На засіданні Уряду було прийнято постанову Кабінету Міністрів України “Деякі питання обліку дорожньо-транспортних пригод”.
Це прогресивний і важливий крок у напрямку підвищення безпеки дорожнього руху в нашій країні.
Протягом тривалого часу Департамент патрульної поліції за дорученням та за підтримки Національної поліції та Міністерства внутрішніх справ працювали над проектом цієї постанови. Була пророблена серйозна, кропітка робота у цьому напрямку — вироблення нового, прогресивного підходу в обліку ДТП, обґрунтування цього та врахування пропозицій зацікавлених центральних органів виконавчої влади (Мінінфраструктури, Мінфіну, Мінекономрозвитку, Мінюсту, Мінмолоді та спорту, МОЗ та Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради з прав людини).
Усе задля того, щоб забезпечити облік ДТП в єдиній інформаційній системі.
Важливість і користь створення такого обліку ДТП, насамперед:
— забезпечення одержання об’єктивних та повних даних про обставини ДТП, що є неодмінною передумовою здійснення поглибленої оцінки стану аварійності на дорогах України, удосконалення виявлення та аналізу причин виникнення ДТП, розроблення та вжиття заходів щодо зменшення кількості таких пригод та їх тяжкості.
— упорядкування процедури взаємодії між суб’єктами (НПУ, Укравтодор та МОЗ), що володіють інформацією про ДТП для зменшення травматизму та смертності на дорогах України, зниження обсягів матеріальних збитків на загальнодержавному рівні.
— визначення процедури обліку ДТП, виявлення та аналізу причин їх скоєння, що виступатиме підґрунтям проведення заходів з профілактики дорожньо-транспортного травматизму, зменшення смертей та травм на дорогах, ліквідації місць концентрації ДТП;
— конкретизація правових підстав здійснення обліку ДТП.
— облік ДТП здійснюватиметься відповідно до Європейських стандартів.
Попереду ще багато роботи. Постанова — це перший, але дуже потужний крок.
Наступним кроком буде запровадження нової картки обліку ДТП, яка розробляється на основі CADAS (загальноєвропейської системи збору даних ДТП).
Нові стандарти обліку, збору даних та обміну інформацією між органами надасть потужну можливість для поглибленого аналізу та ефективних рішень по забезпеченню безпеки дорожнього руху.
І як наслідок — зменшенню смертей на дорогах.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.2019, № 424
ПРАВИЛА
ведення обліку дорожньо-транспортних пригод
1. Ці Правила визначають порядок ведення обліку дорожньо-транспортних пригод в єдиній інформаційній системі МВС.
2. У цих Правилах терміни вживаються в такому значенні:
1) загиблі — особи, які померли на місці дорожньо-транспортних пригод чи протягом 30 діб від дати отримання тілесних ушкоджень внаслідок дорожньо-транспортних пригод;
2) матеріальні збитки — втрати, яких юридична та/або фізична особа зазнала у зв’язку із знищенням або пошкодженням її майна внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, а також витрати, які особа здійснила або повинна здійснити для відновлення свого порушеного права на безперешкодне користування майном. Розмір матеріальних збитків та механізм їх відшкодування визначаються в порядку, визначеному законодавством;
3) облік — система збирання та обробки необхідної інформації або її сукупних даних про обставини та наслідки дорожньо-транспортних пригод, що відображають їх кількісні чи якісні характеристики;
4) потерпілі — особи, життю та здоров’ю яких унаслідок дорожньо-транспортних пригод заподіяно шкоду та/або яким завдано матеріальних збитків;
5) травмовані — особи, які внаслідок дорожньо-транспортних пригод одержали тілесні ушкодження та були доставлені до закладу охорони здоров’я або протягом трьох діб звернулися по медичну допомогу до такого закладу.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про автомобільний транспорт”, “Про автомобільні дороги”, Правилах дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 та інших нормативно-правових актах.
3. МВС, Мінінфраструктури, МОЗ, Національна поліція, Укртрансбезпека, Укравтодор (далі — уповноважені органи) організовують та здійснюють ведення обліку в межах своєї компетенції.
4. Облік ведеться на основі отриманих у результаті взаємодії державних органів даних та інформації для автоматизації процесів проведення оцінки стану аварійності, аналізу обставин, причин і умов, що сприяли виникненню дорожньо-транспортних пригод.
5. Автоматизація процесів обліку здійснюється уповноваженими органами з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах” і “Про захист персональних даних”.
6. Облік забезпечує обробку отриманої під час діяльності уповноважених органів інформації про дорожньо-транспортні пригоди, а саме про:
- реєстрацію дорожньо-транспортних пригод;
- характеристику місця дорожньо-транспортної пригоди (дорожні умови та дорожню обстановку);
- учасників, потерпілих, травмованих та загиблих;
- транспортні засоби та їх страхування.
7. Обробка інформації про дорожньо-транспортні пригоди здійснюється шляхом:
отримання уповноваженими органами безпосереднього доступу до інформації в єдиній інформаційній системі МВС у визначеному законодавством порядку;
автоматизованої взаємодії інформаційних систем уповноважених органів, яка оформлюється окремими протоколами;
підключення уповноважених органів до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.
8. Не підлягає обліку інформація про дорожньо-транспортні пригоди, що сталися:
1) під час зчеплення-розчеплення з причепами або встановлення на причепи спеціального обладнання чи механізмів, запуску двигуна за допомогою пускової рукоятки, проведення технічного обслуговування або ремонту транспортного засобу;
2) за участю тракторів, інших самохідних машин і механізмів унаслідок порушення техніки безпеки під час виконання ними основних виробничих операцій;
3) під час тренувань і офіційних змагань з автомобільного, мотоциклетного видів спорту, якщо постраждалі є учасниками таких заходів або глядачами, а також під час тренувань і офіційних змагань з велосипедного спорту за умови, що учасниками не були треті особи;
4) за участю велосипедів, крісел колісних та гужового транспорту за умови, що учасниками пригоди не були інші транспортні засоби чи особи.
9. Інструкція з формування та використання обліку, порядок ведення відомчих класифікаторів інформації, форми спостережень та методики проведення аналізу даних затверджуються МВС за погодженням з Мінінфраструктури та МОЗ.
10. На підставі результатів оцінки стану аварійності, аналізу обставин, причин і умов, що сприяли виникненню дорожньо-транспортних пригод, МОЗ, Національна поліція, Укртрансбезпека, Укравтодор в межах компетенції здійснюють заходи із запобігання дорожньо-транспортним пригодам та зменшення тяжкості їх наслідків.
|