Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
П`ятниця, 29.03.2024, 03:39
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2014 » Грудень » 28 » Довідник СНЮ: Вас звинувачують в адміністративному правопорушенні
21:51
Довідник СНЮ: Вас звинувачують в адміністративному правопорушенні

Продовження. Вас звинувачують в адміністративному правопорушенні

1. Поняття адміністративного правопорушення.
Адміністративне правопорушення (проступок) — протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на державний або громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законодавством передбачено адміністративну відповідальність.
Ознайомитись із переліком адміністративних правопорушень можна у відповідному законі – Кодексі України про адміністративні правопорушення (КУпАП).
Слід розуміти, що з точки зору континентальної системи права, яка присутня в Україні, є розподіл правопорушень на адміністративні та кримінальні. Хоча перша категорія не повністю відповідає своїй назві, але все-таки їх намагаються розмежовувати відповідно до принципу суспільної небезпечності правопорушення та особи, яка його скоїла.
В більшості випадків покаранням є грошовий штраф, який особа має сплатити у відповідні органи (реквізити можна взяти, наприклад, на сайті МВС) і на цьому вся відповідальність завершується.

2. Складення протоколу про вчинення адміністративного правопорушення
Ситуації, коли Ви скоїли адміністративне правопорушення можуть бути різними, проте складення протоколу уповноваженою особою (переважно міліціонерами) не завжди має своїм наслідком адміністративне затримання. Більш того, ряд таких правопорушень визначаються як «незначні» і Вам взагалі не доведеться за них відповідати, якщо Ви в свою чергу припинили на вимогу працівника міліції їх скоєння та усвідомили протиправність таких дій (можливо внаслідок роз’яснювальної бесіди проведеної правоохоронцем).
У відповідності до чинного законодавства, якщо факт скоєння Вами адміністративного правопорушення встановлений працівниками міліції (куріння в недозволеному місці, дрібне хуліганство тощо), то вони зобов’язані винести усне попередження, відповідно до якого Ви маєте припинити скоювати правопорушення.
Якщо правопорушення є незначним, то на цьому Ваше спілкування з правоохоронцями може бути завершеним. В іншому разі складаєтьсяпротокол про скоєння адміністративного правопорушення (ст.254 КУпАП) у двох екземплярах, один із яких вручається Вам і обов’язково роз’яснюються Ваші права, передбачені ст.268 КУпАП.
У різних ситуаціях органом, який виносить постанову про притягнення до відповідальності, може бути як орган внутрішніх справ, так і суд. Тому, з’ясувавши всі обставини події, необхідно записати їх до протоколу. Протокол заповнюється працівниками міліції, проте установчі дані записуються з Ваших слів.
Після того, як Вам були роз’яснені права, а також після ознайомленням із протоколом, Ви маєте його підписати, попередньо перевіривши правильність запису обставин події. Також потрібно переконатися, що правоохоронці не залишили пустих місць у протоколі, в які можна буде згодом щось записати (це, в свою чергу, може бути використано проти Вас). Пусті поля можна сміливо закреслити буквою “Z”.
В разі неможливості складення протоколу про адміністративне правопорушення на місці його скоєння, порушника може бути доставлено в міліцію. Про це читайте в наступному пункті.

3. Вас затримали за вчинення адміністративного правопорушення
Інколи навіть найбільш законослухняний громадянин може опинитись у ролі затриманого. Ваша участь у мітингу чи демонстрації, активне вболівання за футбольну команду на стадіоні або відвідування концерту рок-гурту може зовсім несподівано призвести до адміністративного затримання. Подібним чином може завершитися і гучний сміх у сквері, який наряд патрульних міліціонерів визнає дрібним хуліганством, або повернення у товаристві друзів з бару, що міліціонери розцінять, як “появу в громадському місці в стані алкогольного сп’яніння, що ображає суспільну мораль”. Особлива увага з боку правоохоронних органів прикута до представників уразливих груп – наркозалежних осіб та секс-працівниць, чиї права порушуються найчастіше.
При адміністративному затриманні завжди можна вимагати дотримання норм процесуального права.

Ви маєте право:
1.Вимагати звільнити Вас через 3 години після доставляння до райвідділу – адміністративне затримання не може тривати більше 3 годин, а у випадку затримання за правопорушення, пов’язані із незаконним обігом наркотиків цей термін може бути подовжений до 3 діб для проведення експертизи, наприклад (ст.263 КУпАП);
2.Відмовитися підписувати адміністративний протокол та протокол про адміністративне затримання (ст.63 Конституції України) або зазначити у протоколі про свою невинуватість;
3.Користуватися правовою допомогою адвоката чи захисника з моменту затримання (ст.29 Конституції України);
4.Відмовитися від фотографування та дактилоскопії (зняття відбитків пальців) – ці процедури проводяться не відносно адміністративно затриманих, а стосовно адміністративно арештованих за рішенням суду (ст.11 Закону України “Про міліцію”);
5.При проведенні Вашого особистого огляду вимагати присутності понятих однієї з Вами статі та складання протоколу про вилучені у Вас предмети (ст.264 Кодексу України про адміністративні правопорушення);
6.Якщо Вас помістили до кімнати для затриманих та доставлених на час, більше ніж 3 години, Ви маєте отримувати безкоштовне гаряче харчування три рази на добу ( пункт 6.7.3. “Інструкції з організації діяльності чергових частин органів і підрозділів внутрішніх справ”, затвердженої наказом МВС України №181-2009 року );
7.При звільненні, отримати від міліції довідку про Ваше перебування у райвідділі (пункт 6.7.2. “Iнструкції з організації діяльності чергових частин органів і підрозділів внутрішніх справ”, затвердженої наказом МВС України №181-2009 року).

Працівник міліції зобов’язаний:
Проводити Ваше адміністративне затримання і доставляння до райвідділу лише у наступних випадках:
а) якщо Ви вчиняєте адміністративне правопорушення та не реагуєте на вимоги правоохоронця припинити чинити протиправні дії;
б) для встановлення Вашої особи, якщо міліціонер обґрунтовано підозрює Вас у порушенні законодавства;
в) для складання протоколу про адміністративне правопорушення, якщо такий протокол не можливо скласти безпосередньо на місці його скоєння;
г) для забезпечення можливості розгляду складеного на Вас адміністративного протоколу і виконання прийнятого по ньому рішення ( ст.260 КУпАП).
Чітко, коректно та з посиланням на нормативно-правові акти роз’яснити Вам причину Вашого адміністративного затримання ( пункт 2.2. розділу 2 “Правил поведінки та професійної етики осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ України”);
Не допускати проявів жорстокого або принизливого ставлення до Вас, застосовувати фізичну силу та спеціальні засоби (гумовий кийок, наручники)тільки у випадку Вашої непокори його законній вимозі ( пункт 2.2. розділу 2 “Правил поведінки та професійної етики осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ України”);
Одразу викликати швидку медичну допомогу , якщо у Вас є тілесні ушкодження або стан Вашого здоров’я погіршився ( пункт 6.6.1. “Інструкції з організації діяльності чергових частин органів і підрозділів внутрішніх справ”, затвердженої наказом МВС України №181-2009 року );
Після прибуття до райвідділу міліції, одразу записати до “Журналу обліку доставлених, відвідувачів та запрошених” точний час і дату Вашого доставляння та одразу скласти на Вас протокол про адміністративне затримання ( пункти 6.6.1., 6.7.1. “Інструкції з організації діяльності чергових частин органів і підрозділів внутрішніх справ”, затвердженої наказом МВС України №181-2009 року );
Ознайомити Вас з правами особи, затриманої в адміністративному порядку, а якщо на час затримання Вас поміщують у Кімнату для затриманих і доставлених, вручити “Пам’ятку для затриманих осіб» (пункт 7.2. “Інструкції з організації діяльності чергових частин органів і підрозділів внутрішніх справ”, затвердженої наказом МВС України №181-2009 року );
Повідомити про Ваше адміністративне затримання і перебування в райвідділі Ваших близьких родичів (ст.261 КУпАП);
Якщо Ви висловили бажання письмово оскаржити своє затримання шляхом звернення до вищих посадових осіб МВС або в органи прокуратури чи суду, оперативний черговий чергової частини повинен відвести Вас в окреме приміщення та надати папір і ручку для написання скарги. Якщо Ви висловили намір звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або у Європейський суд, Вам повинні також надати і конверт ( пункт 7.4. “Інструкції з організації діяльності чергових частин органів і підрозділів внутрішніх справ”, затвердженої наказом МВС України №181-2009 року );
Звільнити Вас через 3 години із часу затримання, вказаному в протоколі про адміністративне затримання (ст.263 КУпАП).

4. Декілька порад щодо поведінки після адміністративного затримання
Адміністративне затримання це лише низка процесуальних дій, дотримання яких вимагає від Вас законодавство. Намагайтесь ставитись до цього із повагою та зберігати спокій. Проте, щоб не стати жертвою міліцейського свавілля все-таки варто дотримуватись декількох порад:
-у жодному разі не тікайте і не чиніть активного фізичного опору працівникам міліції при затриманні. Обірваний погон або ґудзик на сорочці міліціонера — це доказ Вашої злісної непокори законній вимозі міліціонера (ст.185 КУпАП). Крім того, правоохоронець має право застосовувати прийоми рукопашного бою, а іноді спецзасоби та вогнепальну зброю для припинення правопорушення й затримання особи, яка намагається втекти;
-перед тим, як пройти з міліціонером до службового автомобіля, з’ясуйте, у який підрозділ Вас будуть доставляти;
-зробіть все можливе для інформування родичів та знайомих про факт Вашого затримання. Відповідно до ст.5 ЗУ “Про міліцію” Ви маєте на це право, яким вам мають запропонувати скористатись не пізніше як через 2 години після затримання. Якщо Ви були при затриманні не самі, то повідомте знайомим адресу вашої дружини/батьків та назву відділення міліції, куди Вас мають доставити, про всяк випадок;
-одразу після прибуття до міліції вимагайте складання протокоілу про Ваше затримання. У протоколі неодмінно зазначаються дата і час затримання та його підстави;
-уважно ознайомтесь зі змістом всіх документів , які Вам пропонують підписати працівники міліції. Нікуди не поспішайте, адже потреби в цьому вже немає. Якщо Ви не вважаєте себе винним, зазначте це у протоколі (там є відповідна графа — пояснення правопорушника), наприклад словами: «З протоколом не згоден, порушення не скоював». Ви маєте право записати до протоколу ваші зауваження щодо дій посадових осіб міліції, якщо вважаєте такі дії незаконними. Наприклад: “Про затримання не повідомлені родичі” або “Мені відмовлено у наданні можливості користуватися послугами адвоката”. Після написання пояснення, зробіть неможливим дописування під ним іншого тексту — перекресліть навхрест незаповнені рядки протоколу, поставте літеру “z” тощо. Ніколи не підписуйте документи із незаповненими графами, не проставленими підписами та датами;
-запам’ятайте: відповідно до статті 63 Конституції України, Ви маєте право взагалі відмовитися підписувати документи, давати будь-які свідчення чи пояснення проти власної особи.

Норми, які регулюють дане питання в правовому полі:
Конституція України
Стаття 29. Кожна людина має право на свободу та особисту недоторканність.
Ніхто не може бути заарештований або триматися під вартою інакше як за вмотивованим рішенням суду і тільки на підставах та в порядку, встановлених законом.
У разі нагальної необхідності запобігти злочинові чи його перепинити уповноважені на те законом органи можуть застосувати тримання особи під вартою як тимчасовий запобіжний захід, обґрунтованість якого протягом сімдесяти двох годин має бути перевірена судом. Затримана особа негайно звільняється, якщо протягом сімдесяти двох годин з моменту затримання їй не вручено вмотивованого рішення суду про тримання під вартою.
Кожному заарештованому чи затриманому має бути невідкладно повідомлено про мотиви арешту чи затримання, роз'яснено його права та надано можливість з моменту затримання захищати себе особисто та користуватися правовою допомогою захисника.
Кожний затриманий має право у будь-який час оскаржити в суді своє затримання.
Про арешт або затримання людини має бути негайно повідомлено родичів заарештованого чи затриманого.
- Стаття 63. Особа не несе відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів, коло яких визначається законом.
Підозрюваний, обвинувачений чи підсудний має право на захист.
Засуджений користується всіма правами людини і громадянина, за винятком обмежень, які визначені законом і встановлені вироком суду.

Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУпАП)
Стаття 254. Складення протоколу про адміністративне правопорушення.
Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності. Вручення особі протоколу про адміністративне правопорушення підтверджується її підписом.
Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.
Стаття 260. Заходи забезпечення провадження в справах про адміністративні правопорушення.
У випадках, прямо передбачених законами України, з метою припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складення його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов'язковим, забезпечення своєчасного і правильного розгляду справ та виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення допускаються адміністративне затримання особи, особистий огляд, огляд речей і вилучення речей та документів, у тому числі посвідчення водія, ліцензійної картки на транспортний засіб, тимчасове затримання транспортного засобу, відсторонення водіїв від керування транспортними засобами, річковими і маломірними суднами та огляд на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння, а також щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.
Порядок адміністративного затримання, особистого огляду, огляду речей і вилучення речей та документів, у тому числі посвідчення водія, ліцензійної картки на транспортний засіб, тимчасове затримання транспортного засобу, відсторонення водіїв від керування транспортними засобами, річковими і маломірними суднами та огляд на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння, а також щодо вживання лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, з метою, передбаченою цією статтею, визначається цим Кодексом та іншими законами України.
Відшкодування шкоди, заподіяної громадянинові незаконним застосуванням заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення, проводиться в порядку, встановленому законом.
Стаття 261. Адміністративне затримання.
Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім'я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.
Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.
Стаття 263. Строки адміністративного затримання.
Адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може тривати не більш як три години.
Осіб, які порушили прикордонний режим або режим у пунктах пропуску через державний кордон України, може бути затримано на строк до трьох годин для складення протоколу, а в необхідних випадках для встановлення особи і з'ясування обставин правопорушення - до трьох діб з повідомленням про це письмово прокурора протягом двадцяти чотирьох годин з моменту затримання.
Осіб, які порушили правила обігу наркотичних засобів і психотропних речовин, може бути затримано на строк до трьох годин для складення протоколу, а в необхідних випадках для встановлення особи, проведення медичного огляду, з'ясування обставин придбання вилучених наркотичних засобів і психотропних речовин та їх дослідження - до трьох діб з повідомленням про це письмово прокурора протягом двадцяти чотирьох годин з моменту затримання.
Стаття 264. Особистий огляд і огляд речей.
Особистий огляд може провадитись уповноваженими на те посадовими особами Служби безпеки України, органів внутрішніх справ, органів і установ виконання покарань та слідчих ізоляторів, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, воєнізованої охорони, цивільної авіації, митниці і органів прикордонної служби, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, а у випадках, прямо передбачених законами України, також і інших органів.
Особистий огляд може провадитись уповноваженою на те особою однієї статі з оглядуваним і в присутності двох понятих тієї ж статі.
Огляд речей може провадитись уповноваженими на те посадовим особами Служби безпеки України, органів внутрішніх справ, органів і установ виконання покарань та слідчих ізоляторів, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, воєнізованої охорони, цивільної авіації, митниці, органів прикордонної служби, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, природоохоронних органів, державними інспекторами з питань інтелектуальної власності, органів лісоохорони, органів рибоохорони, органів, що здійснюють державний нагляд за додержанням правил полювання, а у випадках, прямо передбачених законами України, також і інших органів. При вчиненні порушень законодавства про охорону і використання тваринного світу уповноважені на те посадові особи органів, які здійснюють державний нагляд за додержанням правил полювання, органів рибоохорони, а також працівники міліції, військовослужбовці та працівники Державної прикордонної служби України можуть провадити в установленому порядку огляд транспортних засобів.
Огляд речей, ручної кладі, багажу, знарядь полювання і лову риби, добутої продукції, транспортних засобів та інших предметів здійснюється, як правило, у присутності особи, у власності (володінні) якої вони є. У невідкладних випадках зазначені речі, предмети може бути піддано оглядові з участю двох понятих під час відсутності власника (володільця).
Про особистий огляд, огляд речей складається протокол або про це робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення або в протоколі про адміністративне затримання.
Особистий огляд, огляд речей у митницях провадиться в порядку, встановленому Митним кодексом України.

Правила поведінки та професійної етики осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ України, затверджені наказом МВС України від 22.02.2012 №155 розділу ІV
п.2.2. При виявленні протиправних дій та їх припиненні працівник зобов’язаний:
-пояснити правопорушнику, якщо дозволяє обстановка, у тактовній і переконливій формі причину його затримання;
-висловлювати думки коротко і ясно, виключаючи можливість помилкового або двозначного їх розуміння громадянами, яких вони стосуються;
-зберігати витримку і гідність, контролювати свій емоційний стан, своїм виглядом і діями демонструвати впевненість і спокій;
-виявляти емоційно-психологічну стійкість при провокації правопорушниками конфліктної ситуації, не дозволяти втягнути себе в конфлікт, уживати всіх можливих заходів до його мирного вирішення і припинення;
-уживати всіх можливих заходів для встановлення психологічного контакту з очевидцями та свідками, залишаючись водночас принциповим, рішучим та авторитетним представником державної влади;
-давати роз’яснення правопорушнику про неправомірність його дій доброзичливо, переконливо і ясно, посилаючись на відповідні вимоги нормативно-правових актів;
-утримуватись від жорстких дій і різких висловлювань стосовно правопорушника.

Інструкція з організації діяльності чергових частин органів і підрозділів внутрішніх справ, затверджена наказом МВС України від 28.04.2009 №181
п.6.6.1.
Розгляд обставин щодо осіб, доставлених до органу внутрішніх справ працівниками міліції або громадянами, проводиться працівниками добового наряду або іншим працівником за дорученням начальника ОВС чи його заступника.
Розгляд обставин щодо цих осіб проводиться негайно в окремій кімнаті, яка своїм обладнанням не пригнічує їх честь та гідність, але не більше трьох годин із моменту їх доставлення до чергової частини.
Начальником міськрайліноргану призначається одна або декілька посадових осіб, відповідальних за перебування затриманих (помічники начальників відділів - оперативні чергові).
Відповідальними за перебування затриманих осіб не можуть бути слідчі.
п.6.6.7.
При розгляді обставин щодо особи, яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення та була доставлена до чергової частини ОВС, черговий зобов'язаний:
-у разі надходження до чергової частини ухвали слідчого судді, суду про затримання підсудного і доставку його в суд під вартою, про зміну запобіжного заходу підсудному на тримання під вартою або за наявності інформації про те, що стосовно доставленої особи розпочато кримінальне провадження і цю особу оголошено в розшук або вона переховується від слідства чи щодо неї запобіжним заходом обрано тримання під вартою, черговий зобов'язаний негайно повідомити про це керівника слідчого підрозділу;
-у випадку затримання особи не уповноваженою на те посадовою особою та тимчасового вилучення у затриманого майна черговий отримує його для зберігання до передачі слідчому чи прокурору. Факт отримання тимчасово вилученого майна засвідчується протоколом. Подальша передача майна слідчому чи прокурору фіксується у відповідному журналі;
-роз'яснити затриманому підстави його затримання, права і обов'язки;
-забезпечити запис усіх дій, що проводяться із залученням затриманого, у тому числі час їх початку та закінчення, а також осіб, які проводили такі дії або були присутні при їх проведенні;
-перевірити чи надала уповноважена посадова особа, що здійснила затримання, можливість затриманій особі повідомити про своє затримання та місце перебування близьких родичів, членів сім'ї чи інших осіб або здійснила таке повідомлення самостійно. У випадку не здійснення таких дій черговий виконує їх самостійно або доручає їх виконання іншому працівнику (члену добового наряду чергової частини) та повідомляє про це начальника ОВС із здійсненням запису у відповідному журналі;
-при одержанні протоколу про затримання особи, підозрюваної у вчиненні злочину, чи ухвали слідчого судді, суду про дозвіл на затримання від уповноваженої особи направити підозрюваного до ІТТ, передавши під розписку черговому ІТТ вилучені у затриманої особи речі та документи;
-під час перебування підозрюваного в черговій частині забезпечити його охорону з метою недопущення втечі, самогубства, завдання шкоди здоров'ю, нападу на осіб добового наряду та інших працівників міліції, контакту з іншими особами, особливо підозрюваними у вчиненні того самого кримінального правопорушення.
п.6.7.1.
Перевірити повноту і достовірність зібраних матеріалів та відповідно до вимог статті 261 КУпАП скласти протокол про адміністративне затримання (у випадку, якщо протокол про адміністративне затримання не був складений іншою посадовою особою).
Протокол додається до справи про адміністративне правопорушення.
п.6.7.2.
Провести особистий огляд правопорушника з дотриманням вимог статей 264 та 265 КУпАП:
-особистий огляд має проводитися особою однієї статі із затриманим і в присутності двох понятих тієї ж статі. Огляд речей, поклажі, багажу, знарядь полювання та рибальства, добутої продукції, транспортних засобів та інших предметів здійснюється, як правило, у присутності особи, яка є їх власником. За термінових обставин згадані речі, предмети, за умов відсутності їх власника, можуть бути піддані огляду в присутності двох свідків;
-про особистий огляд, огляд і вилучення речей та документів робиться відповідний запис у протоколах про адміністративне правопорушення та адміністративне затримання із зазначенням усіх вилучених речей і документів, їх індивідуальних ознак (номер, серія, колір тощо);
-вилучені в затриманої особи гроші, речі, інші цінності й документи зберігаються разом із копією протоколу про адміністративне затримання в спеціальній шафі і передаються при зміні черговими із записом у книзі прийому-здачі чергування;
-при звільненні особи їй повертаються всі вилучені речі, документи й гроші, за винятком предметів, речей та документів, що є знаряддям або безпосереднім об'єктом правопорушення, предметів і речей, що знаходяться в розшуку, а також таких, що підлягають конфіскації або оплатному вилученню;
-про отримання речей, документів та інших цінностей особа, яка звільняється, розписується у протоколі вилучення і в разі наявності претензій до працівників ОВС власноручно робить запис у протоколі про адміністративне затримання. Копії протоколів зберігаються в черговій частині ОВС;
-на прохання затриманих при їх звільненні видаються довідки про перебування в ОВС.
п.6.7.3.
Контролювати додержання встановлених строків адміністративного затримання (стаття 263 КУпАП). Особи, які утримуються в КЗД більше 3 годин, забезпечуються гарячим харчуванням (сніданок - з 07.00 до 08.00, обід - з 13.00 до 14.00, вечеря - з 19.00 до 20.00) за нормами добового забезпечення продуктами харчування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.92 №336 "Про норми харчування осіб, які тримаються в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах Державної кримінально-виконавчої служби, ізоляторах тимчасового тримання, приймальниках-розподільниках та інших приймальниках Міністерства внутрішніх справ" (із змінами).
п.7.2.
Перед поміщенням затриманої особи до КЗД черговий зобов'язаний:
-з'ясувати стан її здоров'я, обставини, що можуть призвести до тяжких наслідків у зв'язку з її затриманням (зупинка виробництва, вибух, заморожування системи опалення, залишення осіб, які потребують постійного нагляду, в обстановці, що загрожує їх життю, тощо), та за наявності таких обставин вжити заходів щодо запобігання тяжким наслідкам;
-видати їй Пам'ятку для затриманих осіб (додаток 18);
-зареєструвати правопорушника у книзі обліку осіб, які поміщені до кімнати для затриманих та доставлених чергової частини (додаток 19);
-поінформувати про наявність у кімнаті системи відеоспостереження.
п.7.4. Приймання та подання скарг, заяв, листів та інших відомостей затриманими особами:
7.4.1. Затримані мають право звертатися зі скаргами, заявами і листами до посадових осіб органів внутрішніх справ, органів державної влади, прокуратури, суду, громадських організацій, а також до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Європейського суду з прав людини, відповідних органів міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна.
7.4.2. Для написання скарги затриманому на його прохання видають папір та кулькову ручку, а бажаючому звернутися до прокурора, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини чи Європейського суду з прав людини - конверт, який заклеюється. Для написання скарги затриманий виводиться в окрему кімнату.

 

Порада СНЮ: Пам‘ятайте! Обов‘язкова участь адвоката разом з сурдоперекладачем забезпечується у кримінальному провадженні щодо осіб, які внаслідок фізичних вад слуху не здатні повною мірою реалізувати свої права, - з моменту встановлення цих вад (ст.52, ст.68 КПК України)

Далі буде.

Категорія: Правознавство | Переглядів: 1059 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Грудень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**