Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers
Ми раді вітати Вас на інформаційно-правовому сайті "Спілка нечуючих юристів / Union of the Deaf Lawyers" (Kyiv, Ukraine). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права людей з інвалідністю зі слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 30.03.2013)
ЛАСКАВО ПРОСИМО НА САЙТ !
Четвер, 28.03.2024, 14:43
Меню сайту
Категорії розділу
Спілка [65]
Правові новини [216]
Правознавство [144]
Адвокатура [101]
Кримінал [84]
Консультація [75]
Судова медицина [21]
Країна глухих [105]
Адміністратор [10]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Довідник
 
Головна » 2020 » Червень » 4 » Деякі питання здійснення контролю за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги”
16:33
Деякі питання здійснення контролю за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги”

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020, № 427

ПОРЯДОК
здійснення контролю за додержанням вимог
Закону України “Про соціальні послуги”

1. Цей Порядок визначає процедуру здійснення контролю за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги” Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими, районними, районними у мм. Києві та Севастополі держадміністраціями.
Контроль за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги” виконавчими органами міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад здійснюється у порядку, встановленому відповідною радою.
Контроль за додержанням надавачами соціальних послуг вимог Закону України “Про соціальні послуги” є частиною державного контролю за додержанням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки та з питань захисту прав дітей, що здійснюється Держсоцслужбою та її територіальними органами.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
- органи, діяльність яких підлягає перевірці, — Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у мм.Києві та Севастополі держадміністрації, щодо яких здійснюється контроль за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги”;
- органи контролю — Мінсоцполітики, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, які здійснюють контроль за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги”.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про соціальні послуги”.
3. Мінсоцполітики здійснює контроль за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги” Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації здійснюють контроль за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги” відповідними районними держадміністраціями.
Київська та Севастопольська міські держадміністрації здійснюють контроль за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги” районними у мм.Києві та Севастополі держадміністраціями відповідно.
4. Контроль за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги” здійснюється у формі планових та позапланових перевірок.
5. Планові перевірки проводяться згідно з річними або квартальними планами, які затверджуються наказом/розпорядженням органу контролю не пізніше ніж 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
Планова перевірка того самого органу, діяльність якого підлягає перевірці, проводиться не частіше ніж один раз на рік.
Плани проведення перевірок у строки, зазначені в абзаці першому цього пункту, розміщуються на офіційному веб-сайті органу контролю, що затвердив план.
6. Позапланові перевірки проводяться з таких підстав:
- письмове звернення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань, отримувачів соціальних послуг про порушення органом, діяльність якого підлягає перевірці, вимог Закону України “Про соціальні послуги”;
- перевірка виконання органом, діяльність якого підлягає перевірці, рекомендацій щодо усунення порушень вимог Закону України “Про соціальні послуги”, наданих за результатами проведення перевірки;
- за актами (дорученнями, актами реагування) Президента України, Прем’єр-міністра України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністра соціальної політики.
Позапланова перевірка може бути проведена Мінсоцполітики щодо будь-якого органу, діяльність якого підлягає перевірці.
Під час проведення позапланової перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її проведення, з обов’язковим зазначенням таких питань у наказі/розпорядженні про проведення перевірки.
7. Орган контролю видає наказ/розпорядження про проведення планової або позапланової перевірки (далі – наказ про перевірку), в якому зазначається:
- найменування органу, діяльність якого підлягає перевірці;
- тип перевірки (планова або позапланова), питання, які є предметом перевірки, підстава для її проведення, дата початку та закінчення перевірки;
- період діяльності органу, діяльність якого підлягає перевірці (у разі проведення планової перевірки);
- склад комісії з проведення перевірки (далі — комісія), її голова.
8. Строк проведення планової або позапланової перевірки не може перевищувати 10 робочих днів.
9. До участі у перевірці можуть залучатися представники центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань (за згодою).
10. Орган контролю не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку проведення планової перевірки надсилає органу, діяльність якого підлягає перевірці, повідомлення про її проведення.
Повідомлення надсилається через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади або рекомендованим листом з повідомленням про вручення, а також може вручатися особисто керівнику органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженій ним особі під розписку.
11. Про проведення позапланової перевірки органу, діяльність якого підлягає перевірці, не повідомляється.
12. Перед початком проведення перевірки комісією керівнику органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженій ним особі надається копія наказу про перевірку.
13. У разі недопущення до проведення перевірки комісія складає відповідний акт у довільній формі, який підписується головою та членами комісії.
Керівник органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноважена ним особа має право не допускати комісію до проведення перевірки в разі, коли:
- перевірка проводиться з порушенням вимог щодо періодичності її проведення, передбачених цим Порядком;
- комісією не надано копії наказу про перевірку або наказ про перевірку не відповідає вимогам цього Порядку.
14. Під час проведення планової перевірки з’ясовуються такі питання:
1) визначення потреб (узагальнення визначених потреб) населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці в соціальних послугах та оприлюднення відповідних результатів;
2) інформування населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці про перелік соціальних послуг, їх зміст і порядок надання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким порушенням здоров’я;
3) затвердження, фінансування та виконання регіональних програм у частині задоволення потреб осіб / сімей у соціальних послугах, розроблених за результатами визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах;
4) здійснення на відповідному (регіональному або місцевому) рівні моніторингу надання соціальних послуг, оцінки їх якості та оприлюднення відповідних результатів;
5) здійснення координації діяльності суб’єктів системи надання соціальних послуг на відповідному (регіональному або місцевому) рівні;
6) забезпечення взаємодії надавачів соціальних послуг та органів, установ, закладів, фізичних осіб — підприємців, які в межах своєї компетенції надають на відповідному (регіональному або місцевому) рівні допомогу вразливим групам населення та особам / сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та / або здійснюють їх захист;
7) забезпечення ведення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг на відповідному (регіональному або місцевому) рівні;
8) поширення інформації щодо надання соціальних послуг, сприяння впровадженню найкращого досвіду надання соціальних послуг;
9) забезпечення підвищення професійної компетентності / кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
10) забезпечення дотримання прав отримувачів соціальних послуг;
11) дотримання порядку розгляду заяв, звернень і повідомлень про надання соціальних послуг і прийняття рішень про надання чи відмову в наданні соціальних послуг.
15. Під час проведення планової перевірки діяльності Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської або Севастопольської міських держадміністрацій, крім питань, передбачених пунктом 14 цього Порядку, з’ясовуються також питання:
1) забезпечення реалізації державної політики у сфері надання соціальних послуг на відповідному регіональному рівні;
2) забезпечення надання на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці соціальних послуг особам / сім’ям відповідно до їх потреб.
16. Під час проведення планової перевірки діяльності Київської або Севастопольської міських держадміністрацій, крім питань, передбачених пунктами 14 і 15 цього Порядку, з’ясовуються також питання забезпечення за результатами оцінювання потреб особи / сім’ї надання базових соціальних послуг особам / сім’ям відповідно до їх потреб, вжиття заходів для забезпечення надання інших соціальних послуг таким особам / сім’ям шляхом створення мережі надавачів соціальних послуг державного / комунального сектору та / або залучення надавачів соціальних послуг недержавного сектору (соціальне замовлення, державно-приватне партнерство, конкурс соціальних проектів, соціальних програм тощо), та / або на умовах договору з уповноваженими органами системи надання соціальних послуг, визначеними пунктами 2 і 3 частини першої статті 11 Закону України “Про соціальні послуги”.
17. Під час проведення планової перевірки районних, районних у 
мм.Києві та Севастополі держадміністрацій, крім питань, передбачених пунктом 14 цього Порядку, з’ясовуються також питання:
1) виявлення вразливих груп населення та осіб / сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
2) забезпечення за результатами оцінювання потреб особи / сім’ї надання базових соціальних послуг особам / сім’ям відповідно до їх потреб, вжиття заходів для забезпечення надання інших соціальних послуг таким особам / сім’ям шляхом створення мережі надавачів соціальних послуг державного / комунального сектору та / або залучення надавачів соціальних послуг недержавного сектору (соціальне замовлення, державно-приватне партнерство, конкурс соціальних проектів, соціальних програм тощо), та / або на умовах договору з уповноваженими органами системи надання соціальних послуг, визначеними пунктами 2 і 3 частини першої статті 11 Закону України “Про соціальні послуги”.
18. Результати перевірки органу, діяльність якого підлягає перевірці, оформляються актом перевірки додержання вимог Закону України “Про соціальні послуги” (далі — акт перевірки), який складається у двох примірниках за формою згідно з додатком, підписується головою та членами комісії в останній день перевірки. 

Акт перевірки повинен містити чіткі та стислі формулювання, які характеризують діяльність органу, а в разі виявлення порушень вимог Закону України “Про соціальні послуги” — факти з посиланням на відповідні норми Закону України “Про соціальні послуги”, які порушено, та рекомендації щодо їх усунення із зазначенням строків усунення порушень, що не можуть бути меншими ніж 10 робочих днів.
19. У разі виявлення порушень вимог Закону України “Про соціальні послуги” до акта перевірки додаються матеріали перевірки: копії та витяги з документів, засвідчені уповноваженою особою органу, діяльність якого підлягає перевірці, пояснення посадових осіб органу, діяльність якого підлягає перевірці, та інші документи, що підтверджують порушення.
20. Один примірник акта перевірки вручається керівнику органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженій ним особі в останній день перевірки, другий — зберігається в органі контролю п’ять років.
Під час вручення акта перевірки на його обох примірниках робиться відмітка про отримання, в якій зазначається посада, підпис, прізвище, власне ім’я та по батькові керівника органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженої ним особи.
У разі відмови керівника органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженої ним особи від отримання примірника акта перевірки на обох примірниках робиться відмітка про відмову від отримання акта із зазначенням посади, прізвища, власного імені та по батькові керівника органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженої ним особи. У такому разі один примірник акта перевірки надсилається органу, діяльність якого підлягає перевірці, через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади або рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Електронне повідомлення про доставку акта перевірки через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади або повідомлення про вручення рекомендованого листа є підтвердженням факту отримання примірника акта перевірки органу, діяльність якого підлягає перевірці, та зберігається разом з примірником акта перевірки в органі контролю.
21. У разі наявності зауважень органу, діяльність якого підлягає перевірці, до акта перевірки на всіх його примірниках перед підписом керівника органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженої ним особи робиться відмітка про зауваження.
Зауваження надсилаються органу, діяльність якого підлягає перевірці, до органу контролю через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади або рекомендованим листом з повідомленням про вручення протягом двох робочих днів після отримання акта перевірки.
За результатами розгляду зауважень орган контролю може змінити рекомендації щодо їх усунення, скасувати їх або залишити без змін.
Рішення про результати розгляду органом контролю зауважень надсилається органу, діяльність якого підлягає перевірці, протягом 10 робочих днів після їх отримання через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади або рекомендованим листом з повідомленням про вручення, а також може вручатися особисто керівнику органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженій ним особі під розписку.
22. Про результати розгляду рекомендацій та вжиті заходи орган, діяльність якого підлягає перевірці, повідомляє органу контролю у визначені в рекомендаціях строки шляхом надсилання листа через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади або рекомендованим листом з повідомленням про вручення, а також вручення особисто голові комісії під розписку.
23. У разі неотримання у визначені в рекомендаціях строки органом контролю від органу, діяльність якого підлягає перевірці, інформації про результати розгляду рекомендацій та вжиті заходи орган контролю може прийняти рішення про проведення позапланової перевірки відповідно до абзацу третього пункту 6 цього Порядку.
24. У разі невжиття органом, діяльність якого підлягає перевірці, заходів щодо усунення виявлених органом контролю порушень вимог Закону України “Про соціальні послуги” орган контролю має право звернутися до керівника органу, що призначив керівника органу, діяльність якого підлягає перевірці, з вмотивованим поданням про вжиття відповідних заходів у межах наданих повноважень.
25. За результатами перевірок органи контролю формують окрему справу щодо кожного органу, діяльність якого підлягає перевірці, до якої додаються такі документи:
- копія наказу про перевірку;
- копія повідомлення про проведення перевірки (у разі проведення планової перевірки);
- акт перевірки;
- електронне повідомлення про доставку акта перевірки через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади або повідомлення про вручення поштового відправлення, яким органу, діяльність якого підлягає перевірці, надіслано примірник акта перевірки (у разі їх відмови від отримання акта перевірки);
- зауваження органу, діяльність якого підлягає перевірці, до акта перевірки (за наявності);
- копії документів, що підтверджують виявлені в ході перевірки порушення органом, діяльність якого підлягає перевірці, вимог Закону України “Про соціальні послуги” (у разі виявлення порушень);
- інформація органу, діяльність якого підлягає перевірці, про усунення порушень вимог Закону України “Про соціальні послуги” (за наявності);
- інші документи, що стосуються перевірки.
26. Органом контролю ведеться облік перевірок за додержанням вимог Закону України “Про соціальні послуги”.

Категорія: Правові новини | Переглядів: 618 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Меню співзасновника
 
 
Посилання
Новини
Події
Кіно з субтитрами
Календар
«  Червень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Архів записів
АФОРИЗМИ: **Судиться - не богу молиться: поклоном не відбудеш. **На суд витрачають багато коштів. **Суди, суди, та поглядай сюди. **З багатим не судись, а з сильним не борись. **Суд і прямий, та суддя кривий. **Відсутній - завжди винен. **З суддею не спор, а з тюрмою не лайся. **Суддя в суді, що риба в воді. **Суддя - що кравець: як захоче, так і покрає. **У судді і брат в неправді буде винуватим. **Правдивий суддя, що цегляна стіна. **Коли карман сухий, то і суддя глухий. **Суддя, що подарунки бере, перед суддею (на лаві підсудних) буде. **Архирей не бог, а прокурор не правда. **Секретар суда з ділом, як душа з тілом. **В суді правди не шукають. **Перо в суді, що сокира в лісі. **Як в кишені сухо, то і в суді глухо. **Правда твоя, мужичок, але полізай у мішок. **У суд ногою, а в гаманець рукою. **У кого карман повніший, у того й суд правіший. **Набий віз людей, та повези у суд віз грошей, то й прав будеш. **Не йди в суд з одним носом а йди з приносом. З грішми. **Тому довго суд тягнеться, що винуватий нравиться. **Тоді виграю справу, як ляжу на лаву. **Тяганина в судах. **В своїй справі сам не суддя. **Сам собі ніхто не суддя. **Самому судить - не розсудить. **Самосуд - не суд. **Самосуд - сліпий суд. **Як судять громадою, то й невинному дістається. **Хто судиться, той нудиться. **Найгірше в світі, це судиться та лічиться. **Справу вести,- не постіл плести. **Як почнеться тяганина, то не раз упріє Україна. **Суд не яма - стій прямо. **Із суда, що з ставка, сухий не вийдеш. **Хто ходить по судах, то про того йде негарна слава. **На суді, що на воді, не втонеш, то замочишся. **Краще втопиться, чим судиться. **Тяжба - петля, а суд - шибениця. **Хоч і праве діло, а в кишені засвербіло. **Витрати грошей на судові справи. **З суда грошей не носять. **Тяжба - не гроші, а потрава - не хліб. **В копицях -не сіно, а в суді - не гроші. **В лісі -не дуги, а в суді - не гроші. **Суд та діло собака з’їла. **Судді - рибка, а прохачеві - луска. **Поли вріж (поступись своїм) та тікай, а суда не затівай. **Суд завів, став гол, як сокіл. **Не ходи до суду, бо хліба не буде. **Від злодія біда, від суда - нужда. **Дере коза лозу, а вовк козу, а вовка мужик, а мужика пан, а пана юриста, а юристу чортів триста. **Поганий мир, краще всякого суда. **Краще матер'яний мир, чим ремінний суд. **З казною судиться, то краще втопиться. **З казною не судись - своїм поступись. **Хто бореться з морозом, у того завжди вуха померзлі. **Коза з вовком тягалась, та тільки шкура зосталась. **Великий та багатий - рідко винуватий. **Захищається рак клешнею, а багач мошною. **У скотинки - рожки, а у багатого грошики. **У святих отців не знайдеш кінців. **Уміння приховувати свої вчинки. **На старців суда нема. **Голий голого не позива. **З голого, що з мертвого. **На нема і суда нема. **Не треба з тим дружиться, хто любить судиться. **Правди не судять. **Ідучи в суд хваляться обидва, а з суда - один. **До справи два, а по справі - один. **До суда два скачуть, а після суда один скаче, а другий плаче. **Справа - справою, а суд по формі. **Діло - ділом, пиво - пивом, а суд по формі. **Не спіши карати, спіши вислухати. **Суд скорий рідко бува справедливий. **Без розсуду не твори суду. **Краще десять винуватців простить, чим одного невинного наказати. **Винуватого кров - вода, а невинного - біда. **Неправий суд - гірше розбою.**