ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 04.01.2002, №3
(в редакції постанови від 26.09.2013, №730)
ПОРЯДОК
оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади
1. Оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади здійснюється з метою підвищення ефективності та прозорості діяльності цих органів шляхом впровадження та використання сучасних інформаційних технологій для надання інформаційних та інших послуг громадськості, забезпечення її впливу на процеси, що відбуваються у державі.
2. Оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади здійснюється шляхом:
розміщення і постійного оновлення міністерствами, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади інформації відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" та цього Порядку на офіційних веб-сайтах;
створення Єдиного веб-порталу Кабінету Міністрів України (далі - Веб-портал), призначеного для інтеграції офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади та розміщення інформаційних ресурсів відповідно до потреб громадян.
3. Координація робіт із забезпечення функціонування Веб-порталу, його інформаційне наповнення, технічна підтримка, супроводження та встановлення регламенту і стандартів обміну інформацією між його складовими частинами здійснюється Секретаріатом Кабінету Міністрів України.
4. Інформація, яка розміщується на офіційних веб-сайтах органів виконавчої влади та Веб-порталі, повинна мати захист від несанкціонованої модифікації.
5. Інформаційне наповнення, захист інформації від несанкціонованої модифікації та технічне забезпечення функціонування офіційних веб-сайтів міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади як складових частин Веб-порталу зазначені органи здійснюють самостійно.
6. Контроль за дотриманням вимог щодо захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах, які забезпечують наповнення та функціонування офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади та Веб-порталу, здійснюється Адміністрацією Держспецзв'язку.
7. Структура, дизайн офіційного веб-сайту та регламент його функціонування визначаються керівником органу виконавчої влади відповідно до вимог цього Порядку.
Керівник органу виконавчої влади визначає осіб, відповідальних за технічне забезпечення і супроводження офіційного веб-сайту та його інформаційне наповнення відповідно до вимог законодавства.
8. На офіційному веб-сайті органу виконавчої влади розміщується така інформація:
1) для міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади:
-найменування органу;
-основні завдання та нормативно-правові засади діяльності;
-структура та керівництво органу;
-прізвища, імена та по батькові керівників;
-місцезнаходження апарату, урядових органів державного управління, утворених у його складі, територіальних органів та відповідних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій (поштові адреси, номери телефонів, факсів, адреси офіційних веб-сайтів та електронної пошти);
-основні функції структурних підрозділів, а також прізвища, імена, по батькові, номери телефонів, адреси електронної пошти їх керівників;
-нормативно-правові акти з питань, що належать до компетенції органу;
-плани підготовки органом проектів регуляторних актів та зміни до них;
-повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів, проекти цих актів і аналіз їх регуляторного впливу;
-звіти про відстеження результативності прийнятих органом регуляторних актів;
-відомості про регуляторну діяльність органу;
-перелік та порядок надання адміністративних послуг органами виконавчої влади і бюджетними установами, які перебувають в їх управлінні та яким делеговані повноваження з надання таких послуг;
-відомості про взаємодію з громадською радою при органі виконавчої влади;
-відомості про проведення консультацій з громадськістю, громадської експертизи та врахування громадської думки у своїй діяльності;
-зразки документів та інших матеріалів, необхідних для звернення громадян до органу;
-розпорядок роботи органу та час прийому керівництва;
-підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління органу;
-цільові програми у відповідній сфері;
-відомості про проведення закупівлі товарів (робіт, послуг) за державні кошти;
-державні інформаційні ресурси з питань, що належать до компетенції органу;
-поточні та заплановані заходи і події у відповідній сфері;
-відомості про наявні вакансії;
2) для Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації:
-найменування органу;
-основні завдання та нормативно-правові засади діяльності;
-структура та керівництво органу;
-прізвища, імена та по батькові керівників;
-місцезнаходження органу, його управлінь, відділів та інших структурних підрозділів, міністерств і комітетів Автономної Республіки Крим (поштові адреси, номери телефонів, факсів, адреси електронної пошти та офіційних веб-сайтів районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій);
-основні функції структурних підрозділів, а також прізвища, імена, по батькові, номери телефонів, адреси електронної пошти їх керівників;
-нормативно-правові акти з питань, що належать до компетенції органу;
-плани підготовки органом проектів регуляторних актів та зміни до них;
-повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів, проекти цих актів і аналіз їх регуляторного впливу;
-звіти про відстеження результативності прийнятих органом регуляторних актів;
-відомості про регуляторну діяльність органу;
-перелік та порядок надання адміністративних послуг органами виконавчої влади і бюджетними установами, які перебувають в їх управлінні та яким делеговані повноваження з надання таких послуг;
-відомості про взаємодію з громадською радою при органі виконавчої влади;
-відомості про проведення консультацій з громадськістю, громадської експертизи та врахування громадської думки у своїй діяльності;
-зразки документів та інших матеріалів, необхідних для звернення громадян до органу;
-розпорядок роботи органу та часи прийому керівництва;
-виконання бюджету відповідного рівня;
-показники розрахунків за енергоносії;
-відомості про сплату місцевих податків і зборів, комунальних платежів, у тому числі тарифи та пільги окремим групам платників, розрахунки юридичних і фізичних осіб з бюджетом відповідного рівня;
-установи і заклади соціальної сфери;
-підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління органу;
-цільові програми у відповідній сфері;
-відомості про проведення закупівлі товарів (робіт, послуг) за державні кошти;
-поточні та заплановані заходи і події у відповідній сфері;
-відомості про наявні вакансії;
-перелік комунальних підприємств, правоохоронних органів, лікувальних, оздоровчих, дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, які знаходяться на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, із зазначенням адреси, номерів телефонів, розпорядку роботи;
-порядок оскарження рішень, прийнятих органом відповідного рівня;
-державні інформаційні ресурси з питань, що належать до компетенції органу.
Органи виконавчої влади також зобов'язані розміщувати іншу інформацію відповідно до статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
9. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації додатково розміщують інформацію про районні, районні у містах Києві та Севастополі держадміністрації, а саме:
-найменування органу;
-основні функції та нормативно-правові засади діяльності;
-структура та керівництво органу;
-місцезнаходження органу і підпорядкованих йому управлінь, відділів та інших структурних підрозділів (поштові адреси, номери телефонів, факсів);
-основні завдання структурних підрозділів органу, а також прізвища, імена, по батькові, номери телефонів, адреси електронної пошти їх керівників;
-нормативно-правові акти з питань, що належать до компетенції органу;
-плани підготовки органом проектів регуляторних актів та зміни до них;
-повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів, проекти цих актів і аналіз їх регуляторного впливу;
-звіти про відстеження результативності прийнятих органом регуляторних актів;
-відомості про регуляторну діяльність органу.
-порядок реєстрації, ліцензування окремих видів діяльності у відповідній сфері, зразки документів та інших матеріалів, необхідних для реєстрації та отримання відповідної ліцензії (розрахункові рахунки для внесення платежів, розмір цих платежів тощо);
-розпорядок роботи керівництва і працівників органу;
-відомості про виконання бюджету відповідного рівня;
-показники виплати заробітної плати, грошового забезпечення, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат;
-показники розрахунків за енергоносії;
-відомості про сплату місцевих податків і зборів, комунальних платежів, у тому числі діючі тарифи та пільги окремим групам платників, розрахунки юридичних і фізичних осіб з бюджетом відповідного рівня;
-установи і заклади соціальної сфери;
-відомості про проведення закупівлі товарів (робіт, послуг) за державні кошти;
-перелік комунальних підприємств, правоохоронних органів, лікувальних, оздоровчих установ, дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, які знаходяться на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці із зазначенням адреси, номерів телефонів, розпорядку роботи.
10. Інформація, розміщена на Веб-порталі та офіційному веб-сайті, оновлюється невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження (ухвалення) документа, після створення та/або зміни інформації, зазначеної у пунктах 8 і 9 цього Порядку.
11. На офіційному веб-сайті Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій розміщується інформація про територію відповідної адміністративно-територіальної одиниці:
-сучасна територія та історія регіону, адміністративно-територіальний устрій, міста регіону;
-загальний огляд економіки, опис природних ресурсів, відомості про транспортну інфраструктуру, засоби комунікації, промисловість, сільське господарство, створення привабливих інвестиційних умов у регіоні, вільні економічні зони, розвиток туризму тощо;
-відомості про розвиток науки і освіти (перелік навчальних закладів і наукових установ, закладів культури і мистецтва), посилання на інші інтернет-ресурси регіону.
На офіційному веб-сайті може розміщуватися інша інформація, яку керівництво органу виконавчої влади вважає за доцільне оприлюднити.
12. На Веб-порталі та офіційному веб-сайті органу виконавчої влади розміщується адреса електронної пошти структурного підрозділу, відповідального за приймання і реєстрацію вхідної кореспонденції, а також надається можливість добровільної реєстрації відвідувачів для забезпечення ведення статистики відвідувань та підтримки функції зворотного зв'язку.
13. Не допускається розміщення на офіційному веб-сайті інформації, розповсюдження чи оприлюднення якої заборонено законодавством, а також реклами (за винятком соціальної), у тому числі політичної реклами.
Контроль за дотриманням вимог цього пункту здійснюється відповідними підрозділами органів виконавчої влади.
Персональна відповідальність за дотримання цих вимог покладається на керівника відповідного органу.
15. На початку головної сторінки офіційного веб-сайту органу виконавчої влади розміщується зображення Державного Герба України.
16. Інформація на офіційному веб-сайті подається українською мовою, а також за потребою - англійською мовою і мовами національних меншин. Обсяг інформації, що підлягає перекладу на інші мови, визначається рішенням органу виконавчої влади.
17. Інформація на офіційному веб-сайті повинна бути доступною для користувачів з вадами зору та слуху. Технічні завдання на створення (модернізацію) офіційних веб-сайтів повинні відповідати технічним вимогам, установленим згідно з додатком до цього Порядку.
18. Моніторинг інформаційного наповнення офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади відповідно до вимог цього Порядку проводиться Держкомтелерадіо.
Додаток до Порядку
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
на створення (модернізацію) офіційних веб-сайтів, що стосуються доступу до них користувачів з вадами зору та слуху
Інформація на офіційному веб-сайті повинна бути доступною для користувачів з вадами зору та слуху, а також передбачати можливість використання комп’ютерних програм екранного доступу, які забезпечують виведення даних у звуковій або рельєфно-крапковій формі.
Аудіо- та відеоматеріали повинні супроводжуватися текстом, еквівалентним інформації, що містить аудіо- та відеозапис. Інформація, розміщена в рухомій стрічці, графічні та мультимедійні матеріали повинні дублюватися за допомогою звичайного тексту.
Розмір шрифту тексту, за винятком титрів, повинен змінюватися в межах до 200 відсотків без використання допоміжних технологій та втрати інформаційного наповнення або функціональності офіційного веб-сайту.
Візуальне представлення тексту повинно мати коефіцієнт контрастності не менше 5:1.
На офіційному веб-сайті повинна бути реалізована зручна навігація за допомогою клавіатури комп’ютера.
Не допускається застосування часових обмежень щодо виконання функцій навігації та/або інтерактивної взаємодії користувача з офіційним веб-сайтом, а також об’єктів, що спалахують на екрані частіше ніж три рази на секунду.
За наявності значної кількості елементів, доступ до яких може бути ускладнений для користувачів з вадами зору та слуху, рекомендується створити альтернативну версію офіційного веб-сайту з більш простою структурою, яка дублюватиме інформацію на основному офіційному веб-сайті та відповідатиме встановленим вимогам.
Для переходу до альтернативної версії офіційного веб-сайту на головній сторінці розміщується відповідне гіпертекстове посилання.”. |