Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
П`ятниця, 26.04.2024, 18:08
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2022 » Лютий » 18 » Міністерство інфраструктури України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства
16:45
Міністерство інфраструктури України дає роз'яснення з питань застосування окремих положень законодавства

Роз’яснення з питань, що надійшли до Секретаріату Кабінету Міністрів України за результатами проведення 3 грудня 2021 року Всеукраїнського онлайн-марафону “Комунікація-партнерство-відкритість” (9 частина)

Міністерство інфраструктури України дає роз’яснення. 

Питання.
За результатами аудитів доступності проводилися роботи по покращенню ситуації з доступності залізничного вокзалу станції Бердичів.
Чи планує АТ “Укрзалізниця” в бюджеті 20222 року кошти для створення санітарно туалетної кімнати для маломобільних груп населення; заміну двох переходів на платформу прибуття поїздів в напрямку Шепетівка та облаштування підйомником і забезпечення доступності кімнати відпочинку на станції Бердичів?
Чи планує АТ “Укрзалізниця” у 2022 році оновлення рухомого складу інклюзивними пасажирськими вагонами?
 Чому при будівництві спецвагонів є лише одне спецкупе? Якщо в вагоні їде декілька людей з інвалідністю на візках, як користуватись туалетом і вільно пересуватись вагоном? (Юрій, ГОІ “Стимул”, м.Бердичів)

Відповідь.
1.1. За інформацією, наданою АТ “Укрзалізниця”, для створення належних умов перебування осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, на вокзалі станції Бердичів у 2022 році планується облаштування туалетної кімнати для осіб з інвалідністю на суму 500 тис. грн. Щодо забезпечення доступності до кімнат тривалого відпочинку Товариством зазначено, що вказані кімнати не експлуатуються з 22.12.2008, тому облаштування підйомника (ліфту) на 2-й поверх вокзалу є недоцільним, оскільки реалізація вказаного заходу потребує значних капітальних вкладень на розробку проєктно-кошторисної документації та робіт із встановлення ліфту. 
АТ «Укрзалізниця» поінформувало, що 30.08.2021 керівництвом вокзалу Бердичів за участю голови Бердичівської міської громадської організації інвалідів-візочників “Стимул” Яремчука Ю.В. проведено обстеження вокзалу на предмет моніторингу та оцінки ступеню безбарʼєрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з інвалідністю. 
За результатами оцінки, вокзал станції Бердичів є безбар’єрним, відповідає всім вимогам, зазначеним в анкеті, на підставі чого складено документ, що був двосторонньо підписаний та завірений печаткою ГОІ “Стимул”.
Стосовно оновлення залізничного рухомого складу інклюзивними пасажирськими вагонами у 2022 році АТ “Укрзалізниця” повідомило, що в рамках договору між АТ “Укрзалізниця” та ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”, має бути побудовано та передано до АТ “Укрзалізниця” 51 купейний вагон, 12 вагонів СВ, 20 купейних вагонів, обладнаних для перевезення пасажирів з інвалідністю у візках, а також 17 купейних вагонів для перевезення пасажирів з інвалідністю у візках та купе начальника поїзда. Це сучасні вагони, побудовані з врахуванням побажань пасажирів, які, зокрема, обладнані кондиціонерами, вакуумними туалетами, у кожному купе передбачені розетки, енергозберігаюче освітлення тощо.
Щодо облаштування спецвагонів, що конструюються лише з одним спеціальним купе АТ “Укрзалізниця” відмітило, що у разі пересування у ньому декількох людей, які пересуваються на візках, для них передбачений підіймальний пристрій, а також поїзна бригада може запропонувати спеціальне крісло колісне, яке вужче за стандартне, тому може використовуватись у вагоні.

Питання.
1. Спецвагонів для осіб з інвалідністю складно замовити. Таких вагонів дуже мало, їх не вистачає. Бували випадки, коли люди зверталися за два місяці до поїздів і отримували відмову. Чи планується збільшення виділення спецвагонів у напрямку Чернівців? Чи планується відновлення роботи поїздів Чернівці-Чернігів-Київ? 117?
2. Чому вартість квитка для пасажирів із інвалідністю в звичайному купе спецвагоні дорожче, ніж в звичайному вагоні?
3. Наразі вбиральні на залізничних вокзалах не відповідають вимогам Державно-будівельних норм. Чи планується забезпечення доступності для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення до вбиральнь (відповідно до ДБН) залізничних станцій та підняття платформ до необхідного рівня?
4. Чи планує Укрзалізниця у 2022 році збільшувати кількість інклюзивних вагонів?
5. Чому пільговий проїзд для осіб з інвалідністю скасовується з 1 травня до 15 жовтня? (Чернівецька, Полтавська область)

Відповідь.
Щодо відновлення курсування пасажирського поїзда № 117/118 Чернівці – Чернігів.
За інформацією АТ “Укрзалізниця”, при розробці графіка руху пасажирських поїздів філія “Пасажирська компанія” в першу чергу виходить з інтересів пасажирів, якості їх обслуговування, враховуючи при цьому аналіз існуючого пасажиропотоку, технічної можливості та економічної доцільності курсування поїздів. При цьому, пасажирські поїзди призначаються з огляду на прямий пасажиропотік між початковою та кінцевою станціями, наявність рухомого складу, фінансовий результат по поїзду тощо. На даний час впроваджено автоматизовану систему аналізу пасажиропотоку по кожному поїзду, що обумовлює прийняття рішень щодо коригування графіка руху пасажирських поїздів. Товариством повідомлено, що в графіку руху пасажирських поїздів на 2021-2022 роки в сполученні Київ – Чернівці передбачено курсування поїздів № 7/8 Київ – Чернівці, № 149/150 Полтава – Чернівці та додаткових поїздів № 249/250 Київ – Чернівці, № 209/210 Харків – Чернівці, що цілком задовольняє наявний пасажиропотік. АТ “Укрзалізниця” зазначило, що з ряду технічних причин, курсування пасажирського поїзда № 118/117 Чернівці – Чернігів, відправленням із Чернівців з 27.09.2021, із Чернігова з 28.09.2021, було оптимізовано. Водночас, Товариство повідомило, що питання призначення нових поїздів, зміни періодичності курсування, подовження маршруту слідування графікових поїздів, призначення зупинок буде опрацьовуватись з урахуванням наявних технічних ресурсів, аналізу кореспонденції пасажиропотоків, економічної доцільності курсування поїздів тощо.
Щодо вартості квитка для пасажирів із інвалідністю. Згідно “Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України”, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 27.12.2006 №1196 (зі змінами) розділу 10 “Пасажирські тарифи”, у спеціально обладнаних вагонах для осіб з інвалідністю, які використовують для пересування крісло колісне, вартість проїзду для таких осіб сплачується за тарифом купейного нефірмового вагона з 4-місними купе незалежно від того, в якому купе вони їдуть. Перевезення засобів для пересування в цьому вагоні здійснюється безоплатно.
Щодо відповідності вбиралень на вокзалах Державно-будівельним нормам (далі – ДБН) АТ “Укрзалізниця” зазначило, що планом-графіком щодо поетапного оснащення вокзалів філії “Вокзальна компанія” АТ “Укрзалізниця” підіймальними платформами для посадки/висадки у/з вагона осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, тактильними, візуальними та іншими елементами доступності, у тому числі аудіопокажчиками на 2020-2023 роки передбачено приведення до вимог ДБН та облаштування (дооблаштування) санітарних туалетних кімнат (туалетних кабінок):
У 2020 році облаштовано туалетні кабінки на вокзалах: Кам’янець-Подільський, Ворожба, Лубни, Миргород, Мукачеве, Попасна; на вокзалах Чоп та Чернівці проведено дооблаштування поручнів у туалетних кімнатах.
На період 2022-2023 років заплановано облаштування туалетних кімнат на вокзалах: Київ-Пасажирський, Харків-Пасажирський, Хутір-Михайлівський, Ромадан, Гребінка, Шостка, Бердичів, Слов’янськ, Бахмач, Херсон, Коломия, Знам’янка, Покровськ, Шепетівка. Всього на вокзалах філії «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця» для осіб з інвалідністю облаштовано 119 туалетних кімнат (кабінок) та 31 кімнату гігієни.
Щодо надання інформації про збільшення кількості інклюзивних вагонів у 2022 році зазначаємо, що вказана інформація наведена вище.
Щодо періоду пільгового проїзду для людей з інвалідністю АТ “Укрзалізниця” відмітило, що надання права на пільговий проїзд залізничним транспортом здійснюється відповідно до норм чинного законодавства України та надається на підставі діючих нормативно-правових актів. Згідно Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», люди з інвалідністю та особи, які їх супроводжують, мають право на 50-відсоткову знижку від вартості проїзду залізничним транспортом в період з 1 жовтня по 15 травня. Знижка у 50 відсотків вартості проїзду надається у всіх типах вагонів. 
Зазначеним Законом не передбачено надання пільгового проїзду в період із 16 травня по 31 вересня.

Питання.
Пасажири з інвалідністю зіштовхуються з труднощами при замовлені квитків на спецвагон онлайн. Потрібно довго чекати відповіді (10 днів і більше). Постійне пред’явлення довідок про те, що людина пересувається кріслом колісним, не доступний ресурс для людей з порушенням зору. Чи планується спрощення процедури для замовлення квитків на спецвагон? (О.Бабешко, Чернівецька обл.)
Відповідь.
Щодо труднощів під час замовлення квитків на спецвагон АТ “Укрзалізниця” повідомлено, що у відповідності до діючої технології, опрацювання замовлення щодо включення спецвагону проводиться у максимально стислі терміни. Надання довідки необхідно для забезпечення пріоритетності при виділенні спецвагону для даної категорії пасажирів (у посвідченні визначається тільки група інвалідності без зазначення потреб при проїзді залізничним транспортом). Протягом 2021 року виділено 3406 місць, звернень щодо подачі заяв на включення спецвагону через мережу Інтернет не надходило. Процедура є прозорою та спрощеною. АТ “Укрзалізниця” поінформувало, що нещодавно Товариство запустило портал замовлення сервісних послуг, серед яких планується запуск замовлення вокзального помічника для маломобільних пасажирів та замовлення спеціального вагона для перевезення людей з інвалідністю. Цей портал полегшує досвід користування послугами АТ «Укрзалізниця» та буде інтуїтивно зрозумілий для користувача. Завершити роботу над запуском усіх типів онлайн-замовлень планується до кінця січня.

Питання.
У мене питання до громадського транспорту в місті Конотоп – немає жодного громадського транспорту для людей з обмеженими можливостями, просто не існує! Як інваліду кудись доїхати? Це так скрізь, чи тільки у нас? (Сумська обл.)
Відповідь.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Водночас інформуємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 р. № 180 змінено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 р. № 1081, введено додаткові вимоги до перевізників-претендентів на міські та приміські внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування є пристосування автобусів для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Так, кількість пристосованих автобусів до 31.12.2019 має становити до 35% загальної кількості, з 01.01.2020 — до 50% загальної кількості. 

Питання.
Я не знаю, можливо це не компетенція Міністерства інтеграції, але дуже б хотілось знати, чи є якісь нормативи для готелів України в плані їх доступності для людей, які пересуваються за допомогою крісел колісних? Який відсоток номерів у готелі має відповідати критеріям доступності? Чому, якщо знайдеш нарешті такий – доступний номер в готелі, то він обов’язково коштує на 20-30 % дорожче за звичайний? Заздалегідь дякую за Вашу відповідь. (Годованець Н., Івано-Франківська обл.)
Відповідь.
За інформацією, наданою Державним агентством розвитку туризму України, поінформовано, що частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 7 пункту 4 Положення про Державне агентство розвитку туризму України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1162 (далі – Положення), ДАРТ здійснює відповідно до законодавства встановлення відповідних категорій об’єктам туристичної інфраструктури (готелям, іншим об’єктам, призначеним для надання послуг з розміщення, закладам харчування, курортним закладам тощо), видає свідоцтва про встановлення об’єктам туристичної інфраструктури відповідної категорії та веде реєстр свідоцтв про встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури.
Відповідно до пункту 9 Порядку встановлення категорій готелям та іншим об'єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2009 р. № 803, роботи з оцінювання готелів виконуються відповідно до вимог ДСТУ 4269 “Послуги туристичні. Класифікація готелів”. Загальними вимогами щодо урахування потреб осіб з інвалідністю визначено, що готелі усіх категорій повинні мати щонайменше один номер, пристосований для потреб осіб з інвалідністю, у громадських приміщеннях (вестибюль, холи, приміщення для харчування, тощо) мають бути визначені місця для особи, що рухаються на візку. Крім того, вхід до готелю повинен бути пристосований до потреб осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення, а служба приймання повинна мати спеціальне місце для обслуговування особи, що рухається на візку.
Комісія із встановлення категорій готелям, утворена при ДАРТ, під час прийняття рішення про присвоєння категорії готелю слідкує за дотриманням закладами розміщення вимог розділу ДСТУ щодо урахувань осіб з інвалідністю і, в разі, невідповідності вимогам, відмовляє у встановленні категорії, за виключенням, якщо готель відноситься до пам’яток історії чи архітектури з наданим документальним підтвердженням.
Щодо цінової політики, то ДАРТ не може контролювати її формування, оскільки це питання не відноситься до компетенції ДАРТ.

Питання.
Які заходи у сфері туризму вже реалізовані і які плануються в рамках роботи у напряму доступності (крім забезпечення транспортної та архітектурної доступності), наприклад, для людей з ментальною інвалідністю та іншими нозологіями, які не пов’язані з переміщенням на візку (спеціалізоване харчування, навчений персонал, відповідна інформаційна доступність тощо)? (Київська обл.)
Відповідь.
На сьогодні у галузі транспорту розроблена та схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 р. № 430-р “Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року” (далі – Національна транспортна стратегія) та розпорядженням від 7 квітня 2021 р. № 321-р “Про затвердження план заходів з реалізації Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року” (далі – План заходів).
Планом заходів передбачено детальні кроки з реалізації ряду завдань щодо забезпечення доступності транспорту та транспортної інфраструктури для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення:
-забезпечення розвитку сервісів доступу до публічної інформації, зокрема підготовка пропозицій щодо технічного вирішення питання забезпечення доступності реєстру для осіб з інвалідністю, насамперед з порушенням зору та слуху; розбудова термінальних пасажирських та вантажних комплексів з мультимодальними технологіями за рахунок їх власників та державно-приватного партнерства із забезпеченням міжнародних стандартів якості обслуговування пасажирів, у тому числі осіб з обмеженою рухливістю та осіб з інвалідністю, а також вантажів та пошти; забезпечення розвитку залізничного транспорту, зокрема стимулювання оновлення тягового та іншого рухомого складу (з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення); покращення пішохідної інфраструктури, паркувальних зон, обмеження швидкокості руху транспортних засобів та розвиток інфраструктури для руху велосипедів (зокрема, установка світлофорів, в тому числі озвучених для потреб незрячих та оснащених для потреб осіб з вадами зору); забезпечення ефективного державного нагляду (контролю) за якістю надання транспортних послуг з перевезення пасажирів, зокрема розроблення методики оцінки надання якості транспортних послуг як на національному та і на регіональному рівнях, що передбачатиме обов’язковість розроблення системи якості послуг пасажирських перевезень (з виокремленням показників, що дозволятимуть оцінити доступність послуг для осіб з інвалідністю, насамперед для пасажирів, які користуються кріслами колісними, мають порушення зору та слуху) її оприлюднення, моніторинг та результатами усунення недоліків; забезпечення доступності транспортних послуг для всіх громадян, у тому числі для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, шляхом створення для них доступного середовища для вільного пересування; поступове оновлення рухомого складу для пасажирських перевезень, заміна видів транспорту з вуглецевими викидами, просування “зелених” видів транспорту, забезпечення розвитку велосипедного руху в містах, заміна концепції використання міні-автобусів на більш гнучкі та екологічно чисті системи, обладнані для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
З метою реалізації цілей, визначених Стратегією підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2024 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2020 р. № 1360-р, Мінінфраструктури здійснюється реалізація ряду заходів, спрямованих на забезпечення потреб осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення, в рамках Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2023 року, затвердженою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2020 р. № 1287, зокрема:
-встановлення єдиних технічних вимог і правил застосування на транспорті загального користування пристроїв для зовнішньозвукового інформування пасажирів із порушенням зору про номер і кінцеву зупинку маршруту, а також звукових і візуальних (текстових) систем у салоні транспортних засобів для інформування пасажирів із порушенням зору та слуху про зупинки; встановлення єдиних технічних вимог і правил застосування пристроїв для звукового і тактильного дублювання сигналів світлофорів; розроблення методичних рекомендацій і відеоматеріалів для працівників  транспортно-дорожньої інфраструктури щодо супроводження осіб з інвалідністю; проектування елементів автомобільних доріг загального користування державного значення в межах населених пунктів із забезпеченням доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (пологі заїзди/з’їзди шляхом пониження бортового каменю тощо) та інше.
У рамках виконання Національного плану дій з реалізації Конвенції про права осіб з інвалідністю, затвердженого розпорядженням кабінету Міністрів України від 07 квітня 2021 р. № 285-р, Мінінфраструктури визначено головним виконавцем наступних завдань і заходів: удосконалення законодавства шляхом розроблення законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо створення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до транспорту, об’єктів транспортно-дорожньої інфраструктури; запровадження поетапного збільшення на маршрутах загального користування кількості транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення; забезпечення належного збору деталізованих статистичних даних про осіб з інвалідністю в усіх сферах життя із зазначенням віку, статі, класифікації захворювань, місця проживання (міська, сільська місцевість) в частині створення умов доступності транспорту та об’єктів транспортної інфраструктури для осіб з інвалідністю.
Створення доступності транспорту, транспортно-дорожньої інфраструктури та об’єктів поштового зв’язку для осіб з інвалідністю є одним із важливих напрямів роботи Мінінфраструктури.
Під час розробки нормативно-правових актів, державних будівельних норм (далі ДБН) і стандартів Мінінфраструктури обов’язково враховуються інтереси осіб з інвалідністю, з метою забезпечення їм повноцінних умов пересування.

Питання.
Чи планується розробка програм для інклюзивного відпочинку у рекреаційних зонах Приазовського регіону у занедбаних дитячих оздоровчих таборах у 2022 році? (Запорізька обл.)
Відповідь.
За інформацією, наданою Державним агентством розвитку туризму України, поінформовано, що частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Плану заходів ДАРТ за бюджетним періодом на 2021 рік не було передбачено видатків на реалізацію проєктів з забезпечення транспортної та архітектурної доступності, в тому числі проєктів доступності загалом.
Державне агентство розвитку туризму України готове брати участь у всіх проектах щодо відновлення та створення нової, сучасної, якісної та, передовсім, інклюзивної інфраструктури в рекреаційних зонах.
Однак ЦОВВ який реалізує державну політику у сфері оздоровлення та відпочинку дітей є Міністерство соціальної політики України. 
У випадку ініціативи зі сторони Міністерства соціальної політики Державне агентство розвитку туризму України готове підключатись та працювати спільно з колегами.

Питання.
Чи розглядається питання про зобов’язання придбання за державні чи бюджетні кошти низькопідлоговий громадського транспорту? (Вінницький облцентр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями “Обрій” та ГО Асоціація “Відкриті серця”)
Відповідь.
Постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 р. № 180 змінено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 р. № 1081, введено додаткові вимоги до перевізників-претендентів на міські та приміські внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування є пристосування автобусів для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Так, кількість пристосованих автобусів до 31.12.2019 має становити до 35% загальної кількості, з 01.01.2020 — до 50% загальної кількості. 
З метою оновлення парку рухомого складу трамваїв, тролейбусів, автобусів, вагонів метрополітену комунальних підприємств залучено кредитні кошти Європейського інвестиційного банку за проєктом «Міський громадський транспорт України» в обсязі 200 млн євро. Реалізація проєкту дасть змогу збільшити кількість рухомого складу,  пристосованого для осіб з інвалідністю, орієнтовно на 10 %.
Крім того, за рахунок коштів, передбачених у Законі України “Про Державний бюджет на 2021 рік” АТ “Укрзалізниця” укладено договір поставки 100 пасажирських вагонів, у тому числі 37 вагонів для перевезення пасажирів з інвалідністю, поставка яких буде здійснена у 2022 році згідно з умовами укладеного договору.
Стосовно оновлення залізничного рухомого складу інклюзивними пасажирськими вагонами у 2022 році АТ “Укрзалізниця” повідомило, що в рамках договору між АТ «Укрзалізниця» та ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”, має бути побудовано та передано до АТ “Укрзалізниця” 51 купейний вагон, 12 вагонів СВ, 20 купейних вагонів, обладнаних для перевезення пасажирів з інвалідністю у візках, а також 17 купейних вагонів для перевезення пасажирів з інвалідністю у візках та купе начальника поїзда. Це сучасні вагони, побудовані з врахуванням побажань пасажирів, які, зокрема, обладнані кондиціонерами, вакуумними туалетами, у кожному купе передбачені розетки, енергозберігаюче освітлення тощо.

Питання.
1. З метою створення доступності туризму для осіб з порушенням слуху ГО “Українське товариство глухих” пропонує:
1) оснастити вокзали та аеропорти пристроями візуального дублювання необхідної для пасажирів звукової інформації;
2) впровадження відеогіди українською жестовою мовою та з субтитрами в музеях та на туристичних маршрутах через QR-коди або на спеціальних сайтах;
3) розмістити інформаційні та адресні покажчики, особливо на перехрестях;
4) розмістити інформаційні табло не лише на великих, а й невеличких залізничних вокзалах з метою інформування, на який перон прибуває потяг.
2. Необхідно передбачити на об’єктах транспортно-дорожньої інфраструктури засоби інформування та сигналізування про небезпеку та екстрене оповіщення у випадку надзвичайної ситуації, особливо в закритих приміщеннях, таких як метрополітен, де у випадку незрозумілої ситуації легко піддатися паніці, що в даному випадку є недопустимим. У Києві до березня 2020 року існував телеграм-бот, який текстом повідомляв про зміни руху у метрополітені у випадку мінування чи чогось іншого. (Каменська Наталія, м.Київ)

Відповідь.
Щодо інформаційних табло на вокзалах для людей з порушенням слуху АТ “Укрзалізниця” зазначило, що концепція керівництва залізничного транспорту направлена на безбар’єрність всіх категорій пасажирів при перебуванні на вокзалах. Тому нещодавно була проведена спільна нарада із представниками технічно-інформаційних служб для проектування, а в подальшому облаштування нового формату інформаційних табло на вокзалах філії “Вокзальна компанія” АТ “Укрзалізниця”. Наразі ведеться відповідна робота у даному напрямку, як пілотний проект і у 2022 році на вокзалі станції Харків-Пасажирський планується впровадити онлайн-переклад української жестової мови і словесної мови та аудіотекстового спілкування. На вокзалі станції Київ-Пасажирський у приміщенні чергового по вокзалу (Центральний вокзал) з 26.05.2021 до 31.08.2021 було встановлено у тестовому режимі обладнання комунікаційних систем для осіб з вадами слуху, які носять слуховий апарат із функцією “Т” в шумних приміщеннях з антеною, вбудованою у вивіску. Але, за вказаний період часу пасажири з вадами слуху не користувалися даним обладнанням. Тому було прийнято рішення про його демонтаж.

Питання.
Порушуються правила безпеки осіб з інвалідністю зі слуху на зупинках, а також біля проїжджих частин – малі архітектурні форми наставлені так, що закривають огляд на дорогу та трамвайні колії, попри те, що за нормами МАФи мають бути поставлені на 5 м від проїзної частини. (Ревенко Ю., Миколаївська обл.)
Відповідь.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 64 пункту 3 Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 р. № 460, Мінінфраструктури відповідно до покладених на нього завдань здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Міністерства, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, а також стосовно актів, які ним видаються.
Підпунктом 2 статтею 12 розділу ІІ Закону України “Про автомобільні дороги” визначено, що до повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних та Севастопольської міської державних адміністрацій щодо управління автомобільними дорогами загального користування місцевого значення належить організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення відповідно до державних будівельних норм і стандартів та переліків об’єктів та обсягів бюджетних коштів, передбачених місцевими бюджетами.

Питання.
Необхідно запровадити доступні для глухих засобі і механізми комунікації. Наприклад, не завжди електронна пошта є доступним засобом, бо не всі глухі достатньо грамотна можуть вкладати суть питання, а зазвичай передбачено лише телефонний зв’язок, який недоступний для глухих. (м.Київ)
Відповідь.
На сьогодні офіційний вебсайт Мінінфраструктури відповідає технічним вимогам Порядку оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 січня 2002 р. № 3. Разом з цим, з метою реалізації доступу до інформаційних ресурсів користувачів із різними видами нозологій триває реалізація заходів щодо його оновлення.
Разом з тим, інформуємо, що в рамках реалізації Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2023 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2020 № 1287, крім іншого, передбачено протягом 2021 - 2023 років впровадження в дію загальнодержавної системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 з урахуванням потреб осіб з інвалідністю з порушенням слуху, мовлення, зору та множинними порушеннями.

Питання.
Позиція до здійснення діяльності чергових по вокзалу, до яких звертаються люди з інвалідністю, запитували: “Скажіть, будь ласка, який саме квиток Вам потрібен – плацкартний, або в купе для осіб з інвалідністю”. Були випадки, що люди просто не знали про можливість їхати в спец.купе для людей з інвалідністю і вимушені були подорожувати у вагоні без допоміжних можливостей, як є у спеціальному вагоні. Дякую. (А.Лісовенко)
Відповідь.
Щодо діяльності чергових по вокзалу АТ “Укрзалізниця” поінформувало, що у разі звернення особи з інвалідністю чи його представника щодо оформлення проїзду за бажаним маршрутом, інформацією про схему поїзду (в тому числі про спеціальний вагон у складі поїзда та його включення у разі відсутності) володіє квитковий касир філії “Пасажирська компанія” АТ “Укрзалізниця”. Додатково Товариство поінформувало, що також заявку можна направити в електронному вигляді (на Офіційному сайті АТ “Укрзалізниця” www.uz.gov.ua у розділі Пасажирам → Особам з інвалідністю). 
Інформація заявнику про стан виконання заявки на включення спеціального вагона до складу поїзда надається не пізніше ніж за дві доби до відправлення поїзда можливими засобами зв'язку (телефоном або на електронну адресу). За відсутності у перевізника технічної можливості виконати заявку на включення спеціального вагона, заявнику пропонуються інші можливі варіанти проїзду.

Питання.
Чи є в планах міністерства організація випуску на ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” інклюзивних купейних вагонів та електропотягів і заміна існуючого рухомого складу АТ “Укрзалізниця”? (Баришев Ю., Житомирська обл.)
Відповідь.
Стосовно оновлення залізничного рухомого складу інклюзивними пасажирськими вагонами у 2022 році АТ “Укрзалізниця” повідомило, що в рамках договору між АТ “Укрзалізниця” та ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”, має бути побудовано та передано до АТ “Укрзалізниця” 51 купейний вагон, 12 вагонів СВ, 20 купейних вагонів, обладнаних для перевезення пасажирів з інвалідністю у візках, а також 17 купейних вагонів для перевезення пасажирів з інвалідністю у візках та купе начальника поїзда. Це сучасні вагони, побудовані з врахуванням побажань пасажирів, які, зокрема, обладнані кондиціонерами, вакуумними туалетами, у кожному купе передбачені розетки, енергозберігаюче освітлення тощо.

Питання.
Потребує відновлення робота Робочої групи з питань доступності для осіб з інвалідністю транспорту, об’єктів транспортно-дорожньої інфраструктури та потового зв’язку Міністерства інфраструктури України. (НАІУ, м.Київ)
Відповідь.
На сьогодні Мінінфраструктури на виконання пункту 2 Плану заходів на 2021 і 2022 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року (далі – План заходів), затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04 серпня 2021 р. № 883-р, наказом Мінінфраструктури від 27.09.2021 № 516 утворено Робочу групу з питань створення безбар’єрного простору у сфері транспорту з представників центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінінфраструктури, під головуванням першого заступника Міністра інфраструктури України В. Шкуракова.
Засідання цієї Робочої групи проводиться у разі виникнення нагальних питань у сфері транспорту в межах компетенції Мінінфраструктури та з метою забезпечення виконання Плану заходів.

Питання.
Чи Міністерство планує забезпечити пільговий проїзд на внутрішні авіа рейси? Ну хіба це не логічно, якщо Укрзалізниця є недоступною, спецвагон фактично неможливо замовити, мені було б швидше і зручніше скористатись літаком, але це дорого. (м.Харків)
Відповідь.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 10 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” передбачено, що державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування та зв’язку включають норми забезпечення транспортом загального користування.
Відповідно до статті 16 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гаранті”» держава гарантує забезпечення основних потреб громадян на рівні встановлених законом державних соціальних стандартів і нормативів.
Відповідно до Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 423, основним завданням Мінсоцполітики є забезпечення формування та реалізації державної політики, окрім іншого, щодо забезпечення державних соціальних стандартів та державних соціальних гарантій для населення.
Статтею 12 Закону України “Про транспорт” визначено, що підприємства транспорту зобов’язані забезпечувати, крім іншого, права на пільги громадян щодо користування транспортом.

Питання.
У великих містах для місцевих жителів - для осіб з інвалідністю вводяться соціальні картки проїзду, такі як “Карта киянина” (м.Київ), “Файна картка” (м.Тернопіль), “E-tiket” (м.Харків) та інші. Але цим порушуються права осіб з інвалідністю, які працюють у цьому місті, а проживають у приміській зоні. Зокрема, це порушення статті 38.1 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю України”, де чітко вказано, що звуження змісту та обсягу права осіб з інвалідністю на пільгових проїзд транспортом не допускається. Внаслідок соціальних карток проїзду виникає соціальна несправедливість між особами з інвалідністю і це гостро відчувається між тими, хто проживає в містах та області. (Київська обл.)
Відповідь.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 8 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” визначено, що державне управління з питань забезпечення прав осіб з інвалідністю та їх соціальної захищеності здійснюється в межах повноважень  центральними  та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” повноваження у сфері соціального захисту населення, зокрема встановлення за рахунок власних коштів і благодійних надходжень додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту населення, належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Також статтею 37 Закону України “Про автомобільний транспорт” (далі − Закон) Пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.
Автомобільному перевізнику, який здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, забороняється відмовлятися від пільгового перевезення, крім випадків, передбачених законом.
Безпідставна відмова від пільгового перевезення тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.
При цьому статтею 6 Закону повноваження щодо здійснення державного нагляду і контролю за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт, а також контролю за дотриманням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, покладено на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, − Державну службу України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека).

Питання.
Найближча залізнична станція до селища Романів – Разіне. На сьогоднішній день ця станція недоступна і повністю паралізована. Не працює ні білетна каса, ні зал очікування. Щоб сісти у потяг необхідно їхати до м.Чуднів або в сусідню Хмельницьку область до м.Полонне. Мова йде про те, як людині з інвалідністю скористатись залізничним транспортом? (Олександр, ГОІ “Глорія”, ТГ Романів)
Відповідь.
Щодо функціонування станції Разіне АТ “Укрзалізниця” відмічено, що курсування поїздів далекого сполучення із зупинкою на станції Разіне, враховуючи низький пасажиропотік, на сьогодні є економічно недоцільним. Наразі в АТ “Укрзалізниця” впроваджено автоматизовану систему аналізу пасажиропотоку по кожному поїзду, що обумовлює прийняття рішень щодо коригування графіка руху пасажирських поїздів. В графіку руху приміських поїздів на 2021/2022 роки в сполученні на станції Разіне передбачено курсування приміських поїздів №6249 Козятин–Шепетівка, №6252 Шепетівка–Козятин, №6254 Шепетівка–Козятин, №885 Київ–Рівне, №6259/6260 Козятин–Шепетівка, якими є можливість дістатися до станцій, з яких відправляються поїзди далекого сполучення.

Питання, які потребують безпосередніх відповідей/роз’яснень фахівців Міністерства авторам звернень
Питання.
Мій чоловік інвалід першої групи 5 листопада 2021 року помер у лікарні, на його лікування я витратила десятки тисяч гривень, залізла в борги, на сьогодні немає хліба за що купити. Звернулася до соціальної служби, щоб хоч якось повернути кошти витрачені на лікування та похорони чоловіка – відмовили. Чи може мені Укрзалізниця надати матеріальну допомогу, так як я все життя віддала на роботу в Укрзалізниці? Прошу дати відповідь на електронну адресу. (Кравченко Г., Дніпропетровська обл.)
Відповідь.
Стосовно надання матеріальної допомоги Кравченко Галині АТ “Укрзалізниця” поінформувало, що Товариством наразі вживаються заходи щодо ідентифікації її особи для визначення підстав виплати матеріальної допомоги. 

Питання.
З 2019 року листуємося із усіма інстанціями, починаючи з "старости", закінчуючи ОВЦА з приводу встановлення додаткових автобусних зупинок або, хоча б, дорожніх знаків. Планували на 2020 рік, але не було виконано. Заплановано на 2021, до сьогоднішнього дня ніяких робіт не ведеться. (Журба С., Луганська обл.)
Відповідь.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розміщення та обладнання зупинок на автобусних, трамвайних і тролейбусних маршрутах в містах і селищах міського типу забезпечується відповідно до вимог визначених статтею 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про автомобільний транспорт”, статті 9 Закону України “Про дорожній рух” та наказу Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 15 травня 1995 р. № 21 “Про затвердження Правил розміщення та обладнання зупинок міського електро- та автомобільного транспорту”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 травня 1995 року за № 160/696, та знаходиться поза межами компетенції Мінінфраструктури.

Категорія: Консультація | Переглядів: 253 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Лютий 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**