Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
Понеділок, 29.04.2024, 12:19
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2022 » Лютий » 1 » Міністерство розвитку громад та територій України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства
15:02
Міністерство розвитку громад та територій України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства

Роз’яснення з питань, що надійшли до Секретаріату Кабінету Міністрів України за результатами проведення 3 грудня 2021 року Всеукраїнського онлайн-марафону “Комунікація-партнерство-відкритість” (1 частина)

Міністерство розвитку громад та територій України дає роз'яснення.

1. Питання (Капустян Н., Івано-Фроанківська обл.)
Хто винен в недотриманні норм безбар’єрності при спорудженні об’єктів “Великого будівництва”? Потрібно, щоб розпочинаючи якусь будівлю, була зустріч координатора (людини з інвалідністю, бажано на візку) з тієї місцевості, де розпочинається будівництво, з головним інженером будівництва для налагодження  співпраці, щоб не було «А чому ми вас раніше не позвали?
2. Відповідь
Правові та організаційні засади містобудівної та архітектурної діяльності встановлено, зокрема законами України "Про регулювання містобудівної діяльності" та “Про архітектурну діяльність”.
Так, статтею 9 Закону України “Про архітектурну діяльність” встановлено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об’єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності”.
Відповідно до пункту 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 16.05.2011 № 45 (зареєстрованого у Мін’юсті 01.06.2011 за № 651/19389), проектна документація на будівництво об’єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (вимоги щодо створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в проектній документації окремим розділом).
З 01.04.2019 в Україні діє розроблений Мінрегіоном за участю експертів від громадських організацій осіб з інвалідністю ДБН В.2.2 40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення” (далі – ДБН В.2.2-40:2018), який сьогодні є базовим нормативом з питань доступності та встановлює комплекс архітектурно-планувальних, інженерно-технічних, ергономічних, конструкційних вимог щодо забезпечення особам, які пересуваються на кріслах колісних, та іншим маломобільним групам населення можливості необмеженого пересування.
З метою удосконалення положень вказаного нормативу протягом 2021 року здійснювалась робота з розроблення проекту Зміни № 1 ДБН В.2.2-40:2018, яку затверджено наказом Мінрегіону від 30.12.2021 № 365.
Відповідно до статті 96-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передача замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об’єкті, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об’єктів, будівельних норм, стандартів і правил, у тому числі щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення тягнуть за собою накладення штрафу на головного архітектора проекту, головного інженера проекту, експерта, інших відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат, від двох до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

2. Питання (Прилуцький О., Івано-Франківська обл.)
Що передбачено в Національному плані дій з реалізації Стратегії із створення безбар’єрного середовища, архітектурної доступності будівель і споруд до 2030 року? Як можна пришвидшити забезпечення доступності особам з інвалідністю в закладах судочинства? Як планується забезпечити інформаційну, фізичну доступність? Чи є в планах забезпечити безкоштовні юридичні консультації особам з інвалідністю?
2. Відповідь
План заходів на 2021 - 2022 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.08.2021 № 883-р, (далі – План заходів) містить 144 завдання, які спрямовані на створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.
Виконавцями Плану заходів визначено як центральні органи виконавчої влади, так і обласні, Київська міська держадміністрації та органи місцевого самоврядування. 
Планом заходів передбачено вжиття заходів для організації безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будівель та приміщень різного призначення, а також врегулювання доступності інформації під час надання публічних послуг у сфері освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, працевлаштування, фінансових, адміністративних, судових, культурних, спортивних та інших публічних послуг.
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Зокрема, з 01.04.2019 в Україні діє затверджений Мінрегіоном ДБН В.2.2 40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення” (далі – ДБН В.2.2-40:2018), який сьогодні є базовим нормативом з питань доступності та встановлює комплекс архітектурно-планувальних, інженерно-технічних, ергономічних, конструкційних вимог щодо забезпечення особам, які пересуваються на кріслах колісних, та іншим маломобільним групам населення можливості необмеженого пересування.
З метою удосконалення положень вказаного нормативу протягом 2021 року здійснювалась робота з розроблення проекту Зміни № 1 ДБН В.2.2-40:2018, яку затверджено наказом Мінрегіону від 30.12.2021 № 365.
Крім того, вимоги до проектування, будівництва нових і реконструкції існуючих будинків під суди, а також приміщень судів, вбудованих у будинки іншого призначення, встановлено  ДБН В.2.2-26-2010 «Суди». Вказаним нормативом, серед іншого, встановлено комплекс вимог щодо забезпечення особам з інвалідністю доступності місць цільового відвідування та обслуговування, можливості орієнтування та отримання необхідної інформації, отримання необхідних послуг, зручність та комфорт перебування.
Також зазначаємо, що питання надання безкоштовних юридичних консультацій особам з інвалідністю знаходиться поза межами компетенції Мінрегіону.

3. Питання (Чернівецька обл.)
Як держава планує посилити відповідальність за недотримання державних будівельних норм при будівництві та реконструкції будівель і хто це буде реалізовувати від імені держави?
3. Відповідь
Верховною Радою України розглянуто та 01.07.2021 прийнято у першому читанні розроблений за участю Мінрегіону проєкт Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності” від 11.06.2021 № 5655, який спрямований на комплексне реформування містобудівної сфери та запровадження концептуально нової прогресивної моделі державного управління у галузі. 
Вказаним законопроєктом пропонується внесення змін до шести кодексів України – Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та до двадцяти одного закону України в частині забезпечення ефективного державного управління, контролю і нагляду в сфері містобудівної діяльності, запровадження дієвих механізмів відповідальності за порушення містобудівного законодавства, встановлення прозорих правил в галузі для всіх учасників процесу. 
Наразі законопроєкт № 5655 готується до другого читання.

4. Питання (Івано-Франківська обл.)
Які наразі є форми підтримки громадських організацій людей з інвалідністю (надання приміщень для організації, оплата комунальних послуг організації за рахунок місцевого бюджету, забезпечення доступності до приміщень)?
4. Відповідь
Питання щодо підтримки громадських організацій людей з інвалідністю знаходиться поза межами компетенції Мінрегіону.
Водночас інформуємо, що згідно з підпунктом 112 пункту 4 положення про Мінсоцполітики (постанова Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 423), Мінсоцполітики здійснює розподіл коштів, передбачених у державному бюджеті, для підтримки громадських організацій осіб з інвалідністю, що мають статус всеукраїнських.

5. Питання (Київська обл.)
Відсутня доступність, як для людей, що пересуваються на кріслі колісному, так і для людей з вадами зору. Спеціальних доріжок для людей незрячих практично немає. Якщо такі і є, та мабуть десь в Києві або в туристичних місцях. У жилих районах їх немає. А людині треба з будинку дійти до лікарні, до роботи, до зупинки. Як можна посприяти доступності міст для людей з вадами зору?
5. Відповідь
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197 (зі змінами), Міністерство розвитку громад та територій України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну  політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сферах благоустрою населених пунктів, житлово-комунального господарства, будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, технічного регулювання у будівництві.
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Зокрема, з 01.04.2019 в Україні діє затверджений  Мінрегіоном ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення», який сьогодні є базовим нормативом з питань доступності, що встановлює комплекс архітектурно-планувальних, інженерно-технічних, ергономічних, конструкційних вимог щодо забезпечення усім маломобільним групам населення можливості необмеженого пересування.
Водночас враховуючи, що згідно із статтями 30 та 31 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” питання будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів на відповідній території та організації благоустрою належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, з метою порушення питання забезпечення доступності міста, зокрема для для людей з вадами зору, необхідно звертатись до відповідної міської ради.

6. Питання (м.Черкаси)
Я чула, що Кабмін затвердив заходи щодо підтримки людей з інвалідністю у зв’язку із ковідом. Начебто правильна, гарна річ, але досі мені лячно від думки, що потрапивши у лікарню, я не зможу скористатися санвузлом і буду благати незнайомих мені людей якось допомогти мені в цьому питанні. Мені 32 роки і це дійсно соромно. Скажіть, чи є якісь типові рішення щодо створення безбар’єрності медичних закладів, реконструкції або переобладнання санітарних кімнат з урахуванням потреб людей, які пересуваються за допомогою візків? Бо хтось має вказати лікарням як це зробити, щоб всі відчували себе рівними людьми.
6.Відповідь
Мінрегіоном постійно проводиться робота робота з вдосконалення нормативної бази у будівництві. 
Зокрема, з 01.04.2019 в Україні діє затверджений Мінрегіоном ДБН В.2.2 40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення” (далі – ДБН В.2.2-40:2018), який сьогодні є базовим нормативом з питань доступності та встановлює комплекс архітектурно-планувальних, інженерно-технічних, ергономічних, конструкційних вимог щодо забезпечення особам, які пересуваються на кріслах колісних, та іншим маломобільним групам населення можливості необмеженого пересування.
З метою удосконалення положень вказаного нормативу протягом 2021 року здійснювалась робота з розроблення проекту Зміни № 1 ДБН В.2.2-40:2018, яку затверджено наказом Мінрегіону від 30.12.2021 № 365.
Також розпочато роботи із запровадження нових та гармонізації європейських стандартів у сфері доступності об’єктів фізичного оточення. Укладено договори на створення відповідних науково-технічних розробок, що стосуються:
- обстеження доступності для маломобільних груп населення закладів охорони здоров’я та громадських будівель;
- доступності об’єктів культурної спадщини для маломобільних груп населення;
- проектування «зон безпеки» у громадських будівлях і спорудах;
- гармонізації двох стандартів щодо доступності і зручності використання створеного середовища (з ідентичним ступенем відповідності до європейського стандарту EN 17210:2021 та міжнародного стандарту CEN ISO/TR 22411:2021).
Наразі проведено аналітичні дослідження, розроблено та затверджено технічні завдання, розроблено перші редакції проєктів нормативних документів. Прийняття зазначених нормативних документів заплановано на четвертий квартал 2022 року.

7. Питання (Івано-Франківська обл.)
Чому блокується створення комітетів доступності при ОТГ?
7. Відповідь
Відповідно до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197 (зі змінами), Міністерство розвитку громад та територій України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну  політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сферах благоустрою населених пунктів, житлово-комунального господарства, будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, технічного регулювання у будівництві.
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Частиною другою статті 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках, передбачених законом.

8. Питання (Харківська обл.)
Я евакуювалась з Донецької області, маю інвалідність І групи. Пятий рік орендую житло, на яке витрачаю майже всі кошти соціальної допомоги та пенсії. Але стати в чергу на соціальне житло не маю права, бо дуже «багата» - отримую по гуманітарній допомозі засоби особистої гігієни (вибачте – памперси). Скажіть, будь ласка, хтось з таких як я став у чергу на соціальне житло? Якщо так, то наведіть який-небудь опосередкований приклад щодо доходів такої людини, щоб я зрозуміла, що дійсно "шикарно" живу.
8. Відповідь
Взяття громадян, в т.ч. внутрішньо переміщених осіб, на соціальний квартирний облік здійснюється згідно із Законом України “Про житловий фонд соціального призначення” (далі – Закон) та порядками, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2008 № 682 “Деякі питання реалізації Закону України “Про житловий фонд соціального призначення” (зі змінами), зокрема: 
Порядок взяття громадян на соціальний квартирний облік, їх перебування на такому обліку та зняття з нього;
Порядок врахування вартості майна, що перебуває у власності громадянина та членів його сім'ї; 
Порядок визначення величини опосередкованої вартості наймання (оренди) житла в населеному пункті.
Згідно з частиною 2 статті 10 цього Закону правом взяття на соціальний квартирний облік користуються громадяни України:
а) для яких таке житло є єдиним місцем проживання або які мають право на поліпшення житлових умов відповідно до закону;
б) середньомісячний сукупний дохід яких за попередній рік з розрахунку на одну особу в сумі менший від величини опосередкованої вартості найму житла в даному населеному пункті та прожиткового мінімуму, встановленого законодавством.
Разом з тим, до Мінрегіону звернувся Урядовий Уповноважений з прав людей з інвалідністю із зауваженням, що органи місцевого самоврядування враховують всі доходи громадян, включаючи державну допомогу, що надається особам з інвалідністю з числа ВПО на оренду житла, благодійну та гуманітарну допомогу, вартість підгузків, засобів особистої гігієни, інсуліну і таке ін, у зв’язку з чим відмовляють у взятті громадян на соціальний квартоблік.
Урядовим Уповноваженим з прав людей з інвалідністю запропоновано переглянути порядок обчислення сукупного доходу для взяття громадян на соціальний квартирний облік та внести відповідні зміни у вище вказані порядки.
Мінрегіоном підтримується пропозиція Урядового Уповноваженого щодо необхідності внесення відповідних змін у нормативно правові акти, означене питання Мінрегіоном передбачається опрацювати у 2022 році разом з Мінсоцполітики, Мінреінетграції та іншими суб’єктами соціального діалогу.

9. Питання (м.Суми)
В м. Суми впроваджується місцева програма соцпідтримки людей на інвалідних візках із заміни непристосованого жила. Аналогічна програма вже підписана Президентом і має набрати чинності у 2022 році. Я нею скористатись, що необхідно, чи маю я право скористатися Президентською програмою як додатковим джерелом фінансування, якщо я беру участь в аналогічній програмі на місцях? Проблема стоїть гостро, оскільки я повинен буду продати частину квартири в аварійному будинку, а за неї неможливо отримати достатню суму грошей. Відповідь очікую на вказану електронну адресу.
9. Відповідь
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю» від 15.07.2021 № 1665-ІХ Житловий кодекс УРСР доповнено статтею 42-1, якою передбачено заміну житла (жилих приміщень) особи з інвалідністю.
У разі невідповідності житла (жилих приміщень), в якому проживає особа з інвалідністю, вимогам щодо безперешкодного доступу осіб з інвалідністю і неможливості його пристосування до потреб таких осіб за їх заявою або заявою їх законних представників проводиться заміна такого житла (жилих приміщень).
Заміна житла (жилих приміщень), в якому проживає особа з інвалідністю, здійснюється відповідно до положень цього Кодексу та інших нормативно-правових актів органами місцевого самоврядування шляхом:
-обміну житла (жилого приміщення), займаного на умовах найму (крім приватного житлового фонду);
-надання житла (жилого приміщення), за умови передачі займаного житла, що перебуває у приватній власності особи з інвалідністю, у власність територіальної громади.
Порядок заміни житла (жилих приміщень), в якому проживає особа з інвалідністю, у разі його невідповідності вимогам щодо безперешкодного доступу та неможливості пристосування до потреб осіб з інвалідністю затверджується Кабінетом Міністрів України.
Житло (жиле приміщення), що надається особі з інвалідністю внаслідок заміни, має відповідати вимогам щодо безперешкодного доступу та бути пристосованим до потреб такої особи.
Тобто передбачається, що заміна житла особі з інвалідністю здійснюється органом місцевого самоврядування за місцем проживання такої особи за її заявою або заявою її законних представників до цього органу місцевого самоврядування.
Звертаємо Вашу увагу, що вказана вище стаття вводиться в дію з 01.02.2022.
Водночас, Мінрегіоном розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку заміни житла (жилих приміщень), в якому проживає особа з інвалідністю, у разі його невідповідності вимогам щодо безперешкодного доступу та неможливості пристосування до потреб осіб з інвалідністю», яким передбачається визначити, зокрема, перелік документів, що подається для заміни житла особам з інвалідністю, суб’єктів, які прийматимуть та розглядатимуть ці документи, порядок їх відповідних дій.
Відповідно до вимог § 37, 38 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950, проєкт акту 28.12.2021 надісланий на погодження у десятиденний строк до центральних органів влади та заінтересованих суб’єктів.
Крім того, проєкт акту розміщено на офіційному веб-сайті Мінрегіону у розділі: Нормативно-правова база/Громадське обговорення/Електронні консультації з громадськістю/Інформаційні повідомлення про проведення публічного громадського обговорення. Зауваження та пропозиції приймаються протягом 15 календарних днів.
Слід зазначити, що після проходження узгоджувальних процедур, відповідно до Регламентних вимог, проект акту буде поданий Кабінету Міністрів України.
Разом з тим зазначимо, у разі прийняття місцевої програми, яка включає заходи із заміни житла особам з інвалідністю у конкретному населеному пункті або територіальній громаді, то її розробник затверджує порядок виконання.
Враховуючи означене вище зазначаємо, що для отримання додаткової інформації щодо реалізації місцевої програми по заміні житла особам з інвалідністю доцільно звернутися до виконавчого комітету місцевої ради за місцем проживання особи з інвалідністю.

10. Питання (Запорізька обл.)
Громадським організаціям осіб з інвалідністю для їх діяльності надаються в оренду приміщення у своїй більшості у підвальних приміщеннях зі сходинами, що є проявом неадекватного ставлення до осіб з інвалідністю. Чи планує міністерство організувати проведення місцевими владами аудиту цих приміщень на доступність і надання ГО осіб з інвалідністю відповідних приміщень?
11. Відповідь
Відповідно до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197 (зі змінами), Міністерство розвитку громад та територій України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну  політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сферах благоустрою населених пунктів, житлово-комунального господарства, будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, технічного регулювання у будівництві.
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Оскільки приміщення, що надаються органами місцевого самоврядування в оренду, зокрема громадським організаціям осіб з інвалідністю, є комунальною власністю, розпоряджатися ними можуть тільки органи місцевого самоврядування.
Міністерство не може впливати на розпорядження зазначеним майном.

11. Питання (Каменська Н., м.Київ)
Під час створення безбар’єрного простору та безперешкодного доступу осіб з інвалідністю по слуху до будівель і приміщень ГО “Українське товариство глухих” звертає увагу на те, що:
- через відсутність адресних та інформаційних показчиків, а також відсутність їх підсвічування в темну пору годину, глухі часто не можуть знайти потрібну будівлю, особливо коли заклад розміщується в глибині двору або на віддаленні від популярного маршруту. Важливим також є інформаційні показчики в середині приміщення із зазначенням, де розташовані актуальні кабінети;
- відсутність безоплатного швидкісного інтернету через вай-фай перешкоджає особам з інвалідністю зі слуху підключитись до системи відео-зв’язку з перекладачем жестової мови, що створює певні незручності;
- впровадження в державних та соціальних установах системи відео-зв’язку з перекладачем жестової мови “Сервіс УТОГ” - дає можливість вільного безперешкодного спілкування глухих людей з працівниками закладу;
- умовою безбар’єрного простору також є правильне ставлення працівників до осіб з інвалідністю, етика поведінки тощо.

11. Відповідь
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197 (зі змінами), Міністерство розвитку громад та територій України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну  політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сферах благоустрою населених пунктів, житлово-комунального господарства, будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, технічного регулювання у будівництві.
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Зокрема, з 01.04.2019 в Україні діє затверджений  Мінрегіоном ДБН В.2.2-40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”, який сьогодні є базовим нормативом з питань доступності, що встановлює комплекс архітектурно-планувальних, інженерно-технічних, ергономічних, конструкційних вимог щодо забезпечення усім маломобільним групам населення, включаючи осіб з порушенням зору та слуху, можливості необмеженого пересування.
Питання відсутності безоплатного швидкісного інтернету, впровадження в державних та соціальних установах системи відео-зв’язку з перекладачем жестової мови, правильного ставлення працівників до осіб з інвалідністю тощо знаходиться поза межами компетенції Мінрегіону.

12. Питання (Котова Т., м.Київ)
Майже відсутня доступність державних об’єктів та соціальних служб для осіб з інвалідністю по слуху. Щось планується зробити?
12. Відповідь
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197 (зі змінами), Міністерство розвитку громад та територій України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну  політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сферах благоустрою населених пунктів, житлово-комунального господарства, будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, технічного регулювання у будівництві.
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Зокрема, з 01.04.2019 в Україні діє затверджений  Мінрегіоном ДБН В.2.2-40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”, який сьогодні є базовим нормативом з питань доступності, що встановлює комплекс архітектурно-планувальних, інженерно-технічних, ергономічних, конструкційних вимог щодо забезпечення усім маломобільним групам населення можливості необмеженого пересування, у тому числі особам з порушенням слуху та зору.

13. Питання (Корнієнко Т., м.Київ)
Для забезпечення якісного сприйняття інформації та спілкування з особами з порушенням слуху прибрати рекламу, оголошення тощо на віконцях в касах оплати за комунальні послуги, вокзалах, аптеках, щоб особа з порушенням слуху без перешкод бачила обличчя людини (касир, продавець, провізо тощо), з якою спілкується.
13. Відповідь
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Питання розміщення реклами, оголошень тощо на віконцях в касах оплати за комунальні послуги, вокзалах, аптеках знаходиться поза межами компетенції Мінрегіону.

14. Питання (м.Київ)
Необхідно запровадити доступні для глухих засоби і механізми комунікації. Наприклад, не завжди електронна пошта є доступним засобом, бо не всі глухі достатньо грамотно можуть викладати суть запитання, а зазвичай передбачено лише телефонний зв'язок, який недоступний для глухих.
14. Відповідь
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Питання запровадження доступних для глухих засобів і механізмів комунікації знаходиться поза межами компетенції Мінрегіону.

15. Питання (Савчук А., Хмельницька обл.)
Чому релігійні організації мають низку пільг, що стосуються питань оренди державного/комунального майна, а ГО осіб з інвалідністю позбавлені цих пільг? Нас запустили по колу – тендер-орендна ставка, як для комерції – оплата тепло-електро-водопостачання за ринковими цінами – невиконання Указу Президента України “Про сприяння розвитку громадянського суспільства”.
15. Відповідь
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Питання надання пільг релігійним організаціям на оренду державного/комунального майна знаходиться поза межами компетенції Мінрегіону.

16. Питання (Ільїна О., Полтавська обл.)
Коли набуде офіційного (задокументованого статусу діяльність позаштатних громадських експертів та інших відповідальних осіб у сфері будівельного контролю, що сьогодні забезпечують аудити об’єктів будівництва на відповідність вимогам безбар’єрності (наказ Мінрегіону від 13.06.2012 № 305 “Про затвердження Положення про групи позаштатних (громадських) інспекторів державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комульного господарства” та проєкт Закону України від 01.06.2017 № 6536, якими регулювався інститут діяльності позаштатних інспекторів, залишилися нереалізованими)?
16. Відповідь
Верховною Радою України розглянуто та 01.07.2021 прийнято у першому читанні розроблений за участю Мінрегіону проєкт Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності” від 11.06.2021 № 5655, який спрямований на комплексне реформування містобудівної сфери та запровадження концептуально нової прогресивної моделі державного управління у галузі.
Вказаним законопроєктом пропонується внесення змін до шести кодексів України – Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та до двадцяти одного закону України в частині забезпечення ефективного державного управління, контролю і нагляду в сфері містобудівної діяльності, запровадження дієвих механізмів відповідальності за порушення містобудівного законодавства, встановлення прозорих правил в галузі для всіх учасників процесу.
Серед іншого, законопроєктом пропонується доповнити Закон України “Про регулювання містобудівної діяльності” новою статтею 38-2, яка передбачає утворення груп позаштатних (громадських) інспекторів при виконавчих органах сільських, селищних, міських рад з питань містобудівного контролю, положення про які затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Наразі триває підготовка законопроєкту від 11.06.2021 № 5655 до другого читання.

17. Питання (НАІУ, м.Київ)
Потребує відновлення робота Комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури при Мінрегіоні, останнє засідання якого відбулося рік тому.
17. Відповідь
Наказами Мінрегіону від 14.09.2020 № 21 та від 03.12.2020 № 296 утворено Комітет з питань безперешкодного життєвого середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, затверджено Положення про нього та затверджено його персональний склад.
У разі надходження пропозицій щодо Порядку денного засідання Комітету з питань безперешкодного життєвого середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, Мінрегіон розгляне його в установленому порядку.
Водночас зазначаємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 443 утворено Раду безбар’єрності та затверджено Положення про неї як тимчасовий консультативно-дорадчий орган Кабінету Міністрів України, що утворюється з метою створення безбар’єрного простору. Відповідно до пункту 11 Положення організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради здійснює Мінрегіон.
Рада відповідно до покладених на неї завдань:
-проводить аналіз стану справ та причин виникнення питань у процесі реалізації державної політики у сфері створення безбар’єрного простору;
-вивчає результати діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій з питань створення безбар’єрного простору;
-проводить моніторинг стану виконання органами виконавчої влади покладених на них завдань щодо створення безбар’єрного простору;
-бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань створення безбар’єрного простору;
-подає Кабінетові Міністрів України розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.

18. Питання (Васильцов Д., Сумська обл.)
Мене турбує, що в Шостці відкриваються нові точки інтернет-магазинів, але вони беруть в оренду недоступні приміщення, в яких здійснюють підприємницьку діяльність.
Хочу додати, що буд-яка реконструкція приміщень без урахування норм ДБН В.2.2-40:2018 заборонена. Але мені, людині, яка пересувається на візку, потрапити до пункту видачі немає жодної можливості. Крутий кут пандуса, двері відчиняються у бік пандуса. Я вже мовчу про те, що немає тактильної плитки, козирка захисту від опадів, шрифту Брайля.
Діалог із представниками пункту видачі про порушення норм закінчився нічим, мені сказали, що передадуть усі зауваження до вищого керівництва.

18. Відповідь
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах компетенції, визначеної Положенням про Міністерство (постанова Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197), шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури і затвердження державних будівельних норм.
Водночас, питання забезпечення доступності пунктів видачі інтернет-магазинів, що відкриваються в м.Шостці, знаходиться поза межами компетенції Мінрегіону.

19. Питання (Слюсар О., Сумська обл.)
Питання щодо оренди землі під гараж (тимчасової металевої споруди) біля багатоквартирного дому особи з інвалідністю. У Законі прописано, що “держава забезпечує” це. Але, зі свого боку, я можу постійно надавати все нові заяви з картою-схемою можливого розташування гаража, гадаючи, чи буде вказане мною місце відповідати вимогам містобудівної документації та чинним нормативно-правовим актам, а Департамент забезпечення ресурсних платежів та Управління архітектури, зі свого боку, теж по Закону, будуть відмовляти по різним причинам. Уже тричі подавав заяву, не раз узгоджував з Управлінням архітектури відповідне місце, але і досі ні гаражу, ні майже надії на позитивне вирішення. Чому все так?
19. Відповідь
Абзацом п’ятим статті 30 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” передбачено, що органи місцевого самоврядування забезпечують виділення земельних ділянок особам з інвалідністю із захворюваннями опорно-рухового апарату під будівництво гаражів для автомобілів з ручним керуванням поблизу місця їх проживання.
Пунктом 10.8.3 ДБН Б.2.2-12:2019 “Планування і забудова територій” встановлено, що розміщення боксових гаражів на території житлових кварталів, мікрорайонів багатоквартирної житлової забудови не допускається.
Приміткою до пункту 10.8.4 ДБН Б.2.2-12:2019 передбачено, що відстань від гаражів і автостоянок для людей з інвалідністю до житлових будинків, а також розміщення автостоянок для людей з інвалідністю біля громадських будинків і споруд, біля входів на території підприємств, на яких використовується їх праця, не повинна перевищувати 50 м.
Водночас інформуємо, що згідно із статтями 10 та 11 Закону України “Про будівельні норми” будівельні норми не містять правових норм та встановлюють обов’язкові вимоги до об’єкта нормування, що застосовуються при плануванні і забудові територій, проектуванні і будівництві.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Таким чином, прийняття рішення про надання земельної ділянки під будівництво гаражу в межах населеного пункту відповідно до положень абзацу п’ятого статті 30 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” належить до компетенції відповідного органу місцевого самоврядування.

20. Питання (м.Бердичев)
У селі Сергіївка, Одеська область, велика концентрація людей з інвалідністю, яка знаходиться на санаторно-курортному лікуванні. Нові об’єкти, що будуються і вводяться в експлуатацію, не доступні для маломобільних груп населення. Відсутні пониження бордюрів у центрі селища, в напрямку руху до лиману і моря. Не доступна Сергіївська селищна рада. Вся інфраструктура в селищі Сергіївка не пристосована і не відповідає державним будівельним нормам. Що, державні будівельні норми не є обовязковими і не діють на території селища? Хто має нести відповідальність за невиконання ЗУ?
20. Відповідь
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах своєї компетенції шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів та впровадження державних будівельних норм.
Водночас повідомляємо, що згідно із статтями 30 та 31 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” питання організації благоустрою населених пунктів, будівництва, реконструкції і ремонту жилих будинків, капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів, внесення до відповідних органів виконавчої влади пропозицій до планів і програм будівництва та реконструкції об’єктів на відповідній території належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

21. Питання (Шаповалова А. Одеська обл.)
Доброго дня. Я людина з інвалідністю І групи А, розлучена, матір двох доньок 15 і 5 років, проживаю в селищі Білине. Я, як і більшість таких людей, живемо отримуючи мізерні пенсії по інвалідності, але я ще отримую соціальні виплати на меншу доньку, субсидію, тому мені хоч трохи, але підтримка держави допомагає виживати з дітьми. Все одно з цих грошей я не можу відкласти на ремонт санвузлової кімнати, тому що вистачає лише на комунальні послуги і саме необхідне для існування. Тому я вимушена була звернутись з проханням про допомогу з приводу вирішення цього питання до мера Балти та Балтського району Мазура С.С.. Чи маємо ми, люди з інвалідністю право звертатись до наших мерів з проханням щодо покращення житлово-побутових умов? Чи взагалі куди можна звертатись з таких питань і до кого? Чи може ваше міністерство якось захищати наші права?
21. Відповідь
Відповідно до статей 316, 319 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав. 
Статтею 322 вказаного Кодексу встановлено “тягар утримання майна” – власник зобов’язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно із статтею 151 Житлового кодексу УРСР громадяни, які мають у приватній власності жилий будинок (квартиру), зобов'язані забезпечувати його схоронність, провадити за свій рахунок поточний і капітальний ремонт, утримувати в порядку придомову територію.
Тому проведення як поточного так і капітального ремонтів будинку, квартири та їх фінансування, у першу чергу, є обов’язком власників квартир та нежитлових приміщень у цьому будинку, а також власників індивідуальних житлових будинків.
Зазначаємо, що згідно із положеннями Основного закону України виключно законами України визначаються основи соціального захисту.
Право безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир мають особи, визначені Законами України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні” та “Про жертви нацистських переслідувань”.
Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” (далі – Закон) органам місцевого самоврядування встановлені повноваження (статті 30, 31, 34): 
-подання допомоги власникам квартир (будинків) в їх обслуговуванні та ремонті;
-організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту, зокрема, жилих будинків;
-вирішення відповідно до законодавства питань про подання допомоги особам з інвалідністю, особам з інвалідністю з дитинства у будівництві індивідуальних жилих будинків, проведенні капітального ремонту житла, у придбанні будівельних матеріалів; відведення зазначеним особам у першочерговому порядку земельних ділянок для індивідуального будівництва, садівництва та городництва.
При цьому, статтею 91 Бюджетного кодексу України установлено, що до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на програми підтримки будівництва (реконструкції) житла для окремих категорій громадян. 
Враховуючи вищевикладене зазначимо, що надання допомоги особам з інвалідністю або сім’ям, у складі яких є такі особи, для проведення ремонтів займаного ними житла, вирішується органами місцевого самоврядування, зокрема шляхом прийняття відповідної місцевої програми та передбачення видатків з місцевого бюджету на її реалізацію.
Звертаємо увагу, що рішення про затвердження міської цільової програми, яка передбачає заходи із надання окремим категоріям громадян допомоги,  приймається міською радою на пленарному засіданні, зокрема за пропозицією місцевих депутатів, які мають діяти в інтересах своїх виборців та членів територіальних громад.
Відповідно до статті 12 Закону виконавчий комітет відповідної сільської, селищної,  міської ради очолює сільський, селищний, міський голова та головує на її засіданнях. Міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Разом з тим, частинами 5 та 6 статті 42 Закону установлено, що сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень. При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
Враховуючи вищевикладене, для отримання допомоги, насамперед необхідно звернутися до виконавчого органу місцевої ради та/або голови виконавчого комітету відповідної ради, яким є в т.ч. міський голова (мер міста).

22. Питання (Ковальова О., Вінницька обл.)
Коли буде замінено підйомник у муніципальному будинку в м.Вінниця, вул.Маяковського, 138-В, який будувався під керівництвом міського голови Моргунова С.А., так як даний підйомник не відповідає ДБН? Будинок було введено в експлуатацію в січні 2021 року, а нові ДБН щодо інклюзивності будівель вступили в дію 1 квітня 2019 року і є обовязковими до виконання архітекторами, проектувальниками та будівельниками. В своїй квартирі я не можу проживати, так як самостійно виїхати на підйомник я не можу, електроколяску даний підйомник не витримує і його одразу перекошує, так як в ньому немає грузопідйомності навіть 90 кг. Також, плитка під підйомником лежить криво. Неодноразово я писала звернення до Моргунова С.А., на які отримувала відповіді, що підйомник відповідає ДБН, але неозброєним оком видно, що ДБН він не відповідає і самостійно користуватися я ним не можу. Також було звернення на ім’я міського голови Вінниці від Урядової уповноваженої з прав осіб з інвалідністю і звернення її представника по Вінницькій області, яким проведений аудит даного підйомника і підтверджено, що підйомник не відповідає ДБН, але все одно позитивного результату на ці звернення немає і підйомник до сьогоднішнього дня не замінено.
22. Відповідь
Відповідно до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197 (зі змінами), Міністерство розвитку громад та територій України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сферах благоустрою населених пунктів, житлово-комунального господарства, будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, державну політику у сфері технічного регулювання у будівництві, а також забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у сфері контролю житлово-комунального господарства та у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель.
Реалізація завдань, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, забезпечується Мінрегіоном у межах своєї компетенції шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів з питань будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, а також затвердження державних будівельних норм.
01.04.2019 набрав чинності затверджений Мінрегіоном ДБН В.2.2 40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”, який сьогодні є основним нормативом з питань створення безбар’єрного простору та містить комплекс відповідних архітектурно-планувальних, інженерно-технічних та конструкційних вимог щодо забезпечення доступності будівель і споруд для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Так, пунктом 6.3.3.1 ДБН В.2.2 40:2018  встановлено, що житлові будинки і громадські будівлі та споруди слід обладнувати пасажирськими ліфтами та підйомниками (нахиленими або вертикальними піднімальними платформами) у випадку розміщення приміщень на поверхах вище або нижче поверху основного входу до будівлі (першого поверху) згідно з вимогами ДСТУ ISO 4190-6, ДСТУ ISO 9386-1, ДСТУ ISO 9386-2, ДСТУ EN 81-70, ДСТУ EN 81-71, НПАОП 0.00-1.02. Вибір способу підйому осіб з інвалідністю і можливість дублювання цих способів підйому встановлюються завданням на проектування.
Крім того зазначаємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2021 № 668 затверджено розроблений Мінрегіоном Порядок влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури або їх розумного пристосування (далі – Порядок).
Так, згідно з Порядком параметри засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів або їх розумного пристосування визначаються відповідно до вимог будівельних норм, стандартів і правил. 
Разом з тим Порядком передбачено низку обов’язкових процедур, які серед іншого включають перевірку уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури відповідності намірів замовника, відображених у відповідній проектній документації, вимогам діючих нормативів до засобів безперешкодного доступу. Після погодження таких намірів з уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури замовник має право розпочати роботи із влаштування засобів безперешкодного доступу.
Водночас звертаємо увагу, що відповідно до статей 30 та 31 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” управління об’єктами житлово-комунального господарства, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню, а також організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства, жилих будинків відноситься до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Враховуючи викладене, з питань, пов’язаних із влаштуванням або заміною засобів безперешкодного доступу, доцільно звертатись до відповідного уповноваженого органу з питань містобудування та архітектури.

Категорія: Консультація | Переглядів: 376 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Лютий 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**