Крок 1. Оберіть нове місце проживання
В більшості випадків людина вже знає адресу, за якою вона буде реєструватися. Але зважайте на те, що в момент подання заяви на зняття з реєстрації Ви повинні вказати цю нову адресу.
Крок 2. Зніміться з реєстрації
Існує можливість реєстрації з одночасним зняттям з реєстрації за попередньою адресою. Скористатися цією послугою Ви можете на порталі iGov.org.ua.
Якщо Ви вирішили спочатку окремо знятися з реєстрації, це також можна зробити, скориставшись відповідним сервісом на порталі iGov.org.ua.
Або Ви можете звернутися в орган реєстрації місця проживання, який Вам підходить, вибравши його з цього переліку.
Для зняття з реєстрації треба надати:
• Письмову заяву.
• Документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження.
• Квитанцію про сплату адміністративного збору (12,33 грн. або 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати).
• Військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
• Документи, які свідчать про припинення підстав на право користування житловим приміщенням: закінчення строку дії договору оренди, найму, піднайму житлового приміщення, строку навчання в навчальному закладі (у разі реєстрації місця проживання в гуртожитку), відчуження житла та інших визначених законодавством документів.
• У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами зняття з реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, разом з одним із батьків здійснюється за письмовою згодою другого батька у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої письмової згоди другого батька (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
• Зняття з реєстрації місця проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського спілкування, осіб, стосовно яких встановлено опіку чи піклування, здійснюється за погодженням з органами опіки і піклування.
• У разі подання заяви ПРЕДСТАВНИКОМ особи додатково надаються:
• документ, що пісвідчує особу представника;
• документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини – батьками (усиновлювачами).
Зняття з реєстрації місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.
Крок 3. Дотримуйтесь строків
Відповідно до законодавства, особі, яка знялася з реєстрації в одному місці дається 30 (тридцять) календарних днів на те, щоб зареєструватися в іншому.
За порушення строків, відповідно до Кодексу про адміністративні правопорушення, при зверненні фізичної особи для реєстрації місця проживання складається адміністративний протокол.
Раніше в такому випадку накладався штраф у розмірі від 17 до 51 гривні. Відповідно до нового порядку громадянину, який порушив термін реєстрації вперше, загрожує попередження. Якщо ж таке правопорушення повториться при наступній зміні місця проживання протягом року, то тоді вже накладається штраф.
Крок 4. Зареєструйте нове місце проживання
При переїзді не обов'язково окремо зніматися з реєстрації. Ви можете скористатися послугою реєстрації місця проживання з одночасним зняттям з реєстрації за попередньою адресою на порталі iGov.org.ua.
Або достатньо звернутися до відповідного органу за новим місцем проживання і подати заяву на реєстрацію. І там зроблять обидві операції – знімуть з реєстрації за попереднім місцем проживання і зареєструють за новим. А місцевий орган влади за попереднім місцем проживання буде повідомлено про те, що ця особа там більше не проживає.
Для реєстрації треба надати:
• Письмову заяву.
• Документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Це може бути паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист.
• Якщо реєструється дитина, яка не досягла 16 років, то подається свідоцтво про народження.
• Квитанцію про сплату адміністративного збору. За реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання сплачується адміністративний збір:
• - у разі звернення особи протягом 30 днів з моменту зняття з реєстрації – 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати (на сьогодні це 12,33 грн.);
• - у разі звернення особи з порушенням зазначеного терміну – 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати (близько 37 гривень).
У разі реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується тільки за одну адміністративну послугу і зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання.
• Документи, що підтверджують право особи на проживання в даному приміщенні. Це можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права на користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі якщо таких документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька – за згодою всіх власників).
• Військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
З яких причин Вам можуть відмовити в реєстрації
Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги:
1. Особа не подала документів або інформації, необхідних для реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання.
2. Подані документи є недійсними або у них міститься недостовірна інформація.
3. Для реєстрації/зняття з реєстрації звернулась особа, яка не досягла 14-річного віку.
Рішення про відмову в знятті з реєстрації місця проживання приймається в день отримання документів від центру надання адміністративних послуг. У заяві про зняття з реєстрації зазначаються підстави відмови. Зазначена заява повертається особі або її представнику.
Пам'ятка-порада людям з інвалідністю по слуху, у рішенні таких складних питань не обійтися без допомоги адвоката.
Кожен є вільним у виборі адвоката. Звертайтесь до будь-якого адвоката на консультацію із сурдоперекладачем або спеціалізованого адвоката, який вільно володіє жестовою мовою. Це ваше право!
Корисно знати
Зважайте на те, що після зміни реєстрації треба виконати передбачені законодавством дії, а саме:
• Перереєстрація транспортних засобів (цю послугу можна замовити на порталі iGov.org.ua)
• Внесення змін до реєстраційних даних фізичної особи-підприємця (цю послугу ви можете замовити повністю онлайн на порталі iGov.org.ua)
Зараз при реєстрації місця проживання не існує будь-яких обмежень щодо необхідних санітарних норм житлової площі та щодо кількості зареєстрованих осіб в одному житловому приміщенні. Людина сама вибирає собі місце проживання і тільки ставить державу про це до відома. Ніяких повноважень, що обмежують право на вільний вибір місця проживання, у держави немає. І до майнових прав реєстрація взагалі ніякого відношення не має.
З початку 2016 року в Україні почали видавати сучасні паспорта у вигляді ID-карт. Сьогодні їх отримують громадяни, яким виповнилося 16 років. Інформація про місце проживання заноситься на електронний чіп, вмонтований в такий паспорт.
Якщо людині видали такий паспорт, значить в місцевому районному підрозділі міграційної служби вже є необхідне обладнання (там, де такого обладнання немає, поки видають паперові паспорти). Тому навіть, якщо, наприклад, в селі, де проживає громадянин, такого обладнання немає, то воно є в райцентрі. Він може взяти в місцевому органі влади довідку про місце проживання, і в районі йому на підставі цієї довідки занесуть потрібну інформацію на чіп.
Зараз в Україні перейменовується велика кількість населених пунктів і вулиць. Відповідно, у багатьох громадян змінюються адреси. Якщо громадянин хоче або йому це для чогось потрібно, він може звернутися до відповідного органу та змінити інформацію в паспорті. Це робиться безкоштовно.
|