Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
Четвер, 02.05.2024, 07:53
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2022 » Лютий » 18 » Міністерство у справах ветеранів України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства
15:36
Міністерство у справах ветеранів України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства

Роз’яснення з питань, що надійшли до Секретаріату Кабінету Міністрів України за результатами проведення 3 грудня 2021 року Всеукраїнського онлайн-марафону “Комунікація-партнерство-відкритість” (8 частина)

Міністерство у справах ветеранів України дає роз’яснення. 

Отримувач послуг обирає суб’єкта надання послуг, у якого бажає пройти реабілітацію із запропонованого переліку, а районний орган соціального захисту в разі наявності коштів приймає рішення щодо укладення договору про надання послуг із психологічної реабілітації із суб’єктом надання послуг, якого обрав отримувач послуг.
Урядом затверджено постанову Кабінету Міністрів України від 28.10.2021 № 1129 “Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 497 і від 27 грудня 2017 р. № 1057”, яка набирає чинності з 01 січня 2022 року.
Постановою передбачено, зокрема, запровадження Реєстру постачальників послуг із психологічної реабілітації (далі - Реєстр), який вестиме Мінветеранів. Порядок формування, ведення та доступу до Реєстру затверджуватиметься Мінветеранів. Відбір суб’єктів надання послуг із психологічної реабілітації здійснюватиметься Мінветеранів, а не кожним районним органом соціального захисту, як це було дотепер. Зазначене дозволить підвищити якість відповідних послуг і відповідальність суб’єктів за дотриманням вимог та договорів.
Звертаємо увагу на те, що з 2022 року передбачене прийняття заяв про направлення на психологічну реабілітацію уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради та посадовими особами центру надання адміністративних послуг. Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської держадміністрацій, районних, районних у м. Києві держадміністрацій прийматимуть заяви лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі.
Санаторно-курортне лікування ветеранів війни з числа учасників АТО/ООС та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни здійснюється за кошти державного бюджету та відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2015 № 200.
Забезпечення санаторно-курортним лікуванням здійснюється через органи соціального захисту населення районних та районних в містах державних адміністрацій за місцем реєстрації осіб або за фактичним місцем проживання відповідно до довідки про взяття на облік (для ВПО).
Санаторно-курортне лікування можна отримати в санаторіях України за власним вибором, згідно з договорами, які укладаються органами соціального захисту населення з особами та санаторно-курортними закладами.
Для взяття на облік особи, чи їх законні представники подають заяву, медичну довідку форми № 070/о, копію відповідного посвідчення, а учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни та учасники війни - також копію військового квитка (за наявності) та копію документа, що підтверджує безпосередню участь (забезпечення проведення) особи в АТО/ООС (у разі відсутності у посвідченні ветерана війни посилання на норму Закону, відповідно до якої установлено статус).
Для більш детальної інформації щодо психологічної реабілітації та санаторно-курортного лікування можна звернутися до Мінветеранів за тел. (044)281-08-31.

2. Щодо компенсації за придбання житла
Умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (далі - грошова компенсація) для осіб з числа учасників АТО/ООС визначені відповідним Порядком виплати, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 719 від 19.10.2016.
Згідно цього Порядку, право на призначення грошової компенсації мають особи з інвалідністю І - ІІ груп з числа учасників АТО/ООС (далі - заявник), які потребують поліпшення житлових умов та включені до списків осіб, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень.
Розмір грошової компенсації розраховується за відповідною формулою. Зокрема, із урахуванням:
-кількості осіб, на яких розраховується грошова компенсація (заявник та члени його сім’ї);
-жилої площі, яка перебуває у власності заявника (членів його сім’ї, які включені в розрахунок грошової компенсації);
-опосередкованої вартості 1 кв. метра загальної площі житла для населеного пункту, в якому заявник перебуває на обліку (визначається Мінрегіоном);
-коефіцієнту збільшення опосередкованої вартості 1 кв. метра загальної площі житла для відповідних міст.
Тому розмір грошової компенсації розраховується в кожному випадку індивідуально.
Відповідно до Порядку виплати, заяву про призначення грошової компенсації заявник або його законний представник подають в письмовій чи в електронній формі (за наявності технічної можливості) до органу соціального захисту населення за місцем перебування на квартирному обліку.
Також заяви з необхідними документами можуть прийматися адміністраторами центру надання адміністративних послуг, які надсилаються органу соціального захисту населення.
Терміни виплати грошової компенсації залежать від обсягу видатків для виплати грошової компенсації, передбачених в державному бюджеті на відповідний рік. При цьому виплата грошової компенсації здійснюється в порядку черговості відповідно до дати взяття на квартирний облік.
Для більш детальної інформації щодо призначення грошової компенсації можна звернутися до Мінветеранів за тел. (044)281-08-37.

3. Щодо контролю за отриманням земельних ділянок ветеранами
Земельні відносини регулюються Конституцією України та Земельним кодексом України (далі - Кодекс), а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Зазначаємо, що положеннями статті 24 Конституції України закріплено, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
Відповідно до частини першої статті 116 Кодексу громадяни набувають права власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Кодексом.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначено статтею 118 Кодексу. Крім того, згідно зі статтею 122 Кодексу розпорядження землями комунальної власності здійснюють сільські, селищні, міські ради.
Законом України від 22.10.1993 № 3551-ХІІ “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” для ветеранів війни та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни передбачено першочергове право на забезпечення земельними ділянками для індивідуального житлового будівництва, садівництва та городництва.
Також пунктом 4 розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.07.2015 № 898-р “Питання забезпечення учасників антитерористичної операції та сімей загиблих учасників антитерористичної операції земельними ділянками” рекомендовано органам місцевого самоврядування розглядати в першочерговому порядку звернення учасників антитерористичної операції та сімей загиблих учасників антитерористичної операції щодо відведення їм земельних ділянок.
Відповідно до підпункту 1 пункту “а” частини першої статті 33 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (далі - Закон) до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад.
Крім того, згідно з підпунктом 2 пункту “а” частини першої статті 34 Закону до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить вирішення відповідно до законодавства питань, зокрема, щодо відведення у першочерговому порядку особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці земельних ділянок для індивідуального будівництва, садівництва та городництва.
При цьому потрібно зауважити, що питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради (пункт 34 частини першої статті 26 Закону).
Крім того, статтею 55 Закону встановлено, що рішення ради щодо безоплатної передачі земельної ділянки комунальної власності у приватну власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, та випадків передачі земельної ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.
Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”. На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань.
Додатково зазначаємо, що органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, Законом та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках, передбачених законом (підпункт 2 пункту 71 Закону).
Також інформуємо, що відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, Держгеокадастр є
- центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою та Державного земельного кадастру і відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, надає територіальним органам методичну і практичну допомогу, проводить перевірки їх діяльності.

4. Щодо підтримки родин із дітьми з інвалідністю в частині здобуття ними загальної середньої освіти
Згідно з Конституцією України загальна середня освіта здобувається безоплатно.
Організація інклюзивного навчання осіб з особливими потребами здійснюється відповідно до законів України “Про освіту” та “Про повну загальну середню освіту”, якими встановлено, що навчання осіб з особливими освітніми потребами здійснюється за рахунок державних (регіональних) коштів.
Для вирішення вищезазначених питань потрібно звернутись до керівника закладу освіти. Заклади освіти створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов’язковому порядку.
У разі не вирішення питання необхідно звернутись до засновника цього закладу освіти або уповноваженого ним органу.
Організація харчування осіб з особливими потребами в закладах загальної середньої освіти здійснюється згідно з Порядком організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305. Цим Порядком визначено, що засновник (засновники) закладів освіти забезпечують безоплатне гаряче харчування в державних і комунальних закладах освіти за рахунок коштів відповідних бюджетів відповідно до встановленого в закладі освіти режиму (кратності) харчування.

5. Щодо програм з підтримки учасників АТО/ООС в Київській області
Київська обласна цільова програма соціальної підтримки в Київській області учасників антитерористичної операції, операції Об’єднаних сил та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) учасників антитерористичної операції, операції Об’єднаних сил, а також родин Героїв Небесної Сотні та учасників Революції Гідності на 2021-2022 роки, затверджена Рішенням Київської обласної ради від 24.12.2020 № 041-01-УШ.
Київська обласна цільова Програма “Турбота” на 2021-2025 роки, затверджена Рішенням Київської обласної ради від 24.12.2020 № 040-01-УШ.

6. Щодо встановлення факту отримання поранень від вибухових речовин на території проведення АТО
Процедуру встановлення зв’язку інвалідності з пораненнями чи іншими ушкодженнями здоров’я, одержаними особами від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння (далі - ушкодження здоров’я від боєприпасів) на території проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях до 1 грудня 2014 р., а з 1 грудня 2014 р. - на території проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, де органи державної 3 влади здійснюють свої повноваження, та в населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення (розмежування), під час проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях (далі - територія проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях) визначає Порядок встановлення зв’язку інвалідності з пораненнями чи іншими ушкодженнями здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 306 (зі змінами) (далі - Порядок).
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктами 3 та 4 Порядку рішення про встановлення факту одержання особою ушкодження здоров’я від боєприпасів (далі - постраждала особа) на території проведення АТО/ООС ухвалюється міжвідомчою комісією, утвореною Мінветеранів, на підставі письмової заяви постраждалої особи (її законного представника або представника за дорученням, оформленим в установленому законом порядку), надісланої до Мінветеранів, та доданих до неї, зокрема, висновку медичного експерта, що засвідчує факт отримання поранень чи інших ушкоджень здоров’я від боєприпасів, та витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань про відкриття кримінального провадження стосовно факту одержання постраждалою особою ушкоджень здоров’я від боєприпасів та/або інші документи, які підтверджують залучення особи до кримінального провадження як потерпілої.
Відповідно до статті 1 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК) порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України, яке складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, КПК та інших законів України.
Згідно з пунктом 19 частини першої статті 3 КПК сторонами кримінального провадження є:
-з боку обвинувачення: слідчий, дізнавач, керівник органу досудового розслідування, керівник органу дізнання, прокурор, а також потерпілий, його представник та законний представник у випадках, установлених КПК;
-з боку захисту: підозрюваний, обвинувачений (підсудний), засуджений, виправданий, особа, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного чи виховного характеру або вирішувалося питання про їх застосування, їхні захисники та законні представники.
Згідно з нормами статті 55 КПК визнання особи потерпілою у кримінальному провадженні здійснюється слідчим або прокурором шляхом винесення постанови про визнання потерпілим, права і обов’язки якого визначені статтями 56 та 57 КПК. Зокрема, пунктом 13 частини першої статті 56 КПК визначено, що протягом кримінального провадження потерпілий має право одержувати копії процесуальних документів та письмові повідомлення у випадках, передбачених КПК.
Водночас, частиною першою статті 214 КПК встановлено зобов’язання слідчого, дізнавача, прокурора невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Згідно з пунктом 1 глави 4 Положення про Єдиний реєстр досудових розслідувань, порядок його формування та ведення, затвердженого наказом Генерального прокурора від 30.06.2020 № 298, відомості з Єдиного реєстру досудових розслідувань надаються у вигляді витягу в порядку, встановленому КПК.
Також варто зазначити, що учасником кримінального провадження може виступати, зокрема, експерт.
Згідно з частиною першою статті 69 КПК експертом у кримінальному провадженні є особа, яка володіє науковими, технічними або іншими спеціальними знаннями, має право відповідно до Закону України “Про судову експертизу” на проведення експертизи і якій доручено провести дослідження об’єктів, явищ і процесів, що містять відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення, та дати висновок з питань, які виникають під час кримінального провадження і стосуються сфери її знань. Одним із обов’язків експерта, визначених частиною п’ятою статті 69 КПК є, зокрема, обов’язок не повідомляти будь-кому, крім особи, яка його залучила, чи суду про хід проведення експертизи та її результати.
Оскільки міжвідомча комісія, утворена Мінветеранів на виконання вимог Порядку, згідно з нормами КПК не є стороною кримінального провадження, то пропозиції щодо отримання висновку медичного експерта та витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань за запитом вищевказаної міжвідомчої комісії не можуть бути реалізовані.
Додатково зазначаємо, що на сьогодні відсутні заяви щодо встановлення факту одержання ушкодження здоров’я від боєприпасів на території проведення АТО/ООС особам віком до 18 років, які потребують розгляду міжвідомчою комісією. Потрібно зауважити, що формою роботи міжвідомчої комісії є засідання, які, за наявності відповідних заяв та документів, проводяться у найкоротші терміни.

7. Щодо проходження протезування за кордоном
З 2017 року безкоштовне протезування/ортезування за новітніми технологіями та технологіями, які відсутні в Україні, для окремих категорій громадян, які брали участь в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і обороні, відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та у Луганській областях, та/або забезпеченні її проведення в Україні здійснюється Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю за рахунок коштів державного бюджету на підставі рішення експертної комісії.
Ця комісія приймає рішення про доцільність протезування за кордоном (адреса Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю: 04070, м.Київ, вул.Фролівська, буд. 6/8, корпус 15А).
Протезування за кордоном здійснюється на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 518 “Деякі питання протезування та ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, та/або спеціальними виробами для занять спортом окремих категорій громадян, які брали участь в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, та/або забезпеченні їх проведення і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок”.
Документи, що необхідно подати до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю:
1)заяву;
2)копію паспорта громадянина України;
3)копію даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків;
4)направлення на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, видане відповідно до Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.2012 № 321;
5)рішення військово-лікарської комісії або висновок лікарсько- консультативної комісії про потребу в протезуванні та/або ортезуванні;
6) довідку з місця роботи (для працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та брали безпосередню участь в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях у районах їх проведення, яким не встановлено інвалідності);
7)витяг з історії хвороби;
8)фото- та відеоматеріали щодо стану кукси та наявного об’єму рухів;
9)копію документа, що підтверджує безпосередню участь (забезпечення проведення) в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.
Фонд протягом 10 робочих днів з дати отримання (надходження поштою) зазначених документів та матеріалів опрацьовує їх та подає на розгляд експертної групи.
Строк розгляду документів та матеріалів експертною групою не може перевищувати 25 робочих днів з дати їх отримання Фондом (надходження поштою).

8. Щодо заходів рекреації спільно з ветеранами, які мають порушення слуху із залученням перекладачів жестової мови
Питання щодо надання соціальної послуги перекладу жестовою мовою регламентується статтями 11, 16, 17 Закону України “Про соціальні послуги”, пунктом 42 розділу II Класифікатора соціальних послуг, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2020 № 429, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 09.07.2020 за № 643/34926, пунктом 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423 (зі змінами).
Соціальна послуга перекладу жестовою мовою надається відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 06.05.2021 № 220 “Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги перекладу жестовою мовою”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.06.2021 за № 819/36441. Цим наказом визначено зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги перекладу жестовою мовою.
Зважаючи на вищезазначене, питання надання соціальної послуги перекладу жестовою мовою належить до компетенції Міністерства соціальної політики України.
Одночасно повідомляємо, що офіційний сайт Мінветеранів адаптований для користування особам з інвалідністю, для людей з порушенням зору.
Посилання на сайт: https://mva.gov.ua/ua, посилання на сторінку у мережі Фейсбук https://www.facebook.com/mva.gov.ua/.
На платформі Урядового контактного центру працює "ветеранська" лінія: https://mva.gov.ua/ua/news/pracyuye-veteranska-garyacha-liniya.

9. Щодо сприяння вивченню жестової мови особами похилого віку та ветеранами, які втратили слух у зрілому віці
Для отримання інформації щодо проходження безкоштовного навчання жестовій мові для спілкування ветеранам війни, які втратили слух під час участі в АТО/ООС, необхідно звернутися до Полтавської обласної організації Українського товариства глухих (УТОГ), яка розташована за адресою: 36039, м. Полтава, вул. Раїси Кириченко, буд.34, тел. (0532) 60-74-74, e-mаil: poltava_utog@ukr.net.

10. Щодо реалізації державних проєктів, спрямованих на соціалізацію та адаптацію ветеранів АТО/ООС з інвалідністю безпосередньо в громадах
Мінветеранів, на виконання підпункту 2 пункту 6 протоколу засідання Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 № 22 та кроку 515, цілі 11.3 “Реінтеграція в суспільство” Плану пріоритетних дій Уряду на 2021 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 276-р, в рамках запровадження змін до фінансування проєктів здійснює утворення Українського ветеранського фонду. Насамперед, це обумовлено необхідністю створення належних умов для реалізації програм і проєктів підтримки ветеранів війни та членів їх сімей, впровадження інноваційних підходів у процесі фінансування таких проєктів.
Діяльність Фонду стимулюватиме розробку і впровадження сучасних проєктів, в тому числі і на регіональному рівні, спрямованих на підтримку ветеранів війни та членів ї сімей, сприятиме реадаптації ветеранів до соціуму, відновлення фізичного й психічного здоров’я, підвищення професійного й освітнього рівня. Крім того, Фонд також буде стартовим майданчиком для підтримки ветеранського бізнесу, зокрема за рахунок надання грантів, що, в свою чергу, призведе до підвищення рівня зайнятості та надходжень до державного та місцевих бюджетів за рахунок сплачених податків та зборів.
Джерелами фінансування Фонду передбачаються кошти державного бюджету, добровільні внески фізичних і юридичних осіб, у тому числі іноземних, інші джерела, не заборонені законодавством України. Зокрема, передбачено, що розмір фінансування Фонду з державного бюджету щорічно визначатиметься у законі про Державний бюджет України на відповідний рік окремим рядком.
На місцевому рівні вирішення питань соціальної адаптації ветеранів АТО/ООС, у тому числі осіб з інвалідністю внаслідок війни, а також надання їм медичної та психологічної допомоги, здійснюється у рамках регіональних комплексних цільових програм соціальної підтримки та реабілітації учасників АТО/ООС та членів їх сімей, які фінансуються за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Зокрема, на Київщині діє обласна цільова програма соціальної підтримки в Київській області учасників АТО/ООС та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) учасників АТО/ООС, а також родин Героїв Небесної Сотні та учасників Революції Гідності на 2021-2022 роки, одним з пріоритетних завдань якої є забезпечення соціальної адаптації та надання психологічної допомоги ветеранам АТО/ООС.
У територіальних громадах, наприклад Вінницької області, також прийняті програми соціально-економічного розвитку, соціального захисту пільгових категорій населення, у тому числі ветеранів війни, членів їх сімей та осіб з інвалідністю внаслідок війни, у яких передбачені наступні завдання:
-проведення освітніх заходів, спрямованих на соціальну та професійну адаптацію ветеранів війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни (навчання, підвищення кваліфікації, набуття нових навичок), що сприятимуть працевлаштуванню ветеранів війни;
-проведення культурних та спортивних заходів із залученням ветеранів війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни та членів їх сімей;
-відзначення державних свят, пам’ятних та ювілейних дат та подій; медичне забезпечення та надання стоматологічних послуг (у деяких громадах);
-фінансова підтримка громадських об’єднань ветеранів війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни (мають можливість організовувати/надавати додаткові послуги та проводити заходи).

11. Щодо проведення конкурсу проєктів місцевих громадських організацій із соціалізації і адаптації ветеранів АТО/ООС з інвалідністю у конкретній громаді
Вказані конкурси проводяться структурними підрозділами Мінсоцполітики у складі обласних державних адміністрацій та Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю.
Наприклад, Департаментом соціального захисту населення Донецької ОДА оголошено конкурси з визначення програм (проєктів, заходів), розроблених обласними громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю та громадськими об’єднаннями ветеранів для виконання яких надається фінансова підтримка за рахунок коштів обласного бюджету у 2022 році.
Зазначені програми передбачають вирішення пріоритетних завдань щодо соціального захисту осіб з інвалідністю (у тому числі ветеранів війни), а саме: сприяння забезпеченню реалізації права на освіту осіб з інвалідністю шляхом підтримки впровадження інклюзивного навчання на всіх рівнях освіти;
-сприяння працевлаштуванню учасників АТО/ООС, реалізація права на працю осіб з інвалідністю на рівні з іншим, запровадження ними власної справи;
-соціальна адаптація ветеранів, розвиток фізичної культури і спорту серед ветеранів та членів їх сімей.
Також комплексною програмою соціальної підтримки населення на 2021 - 2023 роки “Соціальний захист населення в Одеській області” передбачено проведення щорічних конкурсів соціальних проєктів громадських організацій (в тому числі і громадських організацій ветеранів війни та осіб з інвалідністю). Бюджетом області на 2021 рік передбачена фінансова підтримка ветеранських громадських організацій ветеранів АТО/ООС, зокрема, громадської організації “Ветеранс-Хаб Одеса” та громадської організації “Ветеранів та інвалідів АТО - “Рапіра” (м.Чорноморськ). В рамках статутної діяльності цих організацій за фінансової підтримки обласного бюджету реалізуються проєкти та проводяться окремі заходи соціалізації та адаптації ветеранів АТО/ООС, участь у яких беруть у тому числі і ветерани АТО/ООС з інвалідністю та члени їх сімей.
Крім цього, 2 грудня 2021 року на засіданні Закарпатської обласної ради було затверджено обласну програму “Турбота” щодо посилення соціального захисту громадян на 2022-2024 рр. Згідно з Порядком надання одноразової матеріальної допомоги у рамках програми 06.12.2021 відбулося оголошення про проведення конкурсу, у тому числі серед місцевих громадських організацій ветеранів та інвалідів АТО/ООС.

12. Стосовно питання забезпечення житлом особи з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи, учасника бойових дій Стадницького Ігоря Івановича повідомляємо наступне.
На запит на публічну інформацію від 11.11.2021, що надійшов листом Секретаріату Кабінету Міністрів від 18.11.2021 № 37333/0/2 -21, щодо порядку та черговості виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 719 “Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей” (далі - постанова № 719) Мінветеранів листом від 25.11.2021 № 12341/02/09.4-21 надано відповідь Стадницькому І.І.
Зокрема, Мінветеранів є відповідальним виконавцем бюджетної програми 1511040 “Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених абзацами 5-8 пункту 1 статті 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, для осіб з інвалідністю І-ІІ групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, визначених пунктами 11-14 частини другої статті 7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, та які потребують поліпшення житлових умов” з обсягом видатків у 2021 році 305 145,3 тис. гривень.
Постановою № 719 затверджено Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей (далі - Порядок та умови), а також Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей (далі - Порядок виплат).
Згідно з пунктом 5 Порядку та умов розподіл субвенції між обласними бюджетами і міським бюджетом м. Києва здійснюється Мінветеранів в обсязі, передбаченому в державному бюджеті на відповідний рік, пропорційно потребі в наданні грошової компенсації на підставі інформації, наданої Мінветеранів регіональними органами соціального захисту населення станом на 1 квітня поточного року, за встановленою формою.
Відповідно до пункту 6 Порядку та умов регіональні органи соціального захисту населення здійснюють розподіл субвенції між місцевими органами соціального захисту населення відповідно до потреби у наданні грошової компенсації, інформація щодо якої складена на підставі рішень комісій щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю про призначення грошової компенсації та подана станом на 1 квітня поточного року, з урахуванням списків осіб, які користуються правом позачергового (першочергового) одержання жилих приміщень (далі - квартирний облік) та категорії одержувача грошової компенсації для членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли.
За інформацією, поданою Департаментом соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації, про потребу в наданні грошової компенсації станом на 01.04.2021, Стадницького І.І. не включено до потреби.
Рішенням комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю про призначення грошової компенсації Стадницькому І.І. призначено грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення 01.06.2021.
Таким чином, інформація про включення Стадницького І. І. до потреби у виплаті грошової компенсації Департаментом соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації буде подана до Мінветеранів станом на 01.04.2022.
Крім того, зазначену вище інформацію та роз’яснення щодо порядку виплати грошової компенсації відповідно до постанови № 719 були надані Стадницькому І.І. 18.11.2021 під час безпосереднього звернення до Директорату соціального захисту Мінветеранів.

Категорія: Консультація | Переглядів: 260 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Лютий 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**