До Міністерства інфраструктури України звернулась ВГОІ “Українське товариство глухих” з пропозиціями щодо створення сприятливих умов і врахування потреб осіб із порушеннями слуху під час перевезення пасажирів у КП “Київський метрополітен”.
У цьому зверненні для забезпечення доступності метро для пасажирів з порушеннями слуху пропонувалося наступне:
• розміщення інформаційних табло в поїздах та/або на станціях метрополітену з біжучим рядком, які дублюють звукову інформацію, що оголошується в поїздах та/або на станціях метрополітену;
• збільшення кількості інформаційних матеріалів про рух транспорту з таким розрахунком, щоб пасажир з порушеннями слуху міг вільно бачити схеми та таблички з зупинками;
• при проектуванні нових станцій метро передбачити розміщення назв зупинок на стінах платформ на рівні вікон вагонів метрополітену, які має бути видно через вікна вагону;
• визначити порядок і спосіб екстреного зв’язку пасажирів з порушеннями слуху з черговим персоналом служб метрополітену та поліцією;
• визначення способу сигналізування про прибуття потягу метрополітену (наприклад, за допомогою інформації на табло);
• визначення порядку дій пасажирів з порушеннями слуху у випадку екстрених ситуацій із загрозою життю та здоров’ю.
Нещодавно на адресу УТОГ надійшла відповідь за підписом начальника Комунального підприємства “Київський метрополітен” В.В.Брагінського наступного змісту:
“КП “Київський метрополітен” (далі - Підприємство), в межах вимог діючих нормативних документів та фінансових можливостей, постійно проводить роботу, спрямовану на створення сприятливих умов життєдіяльності та забезпечення вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями на станції метрополітену, зокрема й осіб з порушеннями слуху.
Так, на сьогодні більше 57% робочого парку вагонів обладнані в салонах моніторами відеоінформаційної системи, на яких в режимі реального часу транслюється переміщення поїзда по станціях із зазначенням назви станції прибуття, часу руху до наступних станцій лінії. Власник відеоінформаційної системи - ТОВ “Транс-Медіа” займається питанням щодо проведення модернізації наявної системи та встановлення її на інших вагонах, де вона відсутня.
Встановлення інформаційних табло з біжучим рядком на станціях, які би дублювали звукову інформацію, що оголошується на цих станціях, реалізувати на базі діючого обладнання системи гучномовного оповіщення технічно неможливо. Потрібна тільки повна реконструкція цих систем, які використовуються з дати введення в експлуатацію станцій.
Обладнання станцій такими інформаційними табло є вкрай дорогим та недоцільним заходом, оскільки потребує їх встановлення на станціях в усіх місцях можливого знаходження осіб з порушеннями слуху.
Вибіркове їх розміщення на станціях в місцях найбільшого скупчення пасажирів неможливо через заборону розміщення інформаційно-довідкових засобів і пристроїв у місцях слідування пасажирів на станціях, оскільки це може призвести до утворення травмонебезпечних місць на станціях за рахунок відволікання пасажирів на перегляд інформації, що доводиться через ці засоби.
На сьогодні для забезпечення вільного орієнтування у просторі метрополітену пасажира, зокрема й пасажира з порушеннями слуху, на станціях розміщено достатню кількість інформаційних матеріалів (інформаційні покажчики напрямку руху поїздів та напрямку руху пасажирів, схеми ліній метрополітену, інформаційні таблички, стенди зі схемами ліній, картами районів, схемами станцій в аксонометрії, оголошення тощо).
Під час виникнення екстреної ситуації, яка загрожує життю чи здоров’ю пасажирів, відповідно до чинних нормативних документів, проводиться евакуація пасажирів зі станції у напрямку, вказаному ввімкненими освітлюваними покажчиками шляхів евакуації, розміщеними на станціях.
Стосовно визначення способу сигналізування про прибуття поїзда інформуємо, що на центральних станціях метрополітену (“Хрещатик”, “Театральна”, “Майдан Незалежності”, “Площа Льва Толстого”, “Політехнічний інститут”, “Вокзальна”) розміщені проектори системи динамічного відеопроекціювання ТОВ “Транс-інвест”, які інформують пасажирів про прибуття поїзда на станцію.
Питання щодо обладнання платформ станцій табло з інформацією про час прибуття очікуваного поїзда, відповідно до пропозицій Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), розглядалось постійною комісією Київради з питань транспорту, зв’язку та реклами 08.04.2016. За результатами розгляду вищевказаного питання, комісія ухвалила відхилити електронну петицію № 715 “Про обладнання платформ станцій Київського метрополітену табло з інформацією про час прибуття очікуваного поїзда” у зв’язку з тим, що такий проект є досить затратний, але повернутися до розгляду питання щодо можливості обладнання платформ станцій Київського метрополітену табло з інформацією про час прибуття очікуваного поїзда після поліпшення фінансового стану Підприємства.
Крім того, у 2018-2020 роках планується, при виділенні фінансування, капітальний ремонт 40 станцій метрополітену, введених в експлуатацію до 2005 року, в частині забезпечення вільного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (у 2018 році - 13 станцій, 2019 році - 13 станцій, 2020 році - 14 станцій). Відповідні пропозиції надані до проекту “Міської комплексної цільової програми “Київ без бар’єрів” на 2018–2021 роки” з визначенням обсягів та джерел фінансування (міський бюджет).
Після затвердження зазначеної Програми та виділення коштів з міського бюджету, Підприємство забезпечить виконання запланованих заходів”.
Комунальне підприємство “Київський метрополітен” надало також для ознайомлення Перелік категорій громадян, які відповідно до нормативно-правових актів України мають право на безоплатний проїзд в метрополітені на 2018 рік (далі - Перелік).
До Переліку внесені уточнення, виходячи з аналізу звернень осіб пільгових категорій, отриманих протягом 2017 року, та відповідно до норм Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”, згідно з якими реалізація права на безоплатний проїзд у міському пасажирському транспорті для осіб з інвалідністю І та II групи, дітей з інвалідністю та осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю І групи або дітей з інвалідністю (не більше однієї особи) здійснюється на підставі посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги, довідки, для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу.
Крім того, у цьому Переліку зазначено, що відповідно до рішення Київської міської ради від 03.03.2016 № 116/116 “Про затвердження міської цільової програми “Турбота. Назустріч киянам” на 2016–2018 роки надано право безоплатного проїзду в Київському метрополітені громадянам України, місце проживання яких зареєстроване в м.Києві, та особам, взятим у м.Києві на облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, які не мають права на безоплатний проїзд у метрополітені згідно з законодавством України та належать до таких категорій:
• пенсіонери, особи з інвалідністю ІІІ групи, учасники війни, члени сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, батьки багатодітної сім’ї та деякі інші категорії громадян - на підставі “Картки киянина”;
• учні (вихованці) загальноосвітніх навчальних закладів денної форми навчання - на підставі учнівського квитка.
Наше життя
ADMIN: На жаль, в УТОГ відсутні деякі дані про КП “Харківський метрополітен” і КП “Дніпровський метрополітен” стосовно осіб з інвалідністю зі слуху.
-
-
|