладу системи автоматичної пожежної сигналізації не виведений на пульт централізованого спостереження;
7) електрообладнання у підвальному приміщенні та на коридорі другого поверху допускається встановлювати на горючі основи (конструкції);
8) посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях";
9) на другому поверсі демонтувати горюче оздоблення шляхів евакуації;
10) не проведено ідентифікацію потенційно небезпечного (процедура виявлення на об`єкті джерел та чинників небезпеки, на підставі яких об`єкт визнається потенційно - небезпечним);
11) захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів не виконано;
12) дозволяється захаращення підвальних приміщень та горища горючими матеріалами;
13) не проведено навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки;
14) не укладено угоду на технічне обслуговування існуючих систем протипожежного захисту (система пожежної сигналізації) для підтримання їх експлуатаційної придатності відповідно до вимог ДСТУ Н CEN/TS 54-14:2009 "Системи пожежної сигналізації та оповіщення";
15) на шляхах евакуації допускається застосування будівельних матеріалів для облицювання покриттів підлоги (сходів) з вищими показниками пожежної небезпеки згідно з нормативною вимогою;
16) дозволяється розміщення людей у приміщенні актового залу, а також на третьому поверсі не забезпечених двома евакуаційними виходами;
17) допуск до роботи працівників здійснюється без проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема, з техногенної безпеки (не надано підтверджуючих документів).
14.01.2020 посадовими особами ГУ ДСНС України у Львівській області щодо директора КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" було складено протоколи про адміністративне правопорушення відповідно до ст.188-8 КУпАП серія ЛВ №013522, про адміністративне правопорушення відповідно до ст.175 КУпАП серія ЛВ №013521.
14.01.2020 винесено постанову №013522 про накладення на директора КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді штрафу за невиконання п.п.1-6, 8-10, 12, 17, 19 припису № 52 від 13.03.2019 (за порушення ст.175 КУпАП).
16.01.2020 посадовими особами ГУ ДСНС України у Львівській області щодо директора КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" було складено протоколи про адміністративне правопорушення відповідно до ч.1 ст.188-16 КУпАП серія ЛВ №012740.
Як вбачається з вказаних протоколів, директор КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" ОСОБА_1 з такими ознайомлена. Алалогічно і з постановою від 14.01.2020.
Судом встановлено, що з метою перевірки усунення порушень у приміщенні КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" за заявою відповідача у період з 19.03.2020 по 20.03.2020 проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
За результатами перевірки складно акт від 20.03.2020 №104.
Згідно вказаного акта в будівлі КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" наявні порушення, зокрема:
- шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;
- дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) та сценічні коробки не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- сигнал від контрольно - приймального приладу системи автоматичної пожежної сигналізації не виведений на пульт централізованого спостереження;
- на шляхах евакуації допускається застосування будівельних матеріалів для облицювання покриттів підлоги (сходів) з вищими показниками пожежної небезпеки згідно з нормативною вимогою.
Оскільки в роботі КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" не повністю усунені встановлені порушення та ці порушення виявлені уже не вперше, мають триваючий характер, позивач звернувся до суду з позов про зупинення роботи будівлі до повного усунення виявлених порушень.
При вирішенні спору, суд застосовує наступні норми права.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052 (далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Пунктом 7 Положення передбачено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до п.8 Положення, ДСНС під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими державними органами, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, утвореними Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, громадськими спілками, профспілками та організаціями роботодавців, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також підприємствами, установами, організаціями.
Пунктом 9 Положення передбачено, що в межах повноважень, передбачених законом, на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, наказів МВС видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.
Згідно з п.п.48 п.4 Положення ДСНС відповідно до покладених на неї завдань складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V.
Відповідно до ст.1 цього Закону, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту регулює Кодекс цивільного захисту України (далі - КЦЗ України).
Згідно з п.п.12 ч.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч.1 ст.68 КЦЗ України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно з ч.2 ст.68 КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст.70 КЦЗ України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Аналізуючи усе вищенаведене, суд зазначає наступне.
Наявність порушень у КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, Кодексу цивільного захисту України, які створюють загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатимуть її гасінню і евакуації людей в будівлі КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" за адресою: м.Львів, вул.Личаківська, 35, підтверджуються актами перевірки від14.01.2020 № 10 та від 20.03.2020 №104, приписом від 13.03.2019 № 52.
За наслідком розгляду справи суд встановив, що без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, продовження роботи будівлі КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" становить загрозу для життя і здоров`я дітей, працівників та інших людей, що можуть там перебувати.
Суд враховує, що відповідач частково усунув порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, викладені в акті перевірки від 14.01.2020 №10.
Водночас, станом на дату винесення рішення у вказаній справі частина порушень залишилася не усуненою, що підтверджується актом перевірки від 20.03.2020 №104, яка проводилася із ініціативи відповідача.
Відповідно до ст.3 Конституції України та ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визначаються найвищими цінностями та визначають зміст та спрямованість держави.
З огляду на встановлені фактичні обставини справи, суд погоджується з висновками ГУ ДСНС у Львівській області, що експлуатація будівлі КЗ ЛОР "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" за адресою: м.Львів, вул.Личаківська, 35, до повного усунення перелічених в акті перевірки від 20.03.2020 №104 порушень безпосередньо зумовлює ризик виникнення надзвичайної ситуації (пожежі), а невиконання вимог ГУ ДСНС у Львівській області щодо усунення таких порушень, відповідно, зумовлює загрозу життю та здоров`ю людей.
Підсумовуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ГУ ДСНС у Львівській області є обґрунтованими та підлягають до задоволення в повному обсязі.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки, під час розгляду даної справи, свідки судом не залучались та судові експертизи не призначались, суд вважає за необхідне зазначити, що судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.19-20, 22, 25-26, 73-77, 139, 244- 246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Зупинити роботу будівлі комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" (місцезнаходження: 79010, м.Львів, вул.Личаківська, 35, код ЄДРПОУ 23887425) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Судові витрати зі сторін стягненню не підлягають.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 27.03.2020

Суддя Потабенко В.А.

 

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
(Адміністративна справа № 380/1194/20,  Провадження № А/857/5449/20)

УХВАЛА
12 травня 2020 року

про залишення апеляційної скарги без руху

Суддя Восьмого апеляційного адміністративного суду Старунський Д. М., перевіривши апеляційну скаргу Комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2020 року у справі № 380/1194/20 за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" про зупинення роботи будівлі,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2020 року задоволено повністю адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" про зупинення роботи будівлі.
Не погодившись із прийнятим рішенням, Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" подав апеляційну скаргу.
Вказана апеляційна скарга не відповідає вимогам, встановленим статтею 296 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки до неї не додано документа про сплату судового збору.
Ставки судового збору за подання апеляційної скарги на судове рішення визначені Законом України Про судовий збір .
Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно із статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік прожитковий мінімум на одну працездатну особу станом на 01 січня 2020 року становить 2102 грн.
Розмір ставки судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду, відповідно до частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Адміністративний позов в даній справі містить вимоги немайнового характеру.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відтак, розмір судового збору який підлягав сплаті при поданні позовної заяви становить 2102 грн 00 коп.
Враховуючи наведене, розмір судового збору за подання апеляційної скарги становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 3153 грн 00 коп.
Вказаний недолік апеляційної скарги повинен бути усунений шляхом надіслання до Восьмого апеляційного адміністративного суду оригіналу документа про сплату судового збору в розмірі 3153 грн 00 коп. за наступними реквізитами Отримувач коштів - УК у Галицькому районі м.Львова; код отримувача за ЄДРПОУ - 38007573; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО - 899998; рахунок отримувача - UA218999980313161206081013004; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - *;101; код платника; судовий збір; № справи; Восьмий апеляційний адміністративний суд .
За таких обставин, відповідно до статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційну скаргу слід залишити без руху та надати строк для усунення вказаного недоліку.
Також слід роз`яснити особі, яка подала апеляційну скаргу, що у разі неусунення недоліку апеляційної скарги у встановлений строк, відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України така буде їй повернута.
Керуючись статтями 169, 296, 298 та пунктом 3 розділ VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2020 року у справі № 380/1194/20 за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" про зупинення роботи будівлі - залишити без руху.
Встановити Комунальному закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків апеляційної скарги.
У разі отримання скаржником ухвали про залишення апеляційної скарги без руху:
- в період дії карантинних заходів недоліки апеляційної скарги підлягають усуненню у десятиденний строк,з дня закінчення карантинних заходів, запроваджених нормативними актами України;
- по завершенню дії карантинних заходів недоліки апеляційної скарги підлягають усуненню у десятиденний строк з дня вручення копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Д.М.Старунський

УХВАЛА
19 серпня 2020 року

про повернення апеляційної скарги

19 серпня 2020 року Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
судді-доповідача - Старунського Д.М., суддів - Большакової О.О., Кушнерика М.П., перевіривши апеляційну скаргу Комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2020 року у справі № 380/1194/20 за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" про зупинення роботи будівлі,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою судді Восьмого апеляційного адміністративного суду від 12 травня 2020 року апеляційну скаргу залишено без руху у зв`язку з невідповідністю апеляційної скарги вимогам статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України та встановлений строк на усунення недоліків апеляційної скарги тривалістю 10 днів з моменту закінчення строку дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), враховуючи вимоги пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній з 02 квітня 2020 року до 16 липня 2020 року).
Згідно з повідомленням про вручення поштового відправлення із штриховим ідентифікатором № 7900729120436 копію зазначеної ухвали скаржник отримав 15 травня 2020 року.
Проаналізувавши матеріали справи, суд прийшов до висновку про наявність підстав для повернення апеляційної скарги з огляду на наступне.
Підпунктом 2 пункту 9 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 30 березня 2020 року № 540-IX, розділ VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України доповнено пунктом 3 такого змісту: "під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.
Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)".
17 липня 2020 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 731-IX від 18 червня 2020 року (далі Закон № 731-IX), яким внесено зміни до Господарського процесуального кодексу, Цивільного процесуального кодексу та Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 731-IX встановлено, що процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 4 розділу Х "Прикінцеві положення" Господарського процесуального кодексу України, пункту 3 розділу ХІІ "Прикінцеві положення" Цивільного процесуального кодексу України, пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом.
Таким чином, законодавцем передбачено обмеження строку встановленого відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній з 02 квітня 2020 року до 16 липня 2020 року), зокрема для виконання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху, який закінчуються через 20 днів після набрання чинності Закону № 731-IX.
Враховуючи, що Закон №731-IX набрав чинності 17 липня 2020 року, кінцевий строк виконання вимог ухвали від 12 травня 2020 року у справі № 380/1194/20 є 06 серпня 2020 року.
У встановлений строк особою, яка подала апеляційну скаргу, не усунуто недоліків апеляційної скарги.
Згідно з частиною другою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга повертається скаржнику, якщо останній не усунув недоліки апеляційної скарги, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
На підставі викладеного, керуючись статтями 169, 296, 298, пунктом 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Комунального закладу Львівської обласної ради "Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ступенів" на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2020 року у справі № 380/1194/20 повернути скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Суддя-доповідач Д.М.Старунський, судді О.О.Большакова, М.П.Кушнерик

Категорія: Адвокатура | Переглядів: 808 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Жовтень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**