Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
Четвер, 28.03.2024, 12:55
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2014 » Вересень » 7 » Соціальне житло в запитаннях та відповідях
16:04
Соціальне житло в запитаннях та відповідях

На виконання Закону України "Про житловий фонд соціального призначення" Кабінет Міністрів України розробив та затвердив Порядки:
-взяття громадян на соціальний квартирний облік, їх перебування на такому обліку та зняття з нього;
-врахування вартості майна, що перебуває у власності громадянина та членів його сім′ї;
-визначення величини опосередкованої вартості наймання (оренди) житла в населеному пункті;
-проведення щорічного моніторингу доходів громадян, які перебувають на соціальному квартирному обліку, та членів їх сімей, а також доходів наймачів соціального житла і членів їх сімей, що проживають разом з ним;
-надання соціального житла, а також урахування площі житла, що перебуває у власності громадянина, якому надається квартира з житлового фонду соціального призначення, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів від 23.07.2008р. №682 "Деякі питання реалізації Закону України "Про житловий фонд соціального призначення".
Відповідно до цих Порядків у м.Києві створюється соціальний квартирний облік.
Соціальний квартирний облік – облік громадян України, які користуються правом на соціальне житло і перебувають у черзі на його отримання.
Соціальне житло – житло всіх форм власності (крім соціальних гуртожитків) із житлового фонду соціального призначення, що безоплатно надається громадянам України, які потребують соціального захисту, на підставі договору найму на певний строк.
Соціальне житло не підлягає: піднайму, бронюванню, приватизації, продажу, даруванню, викупу та заставі.

Житловий фонд соціального призначення в запитаннях та відповідях:

Які громадяни мають право на соціальне житло?
Законом України “Про житловий фонд соціального призначення” №3334 від 12.01.2006р. (далі - Закон) визначено категорії осіб, які мають право на соціальне житло.
Ст.10 Закону передбачено підстави виникнення у громадянина права взяття на соціальний квартирний облік.
Вищезазначений облік здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування за місцем проживання громадян, які мають право на отримання квартир, садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення, після набуття ними повної цивільної дієздатності відповідно до Закону.
Правом взяття на соціальний квартирний облік користуються громадяни України:
-для яких таке житло є єдиним місцем проживання або які мають право на поліпшення житлових умов відповідно до Закону;
-середньомісячний сукупний дохід яких за попередній рік з розрахунку на одну особу в сумі менший від величини опосередкованої вартості найму житла в даному населеному пункті та прожиткового мінімуму, встановленого законодавством.
При визначенні середньомісячного сукупного доходу враховується вартість майна, що знаходиться у власності громадянина та членів його сім'ї на момент взяття на соціальний квартирний облік.
Порядок врахування вартості майна та порядок визначення величини опосередкованої вартості найму житла в населеному пункті затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Правом взяття на соціальний квартирний облік також користуються мешканці тимчасових притулків для дорослих, громадяни, які мають право на соціальний захист у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Перебування громадянина на обліку не є підставою для відмови йому у взятті на квартирний облік або зняття з квартирного обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов, чи обліку осіб, які мають право на отримання житла (пільгових кредитів на будівництво і придбання житла) за державними житловими програмами для окремих категорій громадян, визначених законодавством.
Порядок взяття громадян на соціальний квартирний облік, їх перебування на такому обліку та зняття з нього затверджується Кабінетом Міністрів України.
Надання громадянам житла з житлового фонду соціального призначення здійснюється за рішенням відповідного органу місцевого самоврядування. Таке рішення є підставою для укладення відповідного договору найму соціального житла.
Договір найму діє до моменту виникнення обставин, за яких наймач соціального житла втрачає право на користування таким житлом.
У договорі обов'язково зазначається вичерпний перелік підстав для припинення дії такого договору, визначених Законом.

Які громадяни мають право на отримання позачергового соціального житла?
Згідно зі ст.11 Закону право позачергового отримання квартир або садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення, за наявності в них права на отримання такого житла, мають:
-інваліди війни та особи, прирівняні до них законом, - протягом 2 років з дня взяття на соціальний квартирний облік, а з них інваліди І групи з числа учасників бойових дій на території інших держав - протягом року;
-особи, на яких поширюється чинність Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”,- протягом 2 років з дня взяття на соціальний квартирний облік;
-колишні малолітні (яким на момент ув'язнення не виповнилося 14 років) в'язні концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання, які визнані інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин;
-дружини (чоловіки) померлих жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге;
-особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, 1 категорії,- протягом року з дня взяття на соціальний квартирний облік;
-особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, 2 категорії;
-діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, після завершення перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім'ї або завершення терміну піклування над такими дітьми та в разі відсутності в таких дітей права на житло, а також особи з їх числа при завершенні ними строкової служби у Збройних Силах України або при поверненні їх з установ, які виконують покарання у вигляді позбавлення волі,- протягом місяця;
-діти-інваліди, які не мають батьків або батьки яких позбавлені батьківських прав і які проживають в установах соціального захисту населення, після досягнення повноліття;
-громадяни, незаконно засуджені і згодом реабілітовані, в разі неможливості повернення жилого приміщення, займаного ними раніше;
-громадяни, житло яких визнане в установленому порядку непридатним для проживання або не підлягає ремонту та реконструкції;
-громадяни, з якими органом місцевого самоврядування було розірвано договір найму соціального житла на підставі, визначеній ч.6 ст.20 Закону, але протягом наступних 3 років з дня розірвання договору у них знов виникло таке право.

Які громадяни мають право на отримання першочергового соціального житла?
Право першочергового отримання квартир або садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення, за наявності в них права на отримання такого житла, мають:
-учасники бойових дій та особи, прирівняні до них законом, а з них учасники бойових дій, які дістали поранення, контузію або каліцтво під час участі в бойових діях чи при виконанні обов'язків військової служби,- протягом 2 років з дня взяття на соціальний квартирний облік;
-часники війни та особи, прирівняні до них законом;
-інваліди І і II груп;
-особи, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною;
-Герої України, Герої Радянського Союзу, Герої Соціалістичної Праці, а також особи, нагороджені орденами Слави, Трудової Слави, “За службу Батьківщині у Збройних Силах СРСР” усіх трьох ступенів, чотирма і більше медалями “За відвагу”;
-колишні неповнолітні (яким на момент ув'язнення не виповнилося 16 років) в'язні концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, створених фашистською Німеччиною та її союзниками в період Великої Вітчизняної війни та Другої світової війни, а також діти, які народилися в зазначених місцях примусового тримання їх батьків;
-колишні в'язні концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання в період Великої Вітчизняної війни та Другої світової війни; особи, які були насильно вивезені на примусові роботи на територію Німеччини або її союзників, що перебували у стані війни з колишнім Союзом PCP, або на території окупованих Німеччиною інших держав; діти партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістичним режимом у тилу ворога, яких у зв'язку з патріотичною діяльністю їх батьків було піддано репресіям, фізичним розправам, гонінням;
-особи, реабілітовані відповідно до Закону України “Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні”;
-громадяни, які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань за переліком, що затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я;
-сім'ї та одинокі матері й батьки, які мають трьох і більше дітей, а також у разі народження близнюків;
-сім'ї, які мають дитину-інваліда віком до 18 років або інваліда з дитинства І чи II групи;
-звільнені в запас або у відставку офіцери і військовослужбовці Збройних Сил України та інших військових формувань, що створюються Верховною Радою України, які проходили службу за контрактом або перебували на кадровій військовій службі;
-сім'ї осіб, які загинули під час виконання службових чи громадських обов'язків (у т.ч. під час рятування життя людини) або на виробництві;
-особи, які одержали на виробництві травму або професійне захворювання, у зв'язку з чим не можуть проживати в одній кімнаті з іншими особами;
-молоді сім'ї, в яких вік чоловіка та дружини не перевищує 35 років, або неповні сім'ї, в яких мати (батько) віком до 35 років, одинокі молоді громадяни віком до 35 років та молоді вчені віком до 35 років;
-сім'ї з неповнолітніми дітьми;
-вагітні жінки;
-особи, які втратили працездатність; пенсіонери.

Який порядок взяття громадян на соціальний квартирний облік?
Взяття громадян на соціальний квартирний облік здійснюється за рішенням органу місцевого самоврядування на підставі їх письмової заяви або заяви осіб, уповноважених ними, на основі письмової довіреності, завіреної в установленому законом порядку.
Взяття на соціальний квартирний облік недієздатних громадян здійснюється за заявою опікуна або органу опіки та піклування.
До заяви додаються документи, які підтверджують обґрунтованість визнання у встановленому порядку громадянина малозабезпеченим та таким, що потребує надання соціального житла. Вичерпний перелік таких документів встановлюється органом місцевого самоврядування, який здійснює взяття на соціальний квартирний облік.
Громадянинові, який подав заяву про взяття на соціальний квартирний облік, вищевказаним органом видається розписка в одержанні документів з обов'язковим зазначенням їх переліку та дати їхнього отримання.
Рішення про взяття на квартирний облік або про відмову у взятті на такий облік приймається органом місцевого самоврядування, що здійснює взяття на облік, за результатами розгляду заяви та інших представлених відповідно до ч.З ст.20 документів не пізніше З0 робочих днів від дня подання зазначених документів у даний орган.
Орган місцевого самоврядування, що прийняв рішення про взяття на облік громадянина, для якого соціальне житло є єдиним місцем проживання, одночасно, за письмовою заявою зазначеного громадянина, приймає рішення про надання йому жилого приміщення у соціальному гуртожитку протягом усього терміну його перебування на соціальному квартирному обліку.
Орган місцевого самоврядування, що здійснює взяття на облік, не пізніше 7 робочих днів від дня прийняття рішення про взяття на соціальний квартирний облік направляє письмове повідомлення із зазначенням дати взяття, виду і номера черги або підстави відмови у задоволенні заяви.
Орган місцевого самоврядування укладає з громадянином, для якого соціальне житло є єдиним місцем проживання, договір найму жилого приміщення у соціальному гуртожитку з дати взяття його на облік.
Відмова у взятті громадян на соціальний квартирний облік може бути оскаржена в судовому порядку.

Які особливості взяття на соціальний квартирний облік громадян без визначеного місця проживання?
Громадяни без визначеного місця проживання звертаються для отримання соціального житла до органу місцевого самоврядування за місцем свого перебування.
У день звернення до органу місцевого самоврядування зазначені громадяни отримують направлення на безоплатне тимчасове (до 6 місяців) проживання в тимчасовому притулку для дорослих. Відсутність у такого громадянина документів, що засвідчують особу, не може бути підставою для відмови йому в наданні місця у тимчасовому притулку для дорослих.

Які права у мешканців тимчасових притулків для дорослих?
Тимчасові притулки для дорослих будуються (створюються) та утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів і перебувають у комунальній власності.
Архітектурно-планувальні, технічні норми та санітарно-гігієнічні вимоги до тимчасових притулків для дорослих визначаються державними будівельними нормами.
У разі відсутності у мешканця такого притулку документів, що посвідчують особу, та актів громадянського стану відповідний орган місцевого самоврядування протягом 2 місяців з дня надання йому жилого приміщення в тимчасовому притулку для дорослих забезпечує відновлення втрачених громадянином документів за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету.
Порядок відновлення документів для мешканців тимчасових притулків для дорослих затверджується Кабінетом Міністрів України.
Після отримання документів, що посвідчують особу, та актів громадянського стану мешканець вищезазначеного притулку звертається до органу місцевого самоврядування із заявою щодо взяття його на соціальний квартирний облік відповідно до ст.13 Закону.
Громадянин без визначеного місця проживання може бути виселений з тимчасового притулку для дорослих:
-за власним бажанням;
-у разі одержання жилого приміщення у соціальному гуртожитку або квартири чи садибного (одноквартирного) жилого будинку з житлового фонду соціального призначення;
-за рішенням суду.

Який порядок ведення органом місцевого самоврядування соціального квартирного обліку громадян?
Списки громадян для отримання соціального житла в порядку загальної черги, першочергово або позачергово розміщуються окремо та підлягають оприлюдненню.
Поряд із списками, зазначеними у ч.1 ст.20 Закону, розміщується порядок надання соціального житла.
Орган місцевого самоврядування проводить щорічний моніторинг доходів громадян, які перебувають на соціальному квартирному обліку, та членів їх сімей за попередній рік.
Порядок проведення такого моніторингу затверджується Кабінетом Міністрів України.
У разі якщо середньомісячний сукупний дохід громадянина, який перебуває на соціальному квартирному обліку, та членів його сім'ї за попередні 2 роки поспіль з розрахунку на одну особу змінився і став вищий за величину опосередкованої вартості найму житла в даному населеному пункті, передбачену п.”б” ч.2 ст.10 Закону, та прожитковий мінімум, така зміна є підставою для зняття зазначеного громадянина з соціального квартирного обліку.
Зняття з обліку громадянина, який на підставі договору найму проживає у соціальному гуртожитку, є підставою для розірвання такого договору найму.
За громадянином, який перебував на обліку і був знятий з нього на підставі, визначеній ч. 4 вищевказаної статті, протягом наступних 3 років з дня зняття з обліку зберігається право поновлення в черзі за його номером у цій самій черзі за умови відновлення права такого громадянина на отримання соціального житла відповідно до ч.2 ст.10 Закону.
Громадяни, які відповідно до умов, визначених ч.2 ст.10 Закону, втратили право перебувати на соціальному квартирному обліку, за їх згодою можуть бути включені до списків осіб на одержання державних цільових довгострокових кредитів на будівництво чи придбання житла.
Положення про державні цільові довгострокові кредити на будівництво чи придбання житла затверджується Кабінетом Міністрів України.
Соціальний квартирний облік громадян, встановлення черговості, а також розподіл жилої площі здійснюються під громадським контролем відповідно до ст.17 Закону з додержанням гласності.

Як здійснюється громадський контроль за розподілом соціального житла?
Громадський контроль за розподілом соціального житла здійснюється наглядовою радою.
Наглядова рада формується за принципом рівного представництва від органу місцевого самоврядування, який веде соціальний квартирний облік і здійснює надання соціального житла, громадських організацій, у статутній діяльності яких передбачено сприяння громадянам,'які потребують соціального захисту, та представників підприємств, установ, організацій різних форм власності.
Порядок формування та діяльності наглядової ради визначається Кабінетом Міністрів України.

Які підстави для відмови у взятті громадянина на соціальний квартирний облік?
Відмова у взятті громадянина на соціальний квартирний облік допускається в разі:
-непредставлення необхідних документів відповідно до ч.3 ст.13 Закону;
-подання документів з виправленнями;
-подання документів, які не підтверджують можливість визнання у встановленому порядку відповідного громадянина таким, що потребує надання соціального житла;
-подання документів із заздалегідь неправдивою інформацією, що було встановлено органом, який приймає на соціальний квартирний облік.
Рішення про відмову у взятті на облік повинне містити підстави відмови з обов'язковим посиланням на порушення, передбачені ч. 1 цієї статті.
Письмова відповідь з рішенням про відмову у взятті на облік видається (направляється) громадянинові, який подав відповідну заяву, не пізніше 3 робочих Днів з дня прийняття такого рішення.

У якому випадку відбувається зняття громадянина із соціального квартирного обліку?
Громадянин знімається із соціального квартирного обліку в разі:
-подання за місцем обліку заяви про зняття з обліку;
-втрати підстав, визначених ч.2 ст.10 Закону, що дають право на отримання соціального житла;
-виїзду на постійне місце проживання до іншого населеного пункту;
-одержання ним у встановленому порядку кредитів на будівництво чи придбання житла;
-надання йому у встановленому порядку земельної ділянки для будівництва приватного житлового будинку;
-виявлення в документах, які надавалися ним до органу, що здійснює взяття на соціальний квартирний облік, відомостей, які не відповідають дійсності, але стали підставою для прийняття на облік, а також неправомірних дій посадових осіб органу, що здійснює взяття на облік, при вирішенні питання про взяття на соціальний квартирний облік.
Рішення про зняття громадян із обліку приймається органом, за рішенням якого такий громадянин був взятий на соціальний квартирний облік, не пізніше 30 робочих днів від дня виявлення обставин, що є підставою для ухвалення рішення про зняття з обліку.
Про зняття громадянина з обліку йому повідомляється в письмовій формі протягом 30 робочих днів із зазначенням причини зняття.

Які права мають сторони договору найму соціального житла?
Підставою для заселення житла із житлового фонду соціального призначення є договір найму соціального житла.
Договір найму соціального житла - угода, оформлена в письмовій формі, за якою одна сторона - власник житла (наймодавець) передає або зобов'язується передати другій стороні (наймачеві) житло для проживання в ньому на певний строк.
Такий договір укладається між органом місцевого самоврядування або уповноваженим ним органом і наймачем або уповноваженою ним особою.
У договорі мають бути вказані особи, які проживатимуть разом із наймачем. Ці особи набувають рівних з наймачем прав та обов'язків щодо користування соціальним житлом.
Наймач соціального житла вправі в установленому порядку за письмовою згодою всіх членів сім'ї, які проживають разом з ним, вселити в займане ним жиле приміщення свою дружину, дітей, батьків. На вселення до батьків їх неповнолітніх дітей зазначеної згоди не потрібно.
Орган місцевого самоврядування, який надав соціальне житло, проводить щорічний моніторинг доходів наймача та членів його сім'ї, які проживають разом з ним, за попередній рік.
Порядок проведення такого моніторингу затверджується Кабінетом Міністрів України.
У разі якщо середньомісячний сукупний дохід наймача квартири або садибного (одноквартирного) жилого будинку з житлового фонду соціального призначення та членів його сім'ї за попередні 2 роки поспіль з розрахунку на одну особу змінився і став вищий за величину опосередкованої вартості найму житла в даному населеному пункті, передбачену п.”б” ч.2 ст.10 Закону, та прожитковий мінімум, така зміна є підставою для розірвання договору найму соціального житла.
У разі розірвання договору найму соціального житла наймач та члени його сім'ї, які проживають разом з ним, зобов'язані протягом 3 місяців з дня розірвання такого договору добровільно звільнити надане жиле приміщення. У разі незгоди добровільно звільнити жиле приміщення наймач та члени його сім'ї можуть бути виселені за рішенням суду.
Громадянин, з яким органом місцевого самоврядування було розірвано договір найму на підставі, визначеній ч.6 ст.10 Закону, протягом наступних 3 років з дня розірвання договору має право на включення його до списків на позачергове отримання квартири або садибного (одноквартирного) жилого будинку з житлового фонду соціального призначення за умови відновлення права такого громадянина на отримання соціального житла.
Договір може бути розірваний на вимогу наймача, а на вимогу наймодавця - лише за рішенням суду.
Форма типового договору затверджується Кабінетом Міністрів України.

Що є предметом договору найму жилого приміщення з житлового фонду соціального призначення?
Предметом договору найму соціального житла є квартира або садибний (одноквартирний) жилий будинок чи жиле приміщення в соціальному гуртожитку, а також перелік житлово-комунальних послуг, які надаватимуться наймачу відповідно до договору.
Предметом договору не можуть бути допоміжні приміщення в багатоквартирному жилому будинку.
Наймач може укладати окремі договори на отримання додаткових житлово-комунальних послуг, що не включені до договору найму соціального житла.
Мешканцям тимчасових притулків для дорослих за їх згодою може бути надане жиле приміщення за договором найму або приміщення у спеціалізованому будинку для бідних та безпритульних.
Порядок створення спеціалізованого будинку для бідних та безпритульних і положення про такий будинок затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Інвалідам та людям похилого віку за їх згодою може бути надана за договором найму квартира або садибний (одноквартирний) жилий будинок з житлового фонду соціального призначення чи приміщення у спеціалізованому будинку для ветеранів війни та праці, громадян похилого віку та інвалідів.
Порядок створення такого спеціалізованого будинку, а також положення про нього затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Який порядок надання громадянам квартир або садибних (одноквартирних) жилих будинків?
Квартири або садибні (одноквартирні) жилі будинки з житлового фонду надаються громадянам, які перебувають на соціальному квартирному обліку, у порядку черговості, виходячи із часу взяття таких громадян на облік.
Право позачергового та першочергового отримання соціального житла мають громадяни, визначені ст.11 та 12 Закону.
Жилі приміщення за договором найму надаються громадянам на підставі рішення органу місцевого самоврядування.
Рішення про надання жилого приміщення є підставою для укладення договору найму соціального житла.
При наданні квартири або садибного (одноквартирного) жилого будинку з житлового фонду соціального призначення громадянинові, який має приватне житло, враховується площа жилого приміщення, що перебуває у приватній власності цього громадянина або членів його сім'ї, які проживають разом з ним.
Порядок надання соціального житла, а також урахування площі житла, що перебуває у приватній власності громадянина, який отримує квартиру або садибний (одноквартирний) жилий будинок з житлового фонду соціального призначення, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Чи враховуються законні інтереси громадян при наданні жилих приміщень за договором найму соціального житла?
При наданні Жилих приміщень за договором найму соціального житла заселення однієї кімнати неповнолітніми особами різної статі, за винятком подружжя, не допускається, а заселення однієї кімнати повнолітніми особами різної статі, за винятком подружжя, допускається тільки за їхньої згоди.
Жиле приміщення за договором найму може бути надане з перевищенням норми жилої площі приміщення, якщо воно являє собою однокімнатну квартиру або садибний (одноквартирний) жилий будинок чи призначене для вселення громадян, які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань за переліком, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я.
Особам похилого віку, багатодітним сім'ям з неповнолітніми дітьми та відповідним категоріям інвалідів і хворих за висновком лікувально-профілактичного закладу та на їх прохання жилі приміщення надаються на нижніх поверхах або в будинках з ліфтами.
Соціальне житло має бути обладнане засобами безперешкодного доступу для людей з обмеженими фізичними можливостями.

Які права та обов'язки наймодавця жилого приміщення за договором найму соціального житла?
Наймодавець жилого приміщення за договором найму соціального житла має право вимагати від наймача:
-своєчасного внесення плати за житло і надані житлово-комунальні послуги;
-дотримання вимог правил експлуатації жилих приміщень та прибудинкової території, санітарно-гігієнічних і протипожежних правил та інших нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
-своєчасно вживати заходів щодо усунення виявлених неполадок, пов'язаних з отриманням житлово-комунальних послуг, що виникли з вини споживача;
-доступу у приміщення, будинки і споруди в порядку, визначеному законом і договором, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів тощо.
Наймодавець жилого приміщення має й інші права, визначені законодавством та договором найму соціального житла.
Якщо інше не передбачено договором з власником цього житла, наймодавець зобов'язаний:
-надати наймачу незаселене жиле приміщення, крім жилих кімнат у соціальних гуртожитках, передбачених для проживання двох і більше осіб;
-забезпечувати своєчасне та належної якості надання житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору;
-здійснювати технічне обслуговування та поточний ремонт будинку і внутрішньобудинкових інженерних мереж, вживати заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень якості послуг у терміни, встановлені договором та/або законодавством;
-здійснювати згідно із законодавством та умовами договору капітальний ремонт будинку, що належить до житлового фонду соціального призначення, або у разі наявності в багатоквартирному жилому будинку жилих приміщень, що належать до житлових фондів різного призначення,— здійснювати регулярні внески на капітальний ремонт такого будинку;
-сплачувати споживачу житлово-комунальних послуг відшкодування у розмірі, визначеному договором або законодавством, за перевищення нормативних термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт;
-вести облік і вживати заходів для задоволення вимог (претензій) споживачів житлово-комунальних послуг у зв'язку з порушенням режиму надання житлово-комунальних послуг, зміною їх споживчих властивостей та перевищенням термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт;
-надавати у встановленому порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів, норми споживання, режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо.

Підстави виникнення у громадянина права взяття на соціальний квартирний облік
1. Соціальний квартирний облік здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування за місцем проживання громадян, які мають право на отримання квартир, садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення, після набуття ними повної цивільної дієздатності відповідно до закону.
2. Правом взяття на соціальний квартирний облік користуються громадяни України:
а) для яких таке житло є єдиним місцем проживання або які мають право на поліпшення житлових умов відповідно до закону;
б) середньомісячний сукупний дохід яких за попередній рік з розрахунку на одну особу в сумі менший від величини опосередкованої вартості найму житла в даному населеному пункті та прожиткового мінімуму, встановленого законодавством.
При визначенні середньомісячного сукупного доходу враховується вартість майна, що знаходиться у власності громадянина та членів його сім'ї на момент взяття на соціальний квартирний облік.
Порядок врахування вартості майна, що знаходиться у власності громадянина та членів його сім'ї, та порядок визначення величини опосередкованої вартості найму житла в населеному пункті затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Постанова Ради Міністрів Української РСР і Української республіканської ради професійних спілок від 11 грудня 1984 р. №470 “Про затвердження Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР”
13. На квартирний облік беруться громадяни, які потребують поліпшення житлових умов.
Потребуючими поліпшення житлових умов визнаються громадяни:
1) забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами обласних, Київської іСевастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок.
Цей рівень періодично переглядається вказаними органами;
2) які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам. Перелік випадків, коли жилі будинки (жилі приміщення) вважаються такими, що не відповідають санітарним і технічним вимогам, визначається Міністерством
житлово-комунального господарства УРСР, Міністерством охорони здоров'я УРСР і Держбудом УРСР;
3) які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв'язку з чим не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім'ї.
Перелік зазначених захворювань затверджується Мністерством охорони здоров'я УРСР за
погодженням з Українською республіканською радою професійних спілок. Порядок видачі медичних висновків зазначеним хворим встановлюється Міністерством охорони здоров'я УРСР;
4) які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житлово-будівельних
кооперативів;
5) які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
6) які проживають у гуртожитках;
7) які проживають в одній кімнаті по дві і більше сім'ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати).

Згідно із пунктом 2 постанови виконкому Київської міської ради народних депутатів та президії Київської міської ради профспілок від 15.07.1985 №582 встановлено рівень жилої площі на одну особу, що визначає потребу в поліпшенні житлових умов, у розмірі 7,5 квадратних метрів включно.

Порядок врахування вартості майна
-Сукупний дохід громадянина та членів його сім'ї обчислюється як сума всіх доходів, отриманих ними в грошовій формі з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами, обчислена з урахуванням норм Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб".
-Вартість майна в розрахунку на одну особу обчислюється на підставі проведеної оцінки шляхом ділення його загальної вартості на 12 місяців і на середню кількість осіб, що входили до складу сім'ї громадянина за зазначений період.
-Розмір середньомісячного сукупного доходу громадян з урахуванням вартості їх майна в розрахунку на одну особу за минулий рік включає суму всіх доходів кожного члена сім'ї, визначених на підставі інформації про доходи за календарний рік, який передує даті взяття на соціальний квартирний облік, і вартість майна, обчислену згідно з пунктом 7 цього Порядку.
 
Порядок визначення величини опосередкованої вартості наймання житла
Розмір плати за наймання (оренду) житла на одну особу розраховується шляхом множення мінімального розміру плати за наймання (оренду) одного квадратного метра кімнати в гуртожитку на мінімальну норму забезпечення в ньому житлом.

Порядок проведення щорічного моніторингу доходів громадян
-Органи місцевого самоврядування проводять щороку моніторинг сукупного доходу громадян, які перебувають на соціальному квартирному обліку (далі - облік), та членів їх сімей і доходів наймачів житла, що належить до житлового фонду соціального призначення (далі - соціальне житло),та членів їх сімей, які проживають разом з ними.
-Моніторинг сукупного доходу громадян, що перебувають на обліку, проводиться органом місцевого самоврядування на підставі:
-довідки про доходи громадянина та членів його сім'ї за попередній рік;
-відомостей про майно, у тому числі земельну ділянку, що перебуває у власності громадянина та членів його сім'ї.
Про прийняття рішення за результатами моніторингу зазначається у книзі обліку громадян, що перебувають на черзі для отримання соціального житла.

До заяви про взяття на соціальний квартирний облік додаються наступні документи:
1.Довідка по формі №3 про склад сім'ї та прописку;
2.Копії документів, що посвідчують особу заявника та членів його сім'ї;
3.Копії документів, що засвідчують родинні відносини (свідоцтва про шлюб, рішення суду або свідоцтво про розірвання шлюбу, свідоцтв про народження неповнолітніх дітей);
4.Копії довідок про присвоєння ідентифікаційного номера заявнику та всім членам його сім'ї;
5.Довідки з місця роботи заявника та повнолітніх членів його сім'ї;
6.Довідки про доходи заявника та членів його сім'ї за попередній рік (довідка про сукупний дохід громадянина та членів його сім,ї, отриманих ними в грошовій формі з будь-яких джерел, як на території України так і за її межами, довідка про наявність/відсутність земельної ділянки, довідка про наявність/відсутність індивідуального житлового будинку, довідка про наявність/відсутність садового(дачного) будинку, довідка про наявність/відсутність гаражу, довідка про вартість транспортних засобів, що перебувають у приватній власності родини (легковий автомобіль, вантажний автомобіль, автобус, мотоцикл, трактор спеціалізованого і спеціального призначення, водний транспортний засіб), довідка про вклади в банках, цінні папери та інші активи, номінальна вартість придбаних цінних паперів);
7.Відомості про вартість майна, що перебувало та перебуває у власності заявника та членів його сім'ї за останні 5 років або його відсутність (копія ордеру на вселення в квартиру, копія свідоцтва на право власності, якщо квартира приватизована, відомості про вартість майна громадянина та членів його родини на момент взяття на соціальний квартирний облік);
8.Копія документа, що підтверджує право на надання пільг при постановці на соціальний квартирний облік;
Документи подати в папці.


Закон України "Про житловий фонд соціального призначення"
Постанова Кабінету Міністрів від 23.07.2008р. №682 "Деякі питання реалізації Закону України "Про житловий фонд соціального призначення"

Категорія: Консультація | Переглядів: 1337 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Вересень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**