Мінсоцполітики України розробило спрощену процедуру оформлення субсидій. Відповідні зміни презентував на засіданні Уряду Міністр соціальної політики Павло Розенко.
Представляючи відповідні зміни на засіданні Уряду, Міністр П.Розенко наголосив, що реформування системи надання субсидій – одна з ключових реформ у соціальній сфері.
“За розрахунками експертів, сьогодні налічується близько 2,5-3 млн. бідних сімей, які не можуть самостійно заплатити за житлово-комунальні послуги. Разом з тим, система субсидій зараз охоплює усього лише 1млн. 100 тис. сімей. Інша категорія людей - або не платить, або вимушена економити на товарах першої необхідності, щоб сплачувати рахунки в повному обсязі”, - сказав П.Розенко.
За його словами, така ситуація склалася через недовіру людей до системи субсидій. “Це призводить до того, що лише третина сімей від тих, хто має право, користуються системою субсидій. Ми хочемо цю ситуацію змінити”.
Водночас він зауважив, що реформа системи субсидій сьогодні неможлива без злагодженої роботи місцевих органів влади: “Ми даємо сьогодні інструмент – простий і зрозумілий - і даємо фінансовий ресурс. Загалом на субсидії виділено рекордну кількість бюджетних коштів - 24,5 млрд. гривень. Але наскільки ефективно цей механізм запрацює, залежить від того, як цю реформу втілять місцеві органи влади”.
Відповідно до основних положень прийнятої постанови:
-призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів, які будуть суттєво спрощені у порівнянні з тими, що були раніше, - заяви та декларації (скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб);
-запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником (при цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій);
-кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв у квітні та жовтні 2015 року отримає спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії;
-підприємства, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення мають забезпечити виготовлення бланків Заяви та Декларації і доставку їх до споживачів разом з рахунками на оплату послуг;
-запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не на опалювальний період як раніше;
-встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до органу соціального захисту населення для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін);
-всі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами), надають організації, які надають ці послуги, на запит органів соціального захисту населення;
-інформацію про доходи для призначення житлової субсидії органи соціального захисту населення будуть отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служи та Пенсійного фонду (при цьому заборонятиметься вимагати від заявників інші документи, ніж передбачені Положенням про призначення житлових субсидій);
-якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі;
-надаватиметься право на оформлення субсидій особам, які орендують житло і оплачують вартість житлово-комунальних послуг на підставі письмового договору найму (оренди) житла.
Положення про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива
На сайті Кабінету міністрів України з'явився електронний калькулятор для орієнтовного розрахунку розміру субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.
Для цього потрібно вказати на сайті за цим посиланням три цифри:
1) чисельність зареєстрованих у квартирі (будинку) осіб;
2) дохід всіх осіб, які проживають в оселі за місяць;
3) сума нарахувань за житлово-комунальні послуги.
Система автоматично розрахує, чи маєте ви право на субсидію, вкаже її орієнтовний обсяг та порекомендує звертатися за оформленням. Або ж навпаки – вкаже, що не маєте право на пільги.
Розробники калькулятора попереджають, що всі розрахунки є попередніми та не охоплюють усі критерії, що враховуються при призначенні субсидії. Для остаточного визначення права на отримання субсидії рекомендують звернутися до місцевого органу соцзахисту населення.
Субсидії виплачуватимуть уже в травні цього року. Перед цим у квітні кожній родині поштою надішлють два бланки документів – заяви на оформлення субсидії та декларації. Їх потрібно заповнити та надіслати поштою чи занести до органу соцзахисту населення за місцем реєстрації.
Субсидію призначать автоматично. Уже після того почнуть перевіряти достовірність даних. Якщо виявлять неправдиву інформацію, то змусять повернути гроші в подвійному розмірі. Субсидії призначатимуть на 12 місяців, а потім автоматично їх переоформлять.
Відтепер зняли такі обмеження при оформленні субсидії:
-щодо майнового стану (окрім одноразової покупки понад 50 тисяч гривень);
-щодо наявності у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;
-щодо здачі в найм житлового приміщення особами, які оформлюють субсидію.
Органам соцзахисту забороняється вимагати від заявників інші документи, крім заяви та декларації. Всі додаткові документи будуть отримані органами соцзахисту у порядку обміну від Пенсійного фонду, Державної фіскальної служби та інших установ. Вам не потрібно подавати інші документи самостійно.
Деталі щодо отримання субсидій за новими правилами можна отримати в органах соцзахисту за місцем реєстрації, на сайтах mlsp.gov.ua та saee.gov.ua, а також за номером цілодобової "гарячої лінії" 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів).
|