Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
Четвер, 02.05.2024, 06:39
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2022 » Лютий » 18 » Міністерство з питань реінтеграції окупованих територій України дає роз’яснення з питань застосування окремих положень законодавства
12:11
Міністерство з питань реінтеграції окупованих територій України дає роз’яснення з питань застосування окремих положень законодавства

Роз’яснення з питань, що надійшли до Секретаріату Кабінету Міністрів України за результатами проведення 3 грудня 2021 року Всеукраїнського онлайн-марафону “Комунікація-партнерство-відкритість” (6 частина)

Міністерство з питань реінтеграції окупованих територій України дає роз’яснення. 

Питання 1.
Як отримати житло переселенцю, який з початком АТО виїхав з непідконтрольної території  до цього часу змушений винаймати житло в іншій області (тобто, людина з інвалідністю сама оплачує орендоване житло). Як отримати житло? (Надія, голова ТІ Богунського р-ну)

Питання 2.
Прошу звернути увагу на місця компактного проживання внутрішньо переміщених осіб де переважна частина складає з людей з інвалідністю та розробити програму надання їм соціального житла. На що нам розраховувати в наступні 7 років? (Одеська обл.)

Питання 3.
Чому в нашому місті ніхто з органів влади не може відповісти про держану програму забезпечення житлом людей з інвалідністю з числа внутрішньо-переміщених осіб (70х30). Я спілкуюсь також і з людьми з інвалідністю в інших областях – ніхто нічого не знає. Коли починаєш розповідати про існуючі програми, то добре що не посилають. Проведіть якійсь загальнодержавні курси підвищення кваліфікації державних службовців, щоб вони потім здали іспит на знання відповідного законодавства. Шість років без житла! Постійно орендуємо. Вже змінили третю адресу. В будь який час можуть відмовити у оренді. Скільки це буде продовжуватися? В чергу на соціальне житло не ставлять, бо сукупний дохід завеликий. Про програми, які реалізуються в Україні щодо будівництва житла за кошти міжнародних донорів нічого не знають. Зробіть що-небудь! (Київська, Одеська, Дніпропетровська області)

Питання 4.
Розкажіть, що ваше міністерство зробило в цьому році для людей з інвалідністю, які мають статус ВПО і які були вимушені покинули свої домівки на тимчасово окупованих територіях, як ваше міністерство посприяло реалізації наших прав та інтеграції за новим місцем проживання? Скільки таких як ми, наприклад, вирішили свої житлові питання? (Олексій та Галина з м.Мелітополь)

Питання 5.
Зараз в рамках певних державних програм вирішення житлового питання людей інвалідністю, які були змушені переїхати з тимчасово окупованих територій, вирішуються на загальних підставах. Чи планується запровадження пільгових житлових програм для цієї категорії громадян України? (Київська обл.)

Питання 6.
На Волині проживає сім’я Михайла та Тетяни Горелових з м. Горлівка Донецької області, особи інвалідів зі слуху. Працевлаштовані. Проживають в орендованій квартирі. Потребують забезпечення житлових умов. Перебувають на обліку в департаменті соціальної політики Луцької міської ради. Чи можна якось вирішити це питання? (Корнієнко Т., м.Київ)

Питання 7.
Існує нагальна потреба внутрішньо переміщених осіб з інвалідністю в житлі. Часто їм доводиться винаймати житло за власні кошти. Необхідно розглянути питання першочергового виділення їм соціального житла (гуртожитки, реабілітаційні центри тощо). (Ревенео Ю., Дніпропетровська обл.)

Питання 8.
Прошу надіслати мені на електронну адресу назву сайта на якому міститься інформація про всі мої права, як ВПО, зокрема про безкоштовні послуги, які надає держава для пенсіонерів таких як я : - у мене стаж 40 років, вдова, інвалід другої групи, внутрішньо переміщена особа. (Кравченко Г., Дніпропетровська обл.)

Питання 9.
Департамент будівництва та житлового забезпечення КМДА подав пропозиції щодо потреби в коштах на 2022 рік в сумі 4000,0 тис. грн на придбання житла для ВПО. Чи знаєте Ви, чи буде КМДА у 2022 році брати участь у програмі субвенції 70/30 (тимчасове житло)? Які кроки Вами зроблені у цьому питанні? Також Департамент будівництва розробляє проект Міської цільової програми забезпечення житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, зокрема з числа ВПО. На якій стадії знаходиться цей проект? Які кроки передбачається зробити для забезпечення ВПО житлом у Києві у 2022 р? (Кузьмiна I., м.Київ)

Питання 10.
Останнім часом в Україні реалізується Програма Президента "Велике будівництво", до якої, крім багато чого, включені проекти з будівництва/реконструкції спортивних комплексів, спортивних майданчиків, басейнів, проекти з будівництва та реконструкції дитячих садків та закладів загальної середньої освіти. Але в Програмі "Велике будівництво" немає жодного проекту з будівництва/реконструкції центру комплексної реабілітації для людей з інвалідністю. Нажаль, ця Програма немає такого напрямку. Люди з інвалідністю, як і всі інші люди, теж дуже потребують допомоги. Їм найскладніше відстоювати свої права. Прошу донести до Президента цю проблему, яка склалася в Україні в питанні будівництва/реконструкції центрів комплексної реабілітації та посприяти внесенню змін до Програми Президента "Велике будівництво" щодо внесення в Програму будівництво/реконструкцію центрів комплексної реабілітації. Дякую за можливість "озвучити" цю проблему! (Злобіна Н., м.Харків)

Питання 11.
Прошу звернути увагу на мкп (місце компактного перебування переселенців) у м. Святогірськ. З 2015 року і до сьогодні у санаторії Святі гори проживає 196 осіб, з них 96 це особи з інвалідністю, а ще пенсіонери, мами з дітьми. Цей санаторій є власністю профсоюзів донецькій області. Ми всі ці роки звертаємось і до ОДА донецькій області і до міжнародних організацій с проханням допомогти нам встановити котел для опалення 2 корпусів, де проживають переселенці. У 2016 році особисто Жебрівський подарував котел, за який ми - переселенці потім сплатили з власних кішень. Але цей котел старого зразка, хто живе у домі з печним опаленням розуміє які це незручності. Цей котел один, і якщо він ломається то ми сидимо без опалення взагалі. Цей котел малопотужний, протопити 2 п'яти поверхові будівлі не вистачає. Наше питання може вирішити встановлення другого котла, більш потужного, сучасного, і дешевше ніж той що подорованний. Однак на запити ОДА ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ не відповідає, або відмовляє - з причини, що санаторій є власністю профсоюзів і тому не можна виділяти бюджетні кошти. Ми дуже просимо допомогти. Дякую. (Овсяннікова О., Донецька обл.)

Питання 12.
Яким чином організована  робота по застосуванню Норм міжнародного гуманітарного права відносно людей з інвалідністю (у тому числі переселенців) під  час збройного конфлікту на сході України. Який державний орган цю роботу координує? (Мірошниченко І., м.Київ)

Питання 13.
Мы вынужденные переселенцы, дети и люди с инвалидностью проживающие в Одессе с июня 2014 года, нас выселяли из санатория Куяльник, сейчас проживая в Социальном центре, за четыре года, люди адаптировались, нашли работу... Обладминистрация хочет переселить все семьи в Борщи (где нет инфраструктуры, интернета, работы, медицины) нас не ставят на очередь по программе 70/30
Вопрос : в каком статусе мы живем в Социальном центре? Как клиенты центра или в статусе переселенцев? От этого зависят права незащищенных людей с инвалидностью... (І.Корнієнко, м.Одеса)

Питання 14.
Значну кількість людей з інвалідністю поселили в інтернати. Іншого шляху, окрім як стати підопічними цих закладів не було. Тобто, люди, які не потребують послуг інтернату, а лиже мають потребу у житлі, віддають 75% соц. виплат на своє утримання в інтернаті. Такі люди не можуть потрапити на облік, як особи, що потребують житла. Що робити таким людям, які опинились за стінами інтернатів?  (м.Одеса)

Питання 15.
Яка політика щодо розселення людей з інвалідністю, що проживають в місцях компактного проживання? Як це буде відбуватись? Щороку нам погрожують виселенням. А куди? (Одеська, Донецька області, м.Київ)

Питання 16.
Я евакуювалась з Донецької області, маю інвалідність 1 групи. П'ятий рік орендую житло, на яке витрачаю майже всі кошти соціальної допомоги та пенсії. Але стати в чергу на соціальне житло не маю право, бо дуже "багата" - отримую по гуманітарній допомозі засоби особистої гігієни (вибачте – памперси). Скажіть будь ласка, хтось з таких як я став в чергу на соціальне житло? Якщо так, то наведіть який-небудь опосередкований приклад щодо доходів такої людини, щоб я зрозуміла, що дійсно "шикарно" живу. (Харківська обл.)

Відповіді на питання, які надійшли від громадян до Мінреінтеграції
Щодо першого, дванадцятого та тринадцятого питань, а також першого питання з розділу питань, які потребують безпосередніх роз’яснень фахівцями Мінреінтеграції
Забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб передбачено з фонду житла для тимчасового проживання та житлового фонду соціального призначення, які, згідно вимог законодавства, формуються органами місцевого самоврядування відповідно до Порядку формування фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 582, постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р. № 682 «Деякі питання реалізації Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» (далі – Постанова № 682) та відповідно до Порядку формування фондів житла для тимчасового проживання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2004 р. № 422.
Відповідно до пункту 1 Порядку надання в тимчасове користування житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб (далі – Порядок надання тимчасового житла для ВПО), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 582, внутрішньо переміщеній особі та членам її сім’ї безоплатно надається житлове приміщення з фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання/перебування в межах території обслуговування районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських рад, в яких зазначені особи та члени їх сімей перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.
Відповідно до пункту 6 Порядку надання тимчасового житла для ВПО, внутрішньо переміщеною особою для взяття на облік подається заява (за формою згідно з додатком 1 з підписами всіх повнолітніх членів сім’ї) до відповідного центру надання адміністративних послуг або відповідного органу місцевого самоврядування, а в разі їх відсутності – відповідної військово-цивільної адміністрації у межах території обслуговування органу соціального захисту населення, в якому вони перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.
Крім цього, порядками, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р. № 682, встановлено процедури взяття на соціальний квартирний облік внутрішньо переміщених осіб та надання їм житла з вказаного фонду, відповідно до яких заява про взяття громадянина на соціальний квартирний облік подається до органу місцевого самоврядування за місцем проживання/ перебування заявника (для внутрішньо переміщених осіб – на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб).
Заява про взяття громадянина на облік подається, зокрема, особисто під час відвідування органу місцевого самоврядування або центру надання адміністративних послуг; через Єдиний державний веб-портал електронних послуг або інтегровану з ним інформаційну систему в електронній формі за наявності технічної можливості; рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Ураховуючи вищевикладене, для отримання тимчасового або соціального житла, насамперед, необхідно звернутися із заявою та вичерпним переліком документів для постановки на облік громадян, які потребують надання житлового приміщення з фондів житла для тимчасового проживання та житлового фонду соціального призначення до органу місцевого самоврядування або центру надання адміністративних послуг за місцем перебування на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.
Також, відповідно до пункту 4 Порядку надання тимчасового житла для ВПО, перебування на обліку не є підставою для відмови внутрішньо переміщеній особі в подальшому взятті такої особи на: 
-соціальний квартирний облік; 
-облік осіб, які потребують поліпшення житлових умов; 
-облік осіб, які мають право на отримання житла (пільгових кредитів на будівництво і придбання житла) за державними житловими програмами для окремих категорій осіб, визначених законодавством; 
-інші види обліку для отримання житла.

Щодо другого,  п’ятого та чотирнадцятого питань
На сьогодні не дивлячись на незадовільні умови, в місцях компактного проживання перебувають приблизно 7 000 осіб, тому розселення з таких місць залишається надзвичайно актуальним.
Слід зазначити, що 28 жовтня 2021 р. Кабінет Міністрів України схвалив Стратегію інтеграції внутрішньо переміщених осіб та впровадження середньострокових рішень щодо внутрішнього переміщення на період до 2024 року (розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2021 р. № 1364-р), яка спрямована на удосконалення державної політики у сфері захисту прав внутрішньо переміщених осіб та впровадження державою всіх належних та доступних заходів для розв’язання проблеми внутрішнього переміщення громадян України та його наслідків, зокрема, розробки та реалізації місцевих програм сприяння інтеграції внутрішньо переміщених осіб.
Зазначена Стратегія, в тому числі, розроблена Мінреінтеграції у відповідності з Планом пріоритетних дій Уряду на 2021 рік, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 276-р.
Одним з основних завдань зазначеної Стратегії є забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, зокрема, планується поетапне вирішення проблемних питань місць компактного проживання та внутрішньо переміщених осіб, які в них проживають, з урахуванням критеріїв вразливості, гендерного аспекту та принципу єдності родин.

Щодо третього та шостого питань
Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» визначено, що соціальне житло має відповідати архітектурно-планувальним і технічним нормам, санітарно-гігієнічним вимогам, будівельним нормам, стандартам і правилам щодо доступності для маломобільних груп населення, у тому числі, для осіб з інвалідністю, та бути придатним для проживання.
Одночасно зазначаємо, що пунктом 19 частини першої статті 12 Закону України "Про житловий фонд соціального призначення" визначено, що право першочергового отримання квартир або садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення за наявності в них права на отримання такого житла, мають особи пенсійного віку.
Також, відповідно до статті 132-2 Житлового кодексу Української РСР, жилі приміщення з фондів житла для тимчасового проживання надаються громадянам за умови, що для них таке житло є єдиним місцем проживання і їх сукупний доход недостатній для придбання або найму іншого жилого приміщення. Першочергове право на забезпечення жилим приміщенням з фондів житла для тимчасового проживання мають сім'ї з неповнолітніми дітьми, вагітні жінки, особи, які втратили працездатність, та особи пенсійного віку.
Також, з метою вирішення житлових питань внутрішньо переміщених осіб, зокрема, внутрішньо переміщених осіб з інвалідністю, постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 2017 р. № 769 затверджені Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України, які визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України (далі – субвенція), передбаченої законом про Державний бюджет України на відповідний рік. 
З метою ефективного використання коштів субвенції, розподіл та надання житлових приміщень відбувається відповідно до Порядку надання тимчасового житла для ВПО, яким передбачено впровадження системи нарахування балів, яка передбачає врахування критеріїв вразливості громадян, справедливий розподіл та відсутність впливу корупціогенного фактору. При розподілі житла, пріоритетне право мають, зокрема, сім’ї у складі яких є особи з інвалідністю, а також сім’ї з неповнолітніми дітьми з інвалідністю.
Окремо, зазначаємо, що з метою збільшення кількості поінформованих громад, протягом квітня-травня 2021 р. проведено 8 онлайн-консультаційних заходів із залученням представників більше 650 територіальних громад з наданням роз’яснень щодо механізму реалізації коштів субвенції, та створення передумов для передбачення у відповідних місцевих бюджетах коштів на формування фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
Додатково повідомляємо, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" за бюджетною програмою "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України" передбачено видатки бюджету в сумі 125,0 млн. грн.
Звертаємо увагу, що необхідною умовою надання відповідної субвенції з державного бюджету є співфінансування з місцевого бюджету в розмірі не менше 30 відсотків.
Також, ураховуючи обмежені можливості державного бюджету, під час взаємодії з міжнародними партнерами та потенційними донорами, Мінреінтеграції постійно наголошує на необхідності залучення підтримки для вирішення житлових питань внутрішньо переміщених осіб, оскільки забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб є пріоритетним напрямом державної політики щодо внутрішнього переміщення.

Щодо четвертого, одинадцятого, тринадцятого та п’ятнадцятого питань
Міністерство соціальної політики є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері захисту прав осіб з інвалідністю. Метою такої політики є забезпечення дотримання прав та свобод, гарантованих особам з інвалідністю законодавством України та міжнародно-правовими актами. 
Так, відповідно до Положення про Міністерство соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики), що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 423, одним з його основних завдань є забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері соціального захисту населення, зокрема осіб з інвалідністю, ветеранів праці, жертв нацистських переслідувань, дітей війни та жертв політичних репресій, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; ветеранів військової служби в частині пенсійного забезпечення.
Разом з цим, з метою фінансової підтримки внутрішньо переміщених осіб, постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 505 затверджено Порядок надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово- комунальних послуг (далі – Порядок).
Відповідно абзацу шостого пункту 2 Порядку, виплата грошової допомоги особам з інвалідністю І групи та іншим особам, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, за їх письмовою заявою може проводитися АТ «Укрпошта» з доставкою за фактичним місцем проживання/перебування таких осіб.
Пунктом 5 Порядку визначено, що для отримання грошової допомоги, уповноважений представник сім’ї звертається за фактичним місцем проживання (перебування) сім’ї до уповноваженого органу із письмовою заявою, складеною у довільній формі, про надання грошової допомоги і подає документи, визначені цим пунктом.
Щодо обчислення сукупного доходу, повідомляємо, що Урядом опрацьовується проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р. № 682” Деякі питання реалізації Закону України “Про житловий фонд соціального призначення”, оскільки відповідно до Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 № 850), Мінрегіон, відповідно до покладених на нього завдань, здійснює організаційне забезпечення з питань державної підтримки будівництва (придбання) доступного житла, формування житлового фонду соціального призначення.
Щодо застосування норм міжнародного гуманітарного права відносно людей з інвалідністю під час збройного конфлікту на сході України, інформуємо про наступне.
Дотримання норм міжнародного гуманітарного права в зоні збройного конфлікту на сході України є зобов’язанням всіх сторін, які до нього залучені.
Одним з основних завдань Мінреінтеграції, відповідно до Положення є забезпечення формування та реалізація державної політики з питань дотримання норм міжнародного гуманітарного права на всій території України.
На виконання абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 3, підпункту 5 пункту 4 Положення, наказом Мінреінтеграції від 25 березня 2021 р. № 71 здійснюється моніторинг дотримання норм міжнародного гуманітарного права на тимчасово окупованих територіях України, а також прилеглих до них територіях.
Водночас, наказом Мінреінтеграції від 18 листопада 2021 р. № 249 утворено Державне підприємство "Український національний центр розбудови миру" (далі – Центр). Постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2021 р. № 1251 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів щодо створення систем та баз даних з питань реінтеграції» затверджено відповідний Порядок.
Також, наказом Мінреінтеграції від 20 грудня 2021 р. № 293 затверджено паспорт бюджетної програми КПКВК 3901100 "Заходи щодо створення систем та баз даних з питань реінтеграції". Одним з основних завдань Центру є моніторинг порушень міжнародного гуманітарного права на тимчасово окупованих територіях України.

Щодо сьомого питання
Перелік прав внутрішньо переміщених осіб, затверджено Законом України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" від 20 жовтня 2014 № 1706-VII.

Щодо восьмого питання
Знаходиться поза межами компетенції Мінреінтеграції.

Щодо дев’ятого питання
Право комунальної власності, зокрема, на рухоме і нерухоме майно, землю, житловий фонд, згідно зі статтею 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", належить територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах.
Згідно зі статтею 71 цього ж Закону територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.
Органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках, передбачених законом.
Водночас, Мінреінтеграції відсутні кошти, які могли б бути спрямовані на здійснення заходів щодо закупівлі твердопаливного котла.
Одночасно повідомляємо, що на сьогодні взаємодія з міжнародними партнерами відбувається, зокрема, в рамках секторальних робочих груп, які утворюються за погодженням із Секретаріатом Кабінету Міністрів України відповідно до Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 153 “Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги” (далі – Порядок № 153).
Мінреінтеграції, в рамках секторальної робочої групи, надано пропозиції щодо підготовки до опалювального сезону в місцях компактного проживання.
Також, з метою якнайшвидшого сприяння вирішенню питання щодо допомоги в закупівлі твердопаливного котла, потужністю 500 кВт, який забезпечить теплом мешканців місця компактного проживання, що знаходиться за адресою: вул. Івана Мазепи, 9, м. Святогірськ, Донецької області, Мінренітеграції підготовлено листи до Представництва Управління Верховного комісара ООН у справах біженців в Україні та Управління ООН з координації гуманітарних справ в Україні.

Щодо дванадцятого питання
Згідно зі статтями 30, 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі – Закон), облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності; сприяння розширенню житлового будівництва, подання громадянам, які мають потребу в житлі, допомоги в будівництві житла, в отриманні кредитів, у тому числі пільгових, та субсидій для будівництва чи придбання житла; організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту жилих будинків належать до власних повноважень відповідних місцевих рад. 
Крім того, згідно зі статтею 71 Закону територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.
Органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках, передбачених законом.
З метою підвищення спроможності органів місцевого самоврядування постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 2017 р. № 769 затверджено Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України (далі – Порядок та умови надання субвенції), яка спрямовується на будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів житлового фонду комунальної власності, а також на придбання у комунальну власність житла для надання в тимчасове користування внутрішньо переміщеним особам. 
Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 липня 2021 р. № 737-р “Про розподіл у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України” до Одеської міської територіальної громади для забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом для тимчасового проживання скеровано 2 857,1 тис. гривень.

Питання, які потребують безпосередніх роз’яснень фахівцями Мінреінтеграції
Щодо другого питання
З метою отримання субвенції на придбання тимчасового житла для внутрішньо переміщених осіб, Департаментом будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подано в установленому порядку бюджетний запит на 2022 рік з потребою в додаткових коштах на суму 4 000,0 тис. гривень.
Однак, рішенням Київської міської ради від 09 грудня 2021 р. № 3704/3745 "Про бюджет міста Києва на 2022 рік" кошти за зазначеним вище напрямком на сьогодні не передбачені.
Окрім цього, Департаментом будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розроблено проект Міської цільової програми забезпечення житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на 2022 – 2024 роки (далі – Програма). Програма складається з наступних заходів: забезпечення соціальним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов і мають право на його отримання, в тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа; забезпечення громадян доступним житлом; забезпечення громадян тимчасовим житлом; забезпечення громадян, які потребують поліпшення житлових умов, житлом із залученням іпотечних житлових кредитів; фінансово-кредитна підтримка молоді для забезпечення їх житлом; надання житла в оренду з викупом.
Метою Програми є вирішення питання забезпечення житлом визначених категорій громадян, зокрема: громадян, які перебувають на соціальному квартирному обліку, в тому числі з числа внутрішньо переміщених осіб та дітей-сиріт; громадян, які мають право на отримання житла у тимчасове користування з фонду житла для тимчасового проживання, в тому числі для внутрішньо переміщених осіб.
На сьогодні відповідно до Порядку розроблення, затвердження та виконання міських цільових програм у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 29 жовтня 2009 р. № 520/2589 (в редакції рішення Київської міської ради від 12 листопада 2019 р. № 65/7638), Програма проходить процедуру схвалення.
 

Категорія: Консультація | Переглядів: 270 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Лютий 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**