В киевских маршрутках для льготников нет ограничений
Перевозчикам грозит штраф до 1700 гривен, при регулярном нарушении закона – лишение лицензии на перевозку пассажиров
В киевских маршрутках не существует ограничений на проезд льготных пассажиров, пишет Сегодня. Водители не имеют права отказывать льготникам в бесплатном проезде, аргументируя это тем, что разрешено перевозить не более двух человек за рейс. "Ограничений на количество мест при перевозке льготников в столичных маршрутках нет вообще, – сообщил директор Департамента транспортной инфраструктуры КГГА Евгений Водовозов. – По действующему законодательству льготную перевозку осуществляют все предприятия транспорта независимо от формы собственности и подчинения, то есть и частники в том числе”. Если были нарушены права киевлян на льготный проезд, люди могут обратиться в управление Госинспекции Украины по безопасности на наземном транспорте, – говорит Водовозов. В столице эта структура обязана проверить всех марштрутчиков и может наказать недобросовестных перевозчиков. Нарушителям грозит штраф в размере до 1700 гривен, а при регулярном нарушении закона – лишение лицензии на перевозку пассажиров. Составляя заявление или жалобу, необходимо указать дату, точное время, номер маршрутки и государственный номерной знак транспортного средства.
Mail.ru
Пільговикам вхід заборонено
Біля станції метро "Харківська” навмання обираю пункт призначення – сідаю в автобус №317. Його маршрут пролягає селами Гора, Чубинське, Щасливе, Проліски з кінцевою зупинкою в Борисполі. Сплачую 7 гривень і займаю вільне місце…
"За третього заплачу сам” Автобус новенький, зі зручними місцями для сидіння. Тільки-но розпочав гортати газету, до салону заглянула старенька: – Пільговика візьмете? – Ні, – хитає головою водій. – У мене вже є два… За кілька хвилин рухаємося. Із 29 місць вільних залишилося сім. До кінцевої зупинки нові пільговики водія вже не турбували, а "старі” вийшли в Щасливому та Горі. – Чому за вільних місць не взяли в Києві ще одну "пільгову” людину? – запитую водія після прибуття до Борисполя. – Тому що такі правила, не я їх вигадав,– виправдовується водій Сергій. До Києва повертаюся іншим маршрутом – 317 "А”. В автобусі набагато більше корисної інформації для пасажирів, ніж у попередньому. На кабінці водія – назва компанії перевізника ("Автосервіс”), місце реєстрації (с.Сошників, вул.Іванова, 3), телефон (044-221-93-57) із закликом до пасажирів: висловлювати свої побажання та пропозиції. Є телефон облуправління в справах захисту прав споживачів і змістовні витяги з "Правил надання послуг пасажирського автотранспорту”. Єдине, чого бракує, – прізвищ водія та керівництва компанії. Пасажири лише наполовину заповнили місця. Жінка з посвідченням цікавиться у водія: чи може пройти до салону? Але він відмовляє. – Чому не дозволяєте сідати жінці, адже є вільні місця? – запитую в нього. – Тому що в мене відеокамера фіксує кількість пільгових пасажирів. Якщо взяв двох, то за третього заплачу сам. Цікавлюся нормативами, показую журналістське посвідчення. Водій реагує нервово: – Ви заважаєте мені працювати. Автобус рушає. Моє нагадування, що така інформація – не військова таємниця, викликала у водія роздратування. Він зупиняє автобус і пропонує повернути гроші за проїзд. Даю слово, що не заважатиму йому під час руху.
Прізвище водія – таємниця Після висадки пасажирів біля метро "Харківська” зупиняємося на майданчику тимчасового очікування. Ніщо не заважає водієві спілкуватися. Однак він радить звернутися до керівництва. І телефонує комусь по мобільному. Автобус загального користування повинен брати всіх без винятку пільговиків. Ніхто, жодні відсотки йому, ні будь-якому іншому водієві на цьому маршруті не доводив. Це його особиста самодіяльність. – Незрозуміло, що він (журналіст. – Авт.) хоче. І до чого тут я, – чую його розмову. – Мені 54 роки, я нічого й нікого не боюся. Просто вас попереджаю, Євгене Миколайовичу, що тут якась "нєпонятка”. – Давайте я поговорю з вашим керівником, – кажу голосно, щоб почув мене той, до кого радить звертатися водій. – Номер телефону перед вами на кабінці. Знову пояснюю причину допитливості, повторюю запитання про жінку-пільговика й цікавлюся прізвищем водія. – Гудима Василь Іванович. – Чому так нервуєте? – якомога спокійніше запитую. – Нервую тому, що втрачу роботу! Для пільговиків надається десять відсотків посадочних місць. Двадцять чоловік зайшло – два місця пільговикам. Які до мене запитання? Усе, що заробив за зміну, віддаю.
Менше пільговиків – більша зарплата у водіїв Телеоную за вказаним у автобусі номером компанії-перевізника. Євгена Миколайовича немає. Він, пояснюють мені, на сесії – отримує другу вищу освіту. Проте деякі аспекти перевезень пасажирів "Автосервісом” погоджується розтлумачити диспетчер Ірина Нікіфорова. – Водій дуже переживав, що його звільнять, якщо надасть будь-яку інформацію про роботу компанії та про себе без згоди керівництва. – У нас звільняють тільки за грубі порушення. Але люди цінують роботу й намагаються виконувати всі наші вимоги, – запевняє диспетчер. Нагадую про жінку-пільговика, якій було відмовлено, і прошу оцінити, чи правильно вчинив водій. – Ні, – каже диспетчер "Автосервісу”. – У нас із Борисполя на Київ курсують дві маршрутки. Одна за номером 317, друга – 317"А”. Гудима працює на 317"А”. Це автобус загального користування. Він повинен брати всіх без винятку пільговиків. Ніхто, жодні відсотки ні йому, ні будь-якому іншому водієві на цьому маршруті не доводив. Це його особиста самодіяльність. Чим більше виторгує водій за перевезення пасажирів, тим більша в нього зарплата, обмеження для пільговиків – не більше двох осіб – є лише на маршрутних таксі. До них належать автобуси під номером 317. Цікаво, що за водіями під час роботи пильно стежить камера відеоспостереження. По закінченні зміни підраховується кількість пасажирів і сума виручки. "Електронний контролер” унеможливлює будь-які спроби погратися на "об’єктивних причинах”, на які посилалися водії раніше, а саме: на сезонний фактор, робочі та вихідні дні й тому подібне. Ось і вдаються перевізники до власної "законодавчої регламентації" на окремо взятому маршруті.
А хто заплатить за пільговиків? Є й інший бік "автоперевізної” медалі, про яку не часто пишуть та дискутують. Сьогодні право безкоштовного проїзду в автобусах, мікроавтобусах, приміських маршрутах надано занадто великій низці категорій населення. Серед них – інваліди ВВВ, учасники бойових дій, учасники ВВВ та особи до них прирівняні, ветерани органів внутрішніх справ, ветерани праці, реабілітовані особи, учасники ліквідації аварії на ЧАЕС 1 та 2 категорій, інваліди загального захворювання 1 та 2 груп. Про це дізнався з інформаційних витягів для пасажирів під час поїздки за маршрутом 317"А”. Та перевіривши з диспетчером «Автосервісу» правильність цього переліку, з’ясував ще дві прогалини – безкоштовний проїзд надано також дітям війни та з багатодітних родин. – Інколи в автобусі під час перевезень може опинитися 50-70 відсотків пільгових пасажирів, – запевняє зі свого боку Ірина Нікіфорова. – І автобуси загального користування мають везти їх усіх без винятку безкоштовно. Тому і вдаються деякі водії до хитрості, намагаючись викрутитися так, щоб і скарг не було, і виручка гарна залишилася. – Але держава має відшкодувати перевізникам за пільговиків, – не поступаюся соціальним принципам заради турботи про них. – Має, – погоджується співрозмовниця. – Але райдержадміністрація компенсує нам на маршрутах від районного центру до окремого села з розрахунку один пільговик на день. А на маршрутах до Борисполя та Києва жодної компенсації взагалі не отримуємо. Між іншим, той же "Автосервіс” обслуговує також маршрути цільового призначення: "Бориспіль – Іванків”, "Бориспіль – Проців”, "Бориспіль – Кийлів”. Приміром, із Борисполя до села Іванків "Автосервіс” виконує 8 рейсів, тобто 16 напіврейсів – це коли доставляють пасажира в один кінець маршруту. У компанії підрахували, що в середньому перевозять до 30 пільговиків. А на деяких напрямках, до того ж Процева – 60-65 безкоштовних пасажирів…
Замість післямови Певна засекреченість у роботі автоперевізників Київщини притаманна не тільки "Автосервісу”. Сідаючи в автобус, пасажир не знає, це транспорт загального користування чи маршрутне таксі. Принаймні на маршрутах 317 і 317"А” наочних повідомлень про це немає, автобуси майже однакові, рухаються приблизно за однаковим графіком, і плата за проїзд у них стандартна – 7 гривень. Цікаво, що на моє запитання, чому не надаються квитки після оплати проїзду, почув таку відповідь: – Та ось вони, перед вами. Люди їх не беруть. Але не беруть тому, що їм не надають, чи тому, що пасажири їх не хочуть брати? Адже в правилах проїзду чітко зазначено: "Пасажир зобов’язаний зберігати квиток до кінця поїздки та пред’являти в розгорнутому вигляді на вимогу осіб, що мають право контролю”. Але контролюють проїзд зазвичай у комунальному пасажирському автотранспорті. Нині ринок пасажирських автоперевезень у районах та областях країни передано приватним фірмам. І вони контролюють водіїв за допомогою "електронного ока”. Натомість контроль із боку держави за роботою автовласників, за їхнім щоденним грошовим надходженням на маршрутах практично відсутній. Тому можна мати "гнучку систему” відрахувань щомісячного податку на прибуток. Але всіх – і державу, і перевізників – такий стан речей, схоже, задовольняє. Бо перша не розраховується належним чином за пільгові категорії населення. А другі компенсують витрати за перевезення пільговиків не показаними стовідсотково у фінансових звітах прибутками. Автобусів на всі маршрути Київщини вистачає, не вистачає вільних місць для людей із пільговими посвідченнями До речі, триває перевірка скарг ветеранів із Вишгородського району на роботу водіїв автобусів, які відмовляються перевозити пільговиків. Губернатор доручив з’ясувати це питання заступнику голови ОДА Володимиру Максименку.
Коментує Володимир Тимченко, начальник управління інфраструктури й туризму КОДА: – Виконуючи розпорядження губернатора щодо перевірки роботи автоперевізників, ми створили спеціальну комісію. Фахівці розпочали перевірки підприємств. Уже зафіксувано системні порушення: це й ненадання права пільгового проїзду громадянам, і не завжди тактовна поведінка водіїв, і недостатній контроль із боку керівництва компаній за режимом роботи та технічного стану громадського транспорту. Прогнозую, що ближче до Києва, у зв’язку зі збільшенням обсягів перевезень, таких порушень буде більше. Ми їх систематизуємо, проаналізуємо й до конкретних винуватців вживемо заходів впливу. Наразі однозначно стверджую: обмежень для пільговиків немає. Якщо стоїть у черзі, скажімо, 25 осіб, їх усіх зобов’язані перевезти. Є закон про пільгове перевезення… Щодо скарг про компенсацію. Так, це має місце. Але ми не маємо важелів впливу на вирішення цієї проблеми. Це в компетенції райдержадміністрацій, управлінь праці та соціального захисту. Можу лише обіцяти: про підсумки нашої роботи поінформуємо читачів на шпальтах "Часу Київщини”.
Микола Закревський
Право за пільговиками
Новий міський комунальний автобус, що запустили в рейс десь з 16 жовтня, аж ніяк не поліпшив ситуації з перевезенням пільгових пасажирів, а навпаки – ускладнив. Уже на другий день приватні перевізники маршрутів почали відмовляти у безоплатному перевезенні людям пільгових категорій. Довелося це побачити на власні очі. Так, водій автобуса, що йде по першому маршруту вранці на зупинці біля продуктового ринку, що на вулиці, відмовився брати пільговиків, які не платили за проїзд. Мені особисто заявив: "Від тепер з 10 до 16 години пільговиків в необмеженій кількості не перевозимо”. Цікавлюся: "Чому?”. "Бо ви маєте свій автобус, який бере всіх пенсіонерів без обмежень”, – сказав і поїхав. Я не встиг навіть спитати, чи має він на це якийсь документ з міської ради чи від свого власника підприємства. Другий подібний випадок стався на маршруті №3. Водій автобуса десь біля 12 години беручи пасажирів біля того ж продуктового ринку, заявив: "У мене уже є три пільговики. Хто їде, платіть”. І старші люди платили. Хто не хотів платити, виходили з маршрутки. Цікавлюся у водія, чи має він на це право, Чи має документ виконкому про скасування попередніх рішень, що дозволяли пільговикам на безплатне перевезення в необмеженій кількості. На це питання водій відповіді не дав. З цим же питанням ми звертаємося до заступника міського голови. - Чи правильно поступають перевізники першого, другого і третього маршрутів, вимагаючи плату за проїзд? Чи виконком відмінив свої попередні рішення від 21.07.2011 року за №209 та рішення від 29.11.2011 року за №351 про протест прокурора міста щодо перевезення пільговиків? - З появою нового комунального автобуса ситуація з перевезенням пільгових пасажирів справді не поліпшилася, а стала складнішою. І сталося це з ініціативи приватних перевізників, які повинні знати і пам’ятати, що рішення виконкому, які Ви назвали, ніхто не відміняв, і Закон України про пільгові перевезення теж залишається в силі. З цього приводу я провів нараду з керівниками підприємств, які займаються перевезенням пасажирів, Я зустрівся на підприємстві з водіями. І попередив їх, що за порушення названих рішень вони будуть притягатися до відповідальності, зніматися з роботи. Виступив і по міському радіо і сказав, щоб усі знали, що ніякі зміни у рішення про перевезення пільгових пасажирів міська рада не приймала. І попросив людей, щоб вони у разі виявлення таких порушень, доповідали в міську раду, вказуючи дату, коли це сталося, і номер маршрутки. Отже, ніяких обмежень щодо часу і кількості пільговиків немає як на комунальному автобусі, так і на приватних маршрутках. А людина вправі вибирати собі той транспорт, де їй краще. Отже, шановні пенсіонери, пільговики всіх категорій, ви маєте право безкоштовно у будь-який час і без обмежень користуватися міськими маршрутними автівками. Кому це не подобається, то нехай розраховується. Коли ж вам пред’являють претензії чи якісь вимоги, не полінуйтеся записати номер автобуса і час, та подати цю інформацію в міську раду чи прокуратуру. Ну а водії теж мають право добиватися усіма законними засобами компенсації, підвищення зарплати, протестувати, але не грубити людям поважного віку.
Андрій Говіщак
Маршрутників зобов'язали перевозити більше двох пільговиків за рейс
Водії обурені, бо компенсацій за пільгових пасажирів вони не отримують. Державні і приватні перевізники не мають права обмежувати кількість пільгових пасажирів у салоні маршрутного транспорту, заявила Генпрокуратура. Зараз в більшості маршруток висить оголошення про те, що більше двох пільговиків за рейс водії не беруть. Перевізники мотивують це тим, що жодних належних компенсацій від уряду за провозку пільгових пасажирів не отримують, тому змушені йти на обмеження. Київська мерія підтверджує цей факт, пише "Сегодня". Куди зникають гроші, виділені на компенсації - знайшла прокуратура. Органами притягнуто 95 посадових осіб, причетних до розкрадання. "Органами прокуратури за результатами перевірок виявлено 38 фактів кримінально караних діянь. Відшкодовано 2,5 млн грн та притягнуто до відповідальності 95 посадових осіб органів державної виконавчої влади", - повідомили в Генпрокуратурі. Нагадаємо, у Києві в маршрутках введуть єдиний електронний квиток. Термін дії буде різним: день, тиждень, рік - і чим більше термін використання квитка, тим більшою буде знижка.
ТСН вражає
Деякі пільговики - наглоти!
Читач написав на сайт: Часто читаю, які погані водії маршруток. Мовляв хамлять, пільговиків не беруть і т. д. Нині бачив пільговика, якого б на місті водія, напевне, вже б послав... Центр, ранок, 19 маршрутка, повний салон. На задні двері вбігає (реально вбігає, як молодий пацанчик) дялько років 60 з вигляду. Зайшов і сів на крісло, яке щойно звільнила якась дівчина для бабульки, котра зайшла і за проїзд ЗАПЛАТИЛА. Водій рушив і за хвилину звернувся до мужичка. Спитав культурно, що в нього на проїзд і попросив заплатити. Мужичок гонорово відказав, що посвідчення. Водій перерахував при ньому пільговиків і зясувалось, що внього комплект, тож наполіг на оплаті. Дядя, не стаючи з місця почав кричати, що йому всеодно. - Я зайшов і я поїду, - сказав чоловік.- Ти мені не вказуй, що я маю робити. Виходити не буду. Водій спокійно повідомив, що їхати не буде, поки дядя не вийде або не заплатить. Мужичок посидів хвилину й пішов на вихід, а по дорозі кинув фразу "Будь здоров, мудак". Як на мене таких дибілів треба лікувати.
20 хвилин
Перевізники порушують закон, обмежуючи право пільговиків на безкоштовний проїзд у міському транспорті
У Генеральній прокуратурі України наголошують на незаконності обмеження кількості проїзду пільговиків у міському і приміському транспорті. Про це сказав заступник начальника Головного управління захисту прав і свобод громадян та інтересів держави, протидії корупції та злочинності у сфері транспорту Артем Єременко на брифінгу у Києві. Він зазначив, що право на пільговий проїзд у міському та приміському транспорті в Україні сьогодні мають понад 12 млн осіб. Законодавство передбачає компенсацію перевізникам за перевезення пільгових пасажирів; зокрема, у 2013 році з держбюджету виділено понад 300 млн грн на дані цілі. Прокурорські перевірки виявили мільйонні розкрадання державних коштів під час відшкодування за перевезення пільговиків, а також встановили численні порушення законодавства у цій сфері, повідомив чиновник ГПУ. Наприклад, за словами Єременка, у Луганській і Донецькій областях пасажироперевізники обмежують кількість пільгових місць і не допускають в автобус більше одного пільговика. Відповідаючи на питання про те, чи можна назвати незаконною вимогу перевізників на обмеження кількості перевезення пільговиків, чиновник Генпрокуратури сказав: "Законодавством не обмежується кількість перевезення пільговиків, це незаконна вимога перевізників". Окрім того, компенсаційні виплати чомусь надаються підприємствам за перевезення інвалідів, які взагалі не користуються транспортом. У цілому органи прокуратури виявили 38 фактів злочинних діянь з боку перевізників у цій сфері. Прокуратура внесла 227 подань, притягнуто до відповідальності 95 посадових осіб органів виконавчої влади, місцевого самоврядування.
galinfo
|